Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring av Tesla Model 3 - Billig? Dyrt?


Anbefalte innlegg

38 minutes ago, kremt said:

Det virker ikke sånn. Problemet er at folk godtar hva som helst med dette selskapet og derfor fortsetter de å behandle kunder dårlig.

Dei har absolutt fått (for mykje) godvilje som ikkje er velplassert, men det mistenke eg fordufte etter kvart som konkuransen blir hardere om markedet, og dei ikkje lengre kan tviholde på dette vaset dei driv med.

Eg meine, grunnen til at eg ikkje sjølv ein gong gadd å seriøst vurdera ein Model 3 var forsikringsprisene, men det var ikkje som om eg var i "løp og kjøp" modus når eg kikka på bil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (55 minutter siden):

Eg meine, grunnen til at eg ikkje sjølv ein gong gadd å seriøst vurdera ein Model 3 var forsikringsprisene, men det var ikkje som om eg var i "løp og kjøp" modus når eg kikka på bil. 

Hva har du blitt tilbudt i pris, da? Selv betaler jeg 9200kr. 16000km, topp kasko på min Model 3 Performance. 75% bonus. 

Gjensidige er etter min erfaring bare å styre langt unna hvis man har, eller tenker å forsikre Tesla. Blodpriser.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Simkin said:

...

Eg trur me har hatt den samtalen allereie. Eg blei tilbudt nermare 2000 kr mnd via Sparebank1, men eg klare ikkje reprodusera det tilbudet i systemet deiras no. Gitt at eg betale litt under 600 kr mnd i forsikring på ein ioniq var det mildt sagt drøyt.

Per no betale eg 3200 kr i mnd for ioniq.

Uansett er on poenget mitt no at Tesla som bil har eg likt, men at selskapet får meg, for å vera snill, til å tvila på å kjøpa ein av bilane deiras. Men det blei egentleg ikkje ein vurdering ein gong på den tidå når eg kjøpte bil... ?

Lenke til kommentar
Simkin skrev (1 time siden):

Hva har du blitt tilbudt i pris, da? Selv betaler jeg 9200kr. 16000km, topp kasko på min Model 3 Performance. 75% bonus. 

Gjensidige er etter min erfaring bare å styre langt unna hvis man har, eller tenker å forsikre Tesla. Blodpriser.

9200 med 75%? Jeg betaler mindre enn det for full kasko på 2 biler (A4 og A6)..

Lenke til kommentar
toth skrev (30 minutter siden):

9200 med 75%? Jeg betaler mindre enn det for full kasko på 2 biler (A4 og A6)..

Ja. Jeg synes ikke det er no upris på en bil med 500hk. Det er neppe noe billigere å forsikre andre motorsterke biler som BMW M3 f.eks.  Til sammenligning så har jeg også en 99 passat som koster meg 3000kr i året i forsikring (trafikkavgift kommer da i tillegg på den)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Simkin skrev (7 timer siden):

Ja. Jeg synes ikke det er no upris på en bil med 500hk. Det er neppe noe billigere å forsikre andre motorsterke biler som BMW M3 f.eks.  

Joda, det er det. Jeg betaler en god del mer på min model 3 enn hva jeg betalte på min M2.

Lenke til kommentar
Simkin skrev (10 timer siden):

Ja. Jeg synes ikke det er no upris på en bil med 500hk. Det er neppe noe billigere å forsikre andre motorsterke biler som BMW M3 f.eks.  Til sammenligning så har jeg også en 99 passat som koster meg 3000kr i året i forsikring (trafikkavgift kommer da i tillegg på den)

Motorstørrelse er ikke i utgangspunktet en faktor - kun hvis det fører til hyppigere kollisjoner og/eller dyrere reparasjoner enn tilsvarende bil med mindre motor.

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Forsikring av Tesla Model 3 - Billig? Dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...