TheMatrix Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 (endret) På en maskin jeg bruker som filserver har jeg kommet opp i følgende problem: Jeg kjører en Sata systemdisk og har de fire ide slottene på HK i bruk (3 hardisker og en cdbrenner), imidlertid så vil jeg ha inn flere disker og har derfor kjøpt et kontrollerkort med plass til 4 ide enheter til, so far so good. Problemet er at det tilsynelatende blir en konflikt mellom Sata kontrolleren og den nye ide kontrolleren, jeg får bare en av disse til å virke om gangen. Hk er et ASUS A7N8X Delux v.2, kontrollerkortet er et Promise Ultra 133 Forøvrig så oppstår samme problematikken når jeg prøver å sette et Scsi kort sammen med Sata kontrolleren. Edit : Trykkleif Endret 27. desember 2003 av TheMatrix
TheMatrix Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Skrevet 28. desember 2003 Ingen som har vært ute for noe liknende ?
lceger Skrevet 28. desember 2003 Skrevet 28. desember 2003 kjører helt likt her uten problemer, har du prøvd å bytte pci plass?
joebush Skrevet 28. desember 2003 Skrevet 28. desember 2003 Har du kontrollert at det ikke er IRQ konflikt eller lignende? Sett ett av kortene i en annen PCI-slot da PCI-sloter deler IRQ med en viss annen. Håper det gjør noe forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå