Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Chiller inne i morra. Bunkrer på fredag når KVP kommer. Ikke sprekke på RE og bare fokusere på PL i helgen. Høres ut som en plan. Fornye resepten på fredag også. Bare gjøre helgen så chill som mulig. Begynner å bli lei virus, munnbind, regler, folk som unngår en i samfunnet og faenskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr Fawk skrev (4 minutter siden):

19 her. Sklir ut nå. Bare å være inne ut måneden. Utlendingene i denne byen som gir faen.

Var på et internasjonalt matsenter (den politiske riktige måten å si innvandrerbutikk på) her i Stavanger. Ble litt overrasket over at ingen bortsett fra betjeningen brukte munnbind. Tror nok det er kulturelt. Ikke at de er "mindre smarte" enn vaskeekte nordmenn. Hvis det er riktig å si. 😜 På Rema1000 like ved brukte 9 av 10 munnbind (så noen Bandidos-folk... de brukte selvfølgelig ikke munnbind der, viktig å holde på det tøffe rykte sinn på plass, meh).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (Akkurat nå):

På Rema1000 like ved brukte 9 av 10 munnbind (så noen Bandidos-folk... de brukte selvfølgelig ikke munnbind der, viktig å holde på det tøffe rykte sinn på plass, meh).

Var vel en god del "tøffe" bikers i USA som var overbevist om at hele greia med corona bare var en bløff og at folk ikke ble sjuke av det. Lurer på om de har endret synspunkt når som det nærmer seg en halv million døde i USA av viruset. Sikkert ikke. 

Lenke til kommentar
Deila skrev (1 minutt siden):

Var vel en god del "tøffe" bikers i USA som var overbevist om at hele greia med corona bare var en bløff og at folk ikke ble sjuke av det. Lurer på om de har endret synspunkt når som det nærmer seg en halv million døde i USA av viruset. Sikkert ikke. 

Selvfølgelig ikke, dette er jo en sammensvergelse fra ytre venstredemokrater, dette er jo bare en vanlig forkjølelse.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (19 minutter siden):

Vi har noen eksempler på dette på VGD ja.

Ganske rart vi ser opp til USA som vi gjør. Jeg har besøkt USA en del ganger. Første gang var jeg ung og selvfølgelig var alt "woooow, rått, kult, omg" - men etter hvert ser jeg hvor idiotisk det landet egentlig er. Det vi ser gjennom popkulturelle greier, film og lignende er absolutt ikke slik virkeligheten er for de fleste amerikanere. 

Men det er min mening. ^^ Se bare på journalistene så stolte dem blir hvis de får snakke med et-eller-annet vesen av betydning i statene. Scoooppp.. jeg fikk TO ord med xxx. ^^ haha. Norge altså. 😜

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (6 minutter siden):

Ganske rart vi ser opp til USA som vi gjør. Jeg har besøkt USA en del ganger. Første gang var jeg ung og selvfølgelig var alt "woooow, rått, kult, omg" - men etter hvert ser jeg hvor idiotisk det landet egentlig er. Det vi ser gjennom popkulturelle greier, film og lignende er absolutt ikke slik virkeligheten er for de fleste amerikanere. 

Men det er min mening. ^^ Se bare på journalistene så stolte dem blir hvis de får snakke med et-eller-annet vesen av betydning i statene. Scoooppp.. jeg fikk TO ord med xxx. ^^ haha. Norge altså. 😜

Joda, men det er mange år siden jeg "ga opp" amerikanere som fornuftige folk. De lever i sin egen boble om at de er verdens mektigste land. De siste måneders begivenheter der viser jo bare hvor skrudd mange er der, de har "frie valg" når makten prøver å motsette seg at det skal være fritt, og når det ikke går skal man prøve på statskupp. Om ikke Trump blir dømt for dette på en eller annen måte er det bare å avblåse muligheten for å stille noen for riksrett. Dette på grunn av partifeller uten ryggrad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (6 minutter siden):

Den beste ferien jeg har hatt i mitt liv var i USA. Det var utrolig trist å sette seg på flyet for å reise tilbake til Norge og sure ansiktsuttrykk igjen.. Håper en dag å kunne bosette meg i USA for godt. Ett fantastisk land og ett fantastisk åpent og hyggelig folk

Ja, amerikanere er ekstremt utadvendte og åpne. Du kan nærmest snakke med hvem som helst hvor som helst. Til stor forskjell fra Norge. Men det er er stor forskjell fra ferie og det å bo der. Den vennlige høfligheten er først og fremst en fasade som er viktig å holde. Men det er stor forskjell fra stat til stat. Jeg vil påstå nesten like stor forskjell som det er mellom land her i Europa. 

@Stormoen33 helt enig! At de lever i sin egen boble er den beste og enkleste oppsummeringen av USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (18 minutter siden):

@Stormoen33 helt enig! At de lever i sin egen boble er den beste og enkleste oppsummeringen av USA.

Takk for det. Så har man dobbeltmoralen der kristendom blir satt så høyt, men ikke etterfulgt. Det finns vel ikke et land i verden der "synd" er mer mainstream enn i USA. Dette er egentlig ikke noe jeg bryr meg spesielt mye om, siden jeg ikke er religiøs selv, men det for å vise denne dobbeltmoralen. Når Donald Trump under en demonstrasjon får Secret Service til å bane seg vei fra Det Hvite Hus til ei kirke i nabolaget for å bli tatt bilde av foran kirka med en bibel høyt hevet, er det vel selve bildet på denne dobbeltmoralen. Donald Trump bryr seg ikke om bibelen eller kirken, men bruker det som et symbol for å holde på følgerne sine. 

 

Endret av Stormoen33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

Takk for det. Så har man dobbeltmoralen der kristendom blir satt så høyt, men ikke etterfulgt. Det finns vel ikke et land i verden der "synd" er mer mainstream enn i USA. Dette er egentlig ikke noe jeg bryr meg spesielt mye om, siden jeg ikke er religiøs selv, men det for å vise denne dobbeltmoralen. Når Donald Trump under en demonstrasjon får Secret Service til å bane seg vei fra Det Hvite Hus til ei kirke i nabolaget for å bli tatt bilde av foran kirka med en bibel høyt hevet, er det vel selve bildet på denne dobbeltmoralen. Donald Trump bryr seg ikke om bibelen eller kirken, men bruker det som et symbol for å holde på følgerne sine. 

 

Jeg syns tv-serien The Simpsons tar for seg dobbeltmoralen med kristendom og synd veldig bra. Simpsons speiler på mange måter en gjennomsnittsfamilie i en småby der det er obligatorisk (sosial norm) å gå i kirken hver søndag, mens realiteten er at alle hater det. 

Ser på CNN nå, riksrettssaken. Presidenten i senatet høres jo fullstendig full og fjern ut. Han måtte tiltales tre-fire ganger før han våknet til, harket litt og kom til orde. Jeg er sikker på at han duppet av under noen av innleggene. Uff. 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (24 minutter siden):

Ja, amerikanere er ekstremt utadvendte og åpne. Du kan nærmest snakke med hvem som helst hvor som helst. Til stor forskjell fra Norge. Men det er er stor forskjell fra ferie og det å bo der. Den vennlige høfligheten er først og fremst en fasade som er viktig å holde. Men det er stor forskjell fra stat til stat. Jeg vil påstå nesten like stor forskjell som det er mellom land her i Europa. 

@Stormoen33 helt enig! At de lever i sin egen boble er den beste og enkleste oppsummeringen av USA.

Jeg har vært i både New York og i erkerepublikanske stater. Og likte meg veldig godt i både republikanernes og demokratenes land. Utrolig godt

Endret av Ka9nen
Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (8 minutter siden):

Ferdige for i dag. Dessverre vil dette ikke bety noe siden republikanske senatorer ikke vil tørre å stemme for å dømme Trump, siden det ikke gagner deres egen karriere.

USA er blitt en bananrepublikk.

Så 2-3 timer i går, når Trump sine advokater holdt på. Og 4 timer nå i kveld. Saken er ganske krystallklar i mine øyne. Dersom han ikke blir dømt er det faktisk sjokkerende - ut fra det jeg har sett til nå. Men det er sant som du sier. Republikanerne har sverget troskap til Trump uansett utfall for å først å fremst beskytte seg selv. Ingen våger å snu i frykt for å tape ansikt. Men jeg tror dette blir et korthus som faller, straks en R snur, vil en annen gjøre det... før hele kortstokken faller ned. 

Men det var nok en ekstremt viktig lærepenge over hvor farlig det er med denne "absolutte troskapen" til sin leder. Når de bare dager før stormingen sto i senatet og hylte ut at "valget er stjålet" - som indirekte provoserte frem noe som satte deres egen sikkerhet på prøve. Snakk om å drite i eget leir... eller hva det heter.

Før bare håpe for USA sin del at Republikkene velger en annen kurs fremover. At de selv innser hvor farlig en slik populistisk og uforutsigbar politikk er. Det finnes bedre måter å drive frem sine politiske saker på. Men der er "alle for en, og en for alle" - de må lære seg å tenke mer kollektivt enn å gjøre kortsiktige valg som kun betyr noe for egen karriere. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...