Jump to content
voluz

[LØST] Hvordan koble Philips HUE lamper til HUE Bridge?

Recommended Posts

Jeg har ca. 30-40 Philips HUE pærer i huset som alle er koblet til Philips HUE Bridge. Dette fungerer perfekt.

Har nå kjøpt 3 Philips HUE taklamper. Disse hadde medfølgende Philips HUE Dimmer Switch, så jeg får styrt lampene siden de er ferdig paret rett ut av esken. MEN jeg får ikke koblet dem til HUE Bridge. Samme hva jeg gjør så dukker de ikke opp i app'en når jeg søker etter nye lys. Jeg lastet også ned HUE app'en som søker etter Bluetooth-pærer/lys, men den finner heller ingenting. Har googlet, men finner ingen svar.

Noen som har vært borti dette problemet? Står på nettsiden til Philips HUE at lampene lar seg koble til HUE Bridge for smart styring.

Edit: Lampene er montert i taket av elektriker, så jeg har ingen mulighet til å finne serienummeret som man kan bruke til å søke etter en "HUE-dings". Tok det som en selvfølge at jeg fant lampene i app'en, så noterte meg ikke dette nummeret.

Edited by voluz

Kan det være at du må søke etter bryter/dimmer (accessory) siden lampene allerede er parret?

Annonse

Man får ikke parret brytere uten at de resettes (må blinke for å være søkbare), og da er jeg redd den mister kontakten med lampa, for da er jo bryteren i realiteten nullstilt?

Trodde alt måtte nullstilles og legges til Hub'en. Når det er der, kan du parre lampene med bryteren på nytt.

Men jeg er ingen Hue-ekspert...

18 hours ago, Moskus said:

Trodde alt måtte nullstilles og legges til Hub'en. Når det er der, kan du parre lampene med bryteren på nytt.

Men jeg er ingen Hue-ekspert...

Merkelig at jeg finner null om dette med googling.

Må jo være solgt en milliard Philips-lamper. At disse skal være vanskeligere å pare med bridge'n enn en vanlig Hue lyspære er jo bare helt fantastisk. Har kjøpt lamper for mange tusen kroner, men ingen av dem blir funnet av bridge'n. Mens de 30-40 lyspærene, 8 dimmerbryterne og 2 stikkontaktene jeg har fra Hue er null problem å sette opp.

Stemmer det er det litt snodig opplegg hvis man må gjøre seg avhengig av en fysisk knapp for å få det til å funke. 

Jeg har flere HUE-lamper som jeg har flyttet over til Deconz. For å parre dem holder du en dimmer helt inntil lampa, og holder inne både 0 og 1 samtidig i 10 sekunder. Lampen skal blafre litt for å bekrefte at de er klare til parring.

4 hours ago, Fleskefjeset said:

Jeg har flere HUE-lamper som jeg har flyttet over til Deconz. For å parre dem holder du en dimmer helt inntil lampa, og holder inne både 0 og 1 samtidig i 10 sekunder. Lampen skal blafre litt for å bekrefte at de er klare til parring.

Det testet jeg for et par dager siden. Funka ikke. Den ble ikke oppdaget av bridge likevel.

Men den løsningen på videoen med å pare bryter først - og så pares lampa - det funka.

Så da er denne løst. :)

Har akkurat samme problem, men har kanskje gjort en alvorlig tabbe. Jeg tok en factory reset på bryteren og nå har heller ikke den kontakt med lampa.