Gå til innhold

Ukens tilbud samletråd!


Anbefalte innlegg

Jeg likte det. Eneste jeg kunne tenkt meg var et lite skille imellom butikkene, at netshop starter på "ny" linje når komplett er ferdig.

Vet ikke om dette er enkelt å få til. Men tror det kanskje hadde blitt mer oversiktlig.

 

F.eks:

 

Komplett, komplett komplett, komplett, komplett

Netshop, netshop, netshop

MPX, MPX, MPX, MPX, MPX, MPX, MPX, MPX, MPX

Datakjeden, datakjeden

 

Osv, så man får stykket opp litt per butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, der er jeg enig. Men det er litt vanskelig siden jeg på forhånd ikke vet hvor mange tilbud hver nettbutikk har. Førsteinnlegget er statisk satt opp med en mengde bilder. Når tilbudene endres genereres det nye bilder som lagres på en webserver jeg har. Alle linker i førsteinnlegget sendes via webserveren min før de sendes videre til den aktuelle nettbutikken. Det er gjort slik for at tråden skal oppdateres automatisk.

 

Jeg skal se på alternative måter å løse dette på.

Lenke til kommentar

At Mamoz er borte er ikke rart...har jo blitt ny hjemmeside jo

 

Kan hende det er lenge siden...men siden så ikke sånn ut da jeg var innom Mamoz sist. Nytt for mine øyne. Og det står dette under ukens tilbud:

 

Motta ukens nyhetsbrev på e-post

Vi sender nyhetsbrev med informasjon og gode tilbud til våre kunder hver uke. Nyhetsbrevene er gratis og uforpliktende, og du kan når som helst melde deg av igjen.

 

 

:thumbdown:

 

 

Ja, var innom dem i går og så at de har begynt med mailutsendelse. Det vil da bety at de blir borte fra denne oversikten.

 

 

Det kan se ut som om Mamoz har gått over til å benytte tilbudsmail i stedet for en egen side. Så den vil da ikke bli oppdatert.

 

:lol:

 

Edit: Legger til at jeg er enig i at det bær være et skille mellom butikkene, det ble litt "kaotisk" sånn det er nå. Men likte tanken :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Nei...tiden flyr jo så siiiinnnnsykt fort...å det værste er at det bare er 2 sider bakover i tråden :ohmy:

Det sier jo bare litt hvor stille det har blitt her.

 

Gleder meg til å se hva du får til med første siden :yes:

 

Som Pop skrev

Diskusjon rundt tilbud stoppet vel siden det ikke virket å ha noen effekt på nettbutikkene. Tilbudene som har kommet det siste året har i altfor stor grad vært på bærbare pcer og tv. For ekte datanerder blir det totalt uinteressant, vi vil da vel ha tilbud på interne komponenter, nye SSDer og annet snadder til pc. Men det er vel i tv og slikt at fortjenestene ligger...

Noen av butikkene er flinkere enn andre da, det må selvsagt kunne sies.

 

 

Han er vel inne på noe...tilbudene er ikke lenger så ekstreme å sjeldene at det er noe å skrive om. + at nettbutikkene har begynt med så mye annet enn det vi data entusiaster trenger hehe.¨

 

En ssd disk satt ned 100,- er jo nesten noe man kan regne med å finne vær uke + noe ram her og noen hk der til en 100 lapp billigere. Det er så vanlig + at det er vel flere som er oppdatert på utstyr og priser også, så det blir liksom ikke lengere "xxx til en slik pris er dette en bra pris på dette produktet" type diskusjoner

 

Men det er godt du holder 1. post i godt hold og tar deg tiden til å glede alle oss som har blitt avhengi hehe :phooray.gifhooray.gifhooray.gif

 

thankyou.gif

Lenke til kommentar

Takk Goodall. :)

 

Har gjort endel endringer i scriptet og i presentasjonen av tilbudene i de to innleggene.

 

Nå vises det fast fire i bredden. Den er ikke mye dynamisk. Dersom bredden på skjermen er for lav blir det litt kaotisk med linkene til prisguiden. Dere ser det dersom det blir aktuelt.

 

Justerer ned bredden på bildene til 250px fra 300px. 300px som jeg først har testet med blir nok i meste laget for alle som ikke sitter med en HD skjerm. Har også redusert skriftstørrelsen litt for å få plass til litt mer informasjon på de 250 pixlene. Men det er fortsatt ikke alle tilbudene som får med hele tekstlinjen. Men man kan ikke få med alt. :)

 

Vil gjerne ha tilbakemelding på hvordan dette fungerer. Om kanskje bredden på bildene fortsatt er for bred, om det er noen linker som ikke fungerer o.l.

 

Forøvrig ca. 4500 visninger til så passeres en halv million.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Med andre ord, fire i bredden blir for mye.

 

Skal lage et lite script som lager et forslag til oppsettet automatisk. Så går det raskere å eksperimentere med forskjellige oppsett.

 

Problemet er at først må alle bildene til tilbudene settes ved siden av hverandre. Så plasseres bildene til prisguiden under disse. Men dersom bredden på nettleseren blir for liten, flytter tilbudene seg ned, med det resultat at prisguidebildet også skyves ned. Forumet har få muligheter til å få et dynamisk oppsett.

Lenke til kommentar

Feil tråd elgen, denne har ingenting med selve prisguiden å gjøre.

 

Ørjan linker kun til prisguiden for at vi enkelt skal kunne sammenligne priser, og se om disse utrolige tilbudene faktisk er tilbud.

 

Da må jeg beklage.

Nå er det så mange tråder at det ikke alltid er let å få med seg hva som henger sammen.

Lenke til kommentar

Lurte litt på hva elgen vasa med nå :)

 

Har endret litt på oppsettet igjen. Nå er det tre i bredden med en bredde på hvert element på 210px. Da får alle tre elementene plass i bredden på non dynamiske skinnet. Da skulle det være smalt nok for de fleste. Det er ikke mye å hente på bredden på hvert element, da skriftstørrelsen er redusert fra 14 til 10, og noe informasjon om produktene er begynt å falle ut på grunn av for lang tekst. Det neste må være å presentere produktnavnet over to linjer, eller redusere antall bilder i bredden fra tre til to.

 

Hvordan fungerer det nå? :)

 

EDIT: Ser at det fortsatt er for bredt til diskusjon, tek og spillverket skinnet. Får se hva jeg gjør med det.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Takk. :)

 

Ja, PS har. Men deres webløsning er lite konsistent i forhold til generering av htmlkode. Så det er vanskelig å hente ut tilbudene fra dem siden scriptet som henter tilbudene må oppdateres hver uke. Multicom er ute for øyeblikket til jeg finner en god måte å hente bildene fra dem.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Nettopp. :) Har hatt som utgangspunkt at dersom de ikke vil være med så sier de i fra. Har forøvrig ikke hatt noen som ikke ville være med, men faktisk noen som har spurt om de ikke kunne bli inkludert. Det er jo gratis reklame på forumet. Noe som i utgangspunktet ikke er tillatt i følge retningslinjene dersom jeg ikke husker feil. Og det genererer jo endel klikk. Har hatt ca. 1000 visninger av tråden siden mandag, så litt trafikk er det jo her.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...