Gå til innhold

Ønsker å åpne en bankkonto, men har lite erfaring med banker i Norge


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å åpne en annen bankkonto i tillegg til den jeg har. Min nåværende bank har lave gebyr bare 200 kr som jeg er fornøyd med. Det er en fordel uten tvil,

men jeg vil ikke plassere alle mine penger i bare en bank. 

 

Har dere noen erfaringer med andre banker ? 

Jeg ønsker lave gebyr og at banken ikke sliter med tekniske utfordringer og at står høyt når det gjelder sikkerhetsløsninger. Om banken har en fin app og er lett å få oversikt på kontoen så er det også en god ting. 

Renter er ikke så veldig viktige. 

 

Kan dere gi et par tips? 

 

Takk for forhånd.

Endret av Karl Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du egentlig med flere bankforbindelser om alt du bruker banken til er vanlig betalingskonto eller sparekonto? Innskudd i norske banker er statsgarantert opp til 2 millioner kroner per person per bank, så sikkerhet er sjeldent en grunn til å bruke flere banker. Er det fordi du er redd for at banken skal ha nedetid så du ikke kan betale?

 

Selv er jeg fornøyd med Sbanken og DNB sine apper. Til ditt bruk vil jeg tro de fleste banker funker helt fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvis du bare er ute etter en backup dersom din nåværende bank får teknologiske problemer har det egentlig ikke noe å si hvilken annen bank du velger..

 

DNB, Sbanken, Danske bank, Sparebank1, eller hvilken som helst Eika bank. 

Alle har mobilapper som helt sikkert holder til ditt bruk. Sbanken er vel blandt de beste på app og kundetilfredshet.

 

 

Edit: Dersom du bare skal ha en backup-brukskonto bør du velge en bank som ikke har gebyr på debit kort.

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Har knapt hatt noe problem med nedetid i min bank (Sparebank1) så tror ikke det er noe du trenger å bekymre deg mye for. Tviler på de andre er spesielt værre

 

Men jeg har kredittkort fra en annen bank som backup (DNB) og det kan være lurt. Måtte faktisk bruke det en gang på butikken da min sparebank1 hadde trøbbel.

 

I tillegg er det ofte tilbud ved bruk av DNB sitt kredittkort. 20% på hele butikken til Power hver 3e måned f.eks.

Har spart tusenvis på det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvor ofte har egentlig en bank såpass tekniske problemer at man ikke kan betale i butikk? De fleste betalingsløsninger har backupsystemer, så man får som regel betalt det man skal. Eller er det tekniske problemer i nettbank du tenker på? Så du ikke får sjekket saldo til enhver tid? 

Høres ganske drøyt ut å skaffe ekstra bankforbindelse på grunn av det... Hadde det ennå vært fordi du fikk bedre vilkår på sparepengene, bedre lånebetingelser eller andre bedre ting hadde det vært fornuftig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...