Gå til innhold

Bensin- og dieselsalget stuper – staten taper halv milliard i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Simen1 said:

Jeg ser ikke et fnugg om hverken havnivåstigning eller økt orkan-rate.

Videoen er en stråmann klimafornekterne har kokt sammen. Jeg har til dags dato aldri hørt om noen som er oppegående på klimaendringer påstå at CO2 ikke øker plantevekst isolert sett. Du og de som har kokt sammen videoen, treffer bullseye - på feil blink.

Anslagene om stigningen i havnivået har bommet fullstending på akkurat samme måte som at Washington Post spådde at verden ville kollapse innen 5-10 år, i 1922! Du, jeg og alle andre ekisterer da vitterlig enda. De aller fleste med friskt mot skjønt noen jobber inderlig for at den innstillingen skal bli forandret. Optimisme for fremtiden kan man naturligvis ikke ha noe av. Du er klar over at man kan lage en orkan om man vil? Jeg vil ikke si at det er spesielt smart, men fortsatt er det like mulig.

Hva mener du med isolert sett? Hevder du at det ikke er slik økosystemet fungerer?

Lenke til kommentar

Sier du at washington post anno 1922 = oppegående på klimaendringer? Som sagt, heg har aldri hørt om noen som er oppegående på klimaendringer (i nåtiden) påstår at CO2 ikke er øker plantevekst isolert sett. CO2 er "mat" for plantene. Mer tilgang gir økt vekst. Det har vært et kjent fenomen i mange tiår, om ikke over hundre. Blant annet har vi forsket og praktisert bruk av CO2 i drivhus i Sauda her i Norge på 80-tallet.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, debattklovn said:

Staten får ikke inntekter, den får avgifter og skatter. 
500 millioner er en dråpe i havet når Oljefondet er på over 10251 milliarder. 

Hva spiller størrelsen av Oljefondet for betydning ettersom vi ikke eier dette selv? Om dette er 1 krone eller 10251 milliarder kommer hverken du, jeg eller noen av de andre til å se noe av den krona eller mer.

Endret av verlekkim
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrMarbles said:

Har ikke staten "tapt" mye mer på reduksjon av avgifter på fossile biler? Tenker da på hybrid SUVer med masse hestekrefter som tidligere hadde høye avgifter.

Tvilsomt. Det selges ikke så mange BMW X5 og Porche Cayenner, og selv for de, så betaler de fortsatt moms. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...