Gå til innhold

Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns


Mushaboom

Anbefalte innlegg

MSI GeForce FX5900 128MB DDR

AGP, FX5900-SPVTD128, VIVO/DVI-I

 

Dette kortet koster jo akkurat like mye, men går ut ifra at det er samme hva man velger?

 

Link her.

Vil tippe det er det, men om jeg skulle kjøpt ville jeg alikevel gått for gainward. Har jo et godt rykte på seg for å lage meget overklokkevennlige kort.

 

 

Noe jeg tydeligvis sliter med å få med meg; 5900 kort med 2.8ns minne = 5900XT? (dvs billigversjonen av 5900)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe jeg tydeligvis sliter med å få med meg; 5900 kort med 2.8ns minne = 5900XT? (dvs billigversjonen av 5900)?

til spørsmålet over er vel svaret ja.

 

(omtopic)

jeg ville gått for gf fx5900-kortet.. og en ting til : det har sannsynligvis kommet en eller to generasjoner med kort før hl2 og doom3 kommer ut ..

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Noe jeg tydeligvis sliter med å få med meg; 5900 kort med 2.8ns minne = 5900XT? (dvs billigversjonen av 5900)?

til spørsmålet over er vel svaret ja.

Dette kortet følger spesifikasjonene til FX5900 XT/SE/Lite eller hva man skal kalle det - ikke vanlig FX5900 som har raskere minne - så jeg det stemmer nok det ja.

 

Uansett så er det mye ytelse for pengene så jeg ville absolutt gått for et slik et!

Lenke til kommentar
Nei.

Men R9800 Pro/non/Xt mulig 9600Xt også vil ha litt bedere Fps.

Men det er ikke så veldig mange fps og snakke om.

TomsHardware har forresten testet Hl2 ytelsen til mange Dx9 kort.

Det er ganske stor forskjell fra R9600XT til R9800, mao kan ikke begge kortene ha litt bedre FPS. Testene til THG kommer fra Valve, men hvis du faktisk ser på testene så er snakk om ganske stor forskjell fra FX5900Ulra til R9800Pro.

Men et 5900XT kort til 1867,- er et meget godt kjøp og jeg vil uansett anbefale det fremfor R9600XT.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett en test mellom FX5900XT + FX5900 og 9800Pro. For å se om jeg burde velge 9800Pro hvis jeg først bestemmer meg for å bruke opptil 2.600.- for et skjermkort...

Skjkk denne testen, du! Ikke så veldig grundig test kanskje (tenker på antall applikasjoner de bruker), men du ser hvertfall hvordan kortene yter i forhold til hverandre i en del spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...