Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 time siden):

Ok så man kan spørre om å få bytte koden hos Komplett?

Har lagt inn den ene Legion koden min nå men har den andre avholdt til den som kan bytte i COD.

Det aner jeg ikke, men siden kortet jeg bestilte først ble send på tirsdag denne uken og det ikke kom noen kode så ringte jeg og spurte og de ordna det etter at han snakket med produkt ansvarlig. De var relativt frusterte over måten Nvidia hadde håndtert situasjon med disse kodene på...

Endret av Gralle
Lenke til kommentar
4 hours ago, Max883 said:

Ble meget bra. Hadde bare rtx 3070 hat 16gb minne så hadde alt vert god to go!

2100mhz gpu med 61.c og 120mm noctua på 50% 1150.rpm. kan ikke høre kortet

Hvorfor tror du 16GB vram hadde gjort noe særlig forskjell, annet at prisen hadde vært høyere?

Er jo ikkje det at så mange spill Krever over 8GB vram uansett. Hvis spillet KREVER over det, så vil nok selve gpuen være mest flaskehals uansett. Les: lav fps.

Noen spill allokerer mere vram, om man har mye vram, så det ser ut som spillet bruker mye vram. Dette betyr ikkje at spillet KREVER så mye vram. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Hvorfor tror du 16GB vram hadde gjort noe særlig forskjell, annet at prisen hadde vært høyere?

Er jo ikkje det at så mange spill Krever over 8GB vram uansett. Hvis spillet KREVER over det, så vil nok selve gpuen være mest flaskehals uansett. Les: lav fps.

Noen spill allokerer mere vram, om man har mye vram, så det ser ut som spillet bruker mye vram. Dette betyr ikkje at spillet KREVER så mye vram. 

 

Mente dette var opplest og vedtatt ja. VRAM er en sånn snåling som brukes hvis den er der, men man MÅ ikke ha den ..

Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (16 minutter siden):

Mente dette var opplest og vedtatt ja. VRAM er en sånn snåling som brukes hvis den er der, men man MÅ ikke ha den ..

Jeg hadde ikke hatt noe imot mer VRAM uansett. Et lite dusin forskjellige Youtube-videoer i Firefox med Hardware akselerasjon påslått, og vips er nærmere 6 av de tilgjengelige 8 GB VRAM effektivt oppbrukt i det man skal spille noe.

Jeg fant på den måten ut at Crysis vil ha mer enn 1,2 GB VRAM - hvis jeg vil ha mer enn 0-1 FPS.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig med disse power-limitene på kortene, er det kun basert på bios, eller er det fysiske forskjeller mtp. hvor mye strøm de klarer å levere?

Ser poster på andre fora hvor folk går bananas med å flashe inn asus-bioser på msi-kort osv, og. klarer å pushe kort langt forbi deres oppgitte powerlimit.

Tenker på i forhold til om det er noen av 3090-kortene som burde unngås mtp. for dårlig hardware til å øke power limit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...