Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Si rett ut hva man vil ha - ødeleggende?


Gjest 8d7f1...700

Anbefalte innlegg

Gjest 8d7f1...700

Hvis man sier til en mann/kvinne rett ut at man vil ha sex med personen, enten man har gjort det før og vil gjenta det eller vil prøve seg for første gang, ødelegger man da for seg selv? Ødelegger det spenningen slik at den andre personen ikke blir interessert? (selv om samleiet kanskje er bra?)

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sex er et sensitivt tema for de aller fleste. Men det er noen som er ukritiske, og ikke bryr seg om den som spør for eksempel er en dømt voldtektsforbryter eller morder, selv om det er mann eller kvinne. Du får kanskje gehør hos 1 av 1000 personer. Og ja, jeg tror nok du mister litt respekt av de andre som svarer nei. For når noen er så ukritisk med noe så sensitivt, hvem vet hva annet sensitivt de er ukritiske med. Og denne ukritiske holdningen til et så sensitivt tema gjør naturligvis folk usikre.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700
Taurean skrev (14 minutter siden):

Sex er et sensitivt tema for de aller fleste. Men det er noen som er ukritiske, og ikke bryr seg om den som spør for eksempel er en dømt voldtektsforbryter eller morder, selv om det er mann eller kvinne. Du får kanskje gehør hos 1 av 1000 personer. Og ja, jeg tror nok du mister litt respekt av de andre som svarer nei. For når noen er så ukritisk med noe så sensitivt, hvem vet hva annet sensitivt de er ukritiske med. Og denne ukritiske holdningen til et så sensitivt tema gjør naturligvis folk usikre.

Gitt at man har delt opplevelsen sammen før, og ønsker å gjenta det? Er det da greit å si det "rett ut", eller burde man prøve å forføre seg frem på nytt?

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med en slik situasjon ^^ men tja, avhengig av måten man gikk frem på første gang, så spiller det vel liten rolle. De fleste uten skrupler på dét området bryr seg lite om dilldall, bortsett fra de som er ett hakk verre og utnytter de som har litt sjel igjen ved å lure til seg gratis middag og gaver, for så å bare stikke av.

Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700 skrev (På 16.11.2019 den 16.27):

Hvis man sier til en mann/kvinne rett ut at man vil ha sex med personen, enten man har gjort det før og vil gjenta det eller vil prøve seg for første gang, ødelegger man da for seg selv? Ødelegger det spenningen slik at den andre personen ikke blir interessert? (selv om samleiet kanskje er bra?)

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Her er ikke en situasjon der du kan si "mann/kvinne". Helt forskjellig. En dame kan si rett ut til en mann at hun vil ha sex og det kan være sexy hvis framgangsmåten hennes er riktig. For en mann, tjaa. Spør 100 damer om de vil ha sex rett ut etter å ha sagt hei for første gang og et par av de svarer ja (går nesten raskere å være litt grundig med færre). Funker mye bedre for damer dette med å si at de vil ha sex rett ut.

Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700
Allinuse skrev (8 timer siden):

Her er ikke en situasjon der du kan si "mann/kvinne". Helt forskjellig. En dame kan si rett ut til en mann at hun vil ha sex og det kan være sexy hvis framgangsmåten hennes er riktig. For en mann, tjaa. Spør 100 damer om de vil ha sex rett ut etter å ha sagt hei for første gang og et par av de svarer ja (går nesten raskere å være litt grundig med færre). Funker mye bedre for damer dette med å si at de vil ha sex rett ut.

Enig i det. Tenner på tanken å bare si rett ut til en mann at jeg vil ha han... Og hadde nok likt det om en jeg liker sa det til meg, men mest sannsynlig ikke en helt fremmed. 

Men er redd det ødelegger noe av "jakten" for mannen.

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700 skrev (13 timer siden):

Enig i det. Tenner på tanken å bare si rett ut til en mann at jeg vil ha han... Og hadde nok likt det om en jeg liker sa det til meg, men mest sannsynlig ikke en helt fremmed. 

Men er redd det ødelegger noe av "jakten" for mannen.

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Svært få menn som bryr seg om denne "jakten". En mann som takker nei fordi det ødelegger "jakten" er som om noen skulle sagt nei til en biff fordi det ikke var noe jakt inni bildet. Sier han nei er det nok kun fordi han ikke er tiltrukket deg i utgangspunktet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700 skrev (På 19.11.2019 den 8.33):

Enig i det. Tenner på tanken å bare si rett ut til en mann at jeg vil ha han... Og hadde nok likt det om en jeg liker sa det til meg, men mest sannsynlig ikke en helt fremmed. 

Men er redd det ødelegger noe av "jakten" for mannen.

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Tenkte også å nevne, det burde jeg ha gjort; Du løper risikoen over å møte en av de tidligere nevnte typene ved den direkte metoden. Og da kan det fort ende som en episode på Investigation Discovery.

Nå skal jeg være forsiktig med å digrére, men det kan kanskje være et element av underbevisst selvskading i ønsket ditt? Kan kanskje være verdt å reflektere over.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8d7f1...700
Taurean skrev (20 timer siden):

Eller fordi 1) Det er en fyr med klasse og stil og ikke liker damer som gir seg ut så lett, og 2) Det er en som er usikker og uvant å bli sjekka opp så direkte og aldri har fått trening i den typen kommunikasjon.

Men hvis begge ønsker samleie med hverandre, hvorfor er det da negativt å "gi seg ut så lett"? Hvorfor er det bedre å gå rundt grøten?

 

Taurean skrev (18 timer siden):

Tenkte også å nevne, det burde jeg ha gjort; Du løper risikoen over å møte en av de tidligere nevnte typene ved den direkte metoden. Og da kan det fort ende som en episode på Investigation Discovery.

Nå skal jeg være forsiktig med å digrére, men det kan kanskje være et element av underbevisst selvskading i ømsket ditt? Kan kanskje være verdt å reflektere over.

Datt litt av her; tidligere nevnte typer, mener du dømt voldtektsforbryter eller morder? Burde kanskje spesifisert at dette ville omhandlet personer jeg kjenner om jeg skulle brukt denne fremgangsmåten, for å slippe å spille spill.

digrére?

Ja, ligger en ganske bevisst tanke om det i ønsket.

Anonymous poster hash: 8d7f1...700

Lenke til kommentar

1) Men det vet du jo ikke før du har vært "åpen" om det ^^ Så det er det psykologiske risikoen ved å bli stigmatisert og dømt. Som skrevet, sex er et sensitivt tema for de aller fleste. For noen er det et bevis på et avtalt livslangt tillitsforhold. For andre betyr det ingenting, for de bryr seg ikke om seg selv, eller de -bare- bryr seg om seg selv. Ære og moral betyr noe for noen. Og det er aldri galt å bry seg om seg selv. Tillit og intimitet betyr noe for de aller fleste og ville vært preferabelt for de fleste fremfor billighet og usikkerhet.

2) Vil du ikke heller være i et forhold? Hvorfor ikke bare spørre rett ut, og finne noen du liker bedre og kan passe best mulig sammen med? Nettopp for å slippe å spille spill resten av livet?

Digrére = Utelaborére = Synse om deg. Jeg mener det ikke negativt, bare preventivt, for jeg bryr meg om deg og alle andre jeg svarer til.

Det er sikkert flere titalls eller hundretalls på forumet her som ville skrevet "Bare å slå seg løs =D", men jeg vil ikke du skal ende opp som et offer på noe vis, så jeg mener du heller bør prøve å finne et livslangt forhold så du finner skikkelig tillit, intimitet og nærhet. Og ikke bare blir dømt som et objekt.

Det har litt med samfunnet som helhet å gjøre også. Ville du følt deg trygg hvis alle andre var som hunder på det moralske området?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 79d47...880

Jeg synes at det er helt ok om en mann sier det til meg og skulle ønske at jeg klarte å være mer direkte og ta mer initiativ til ting selv, av ulike årsaker. Dersom noen er på utkikk etter et forhold hvor det er mer fokus på andre ting enn samleie, så kan det hende at det ikke er det beste å si det som det første man sier til personen.

Anonymous poster hash: 79d47...880

Lenke til kommentar
Allinuse skrev (På 19.11.2019 den 21.50):

Svært få menn som bryr seg om denne "jakten". En mann som takker nei fordi det ødelegger "jakten" er som om noen skulle sagt nei til en biff fordi det ikke var noe jakt inni bildet. Sier han nei er det nok kun fordi han ikke er tiltrukket deg i utgangspunktet.

 

Det skal også nevnes at nei også kan bety at vedkommende er redd for å bli lurt.

Om en jente er direkte, så er det minst 50/50 for at det er en eller annen teit test, eller manipulasjon, eller et tilfeldig innfall som hun trekker tilbake dagen etter og klandrer deg for -- etter min erfaring.

Om en jente er åpen og ærlig, så må hun faktisk også kanskje jobbe for å bevise at hun er ærlig, fordi gutter utsettes for ekstreme mengder bullshit og emosjonelt misbruk.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...