Gå til innhold

Grafikkort til Oculus Rift S


PelleP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://support.oculus.com/326247701060681/

For å få en fullverdig Oculus Rift-brukeropplevelse anbefaler vi at datamaskinen din har et grafikkort som tilsvarer NVIDIA GTX 1060 eller AMD Radeon RX 480 eller bedre. De følgende grafikkortene oppfyller også de anbefalte spesifikasjonene:

NVIDIA
NVIDIA GeForce GTX 780 Ti
NVIDIA GeForce GTX 970
NVIDIA GeForce GTX 980

 

AMD
AMD Radeon R9 290
AMD Radeon R9 290X
AMD Radeon R9 390
AMD Radeon R9 390X
Lenke til kommentar

Takk LMH1! Så langt kom jeg forsåvidt jeg også, men jeg finner ikke noen av de grafikkortene når jeg søker hos forhandlerne. Og spesifikasjonene på disse kortene er jo fullstendig gresk! :(
Jeg fant forsåvidt Gigabyte GeForce GTX 1660 OC og når jeg sammeligner spesifikasjonene med det som står om GeForce GTX 1060 på Nvidias sider så får jeg inntrykk av at de kanskje er likveridige?
Men hvordan klarer jeg å finne ut om det støttes av mitt hovedkort?

Lenke til kommentar
PelleP skrev (På 27.11.2019 den 23.16):

Takk LMH1! Så langt kom jeg forsåvidt jeg også, men jeg finner ikke noen av de grafikkortene når jeg søker hos forhandlerne. Og spesifikasjonene på disse kortene er jo fullstendig gresk! :(
Jeg fant forsåvidt Gigabyte GeForce GTX 1660 OC og når jeg sammeligner spesifikasjonene med det som står om GeForce GTX 1060 på Nvidias sider så får jeg inntrykk av at de kanskje er likveridige?
Men hvordan klarer jeg å finne ut om det støttes av mitt hovedkort?

Et GTX 1660 er litt raskere enn et GTX 1060, men i dag bør du heller vurdere GTX 1660 Super: https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x/29.html

Nvidia har valgt å lansere nye kort med veldig like navn som forgjengerne, det kan jeg forstå er klønete, her er et jeg vil anbefale: https://www.komplett.no/product/1142104/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-gtx-1660-super-dual-evo-oc

 

Selv om du oppfyller minstekravet for VR er du ikke garantert en god opplevelse. Du trenger også en god prosessor, absolutt minimum blir en core i5 (ikke 2390T eller 3470T) fra den generasjonen, helst noe vesentlig nyere. Skyrim VR har minimumskrav i en i5-6600k, ingen prosessor på et H61-chipset kan matche den. I Beat Saber er du innenfor med en firekjernet i5. Ellers kan det også være greit å ha et noe kraftigere skjermkort enn et GTX 1660 Super, type RTX 2060 Super.

Du har likevel åpent kjøp hos Komplett, så hvis det ikke fungerer som forventet kan du levere tilbake.

 

EDIT: For å sette i perspektiv hvor mye kraft du trenger for VR, så har Oculus Rift S en oppløsning på 2560x1440 med 80 Hz oppdatering, det er en heftig mengde piksler som skal tegnes per sekund. Spesielt når toleransen for ytelsesfall er mye lavere enn i vanlige spill.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...