Gå til innhold

Kjøpe filmer digitalt


buffy88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har et lite spørsmål:)

 

Hvis jeg kjøper en film digital på f.eks amazon prime, kan jeg brenne den filmen ut på en dvd? Eller er det noe sperre for det?

 

Tenker da selvfølgelig til eget bruk, bare for å ha en hard kopi i dvd samlingen.

 

Nei. Kjøp nå heller Bluray/DVD. Når du kjøper på disse tjenestene du nevner eier du bare en lisens som du kan bruke på tjenesten og intet annet. 

Lenke til kommentar

Kan nok ikke det.

Hvorfor ikke bare kjøpe filmen på DVD orginalt?

 

OK, får bare ha den digitalt da

Det er en gammel film så det er vanskelig å få tak i den.

 

Dersom man skal ha filmen på fysisk media, så skjønner jeg ikke hvorfor folk kjøper DVD. Det er jo et gammeldags SD oppløsning på de. Pixlene på skjermen blir jo store som knyttnever. Minimum er i skikkelig HD, og da må man over på Blu-ray.

 

Smaken er som baken

 

Nei. Kjøp nå heller Bluray/DVD. Når du kjøper på disse tjenestene du nevner eier du bare en lisens som du kan bruke på tjenesten og intet annet.

 

OK da får det holde med digitalt. Det er en gammel film, så er vanskelig å finne den på DVD eller Blu ray.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

OK da får det holde med digitalt. Det er en gammel film, så er vanskelig å finne den på DVD eller Blu ray.

 

Har du lett på Amazon eller Ebay? Du kan sikkert finne den et sted. Hvilken film er det? 

Lenke til kommentar

Har du lett på Amazon eller Ebay? Du kan sikkert finne den et sted. Hvilken film er det?

Filmen heter "I like it like that" 1994.

 

Ja finner den på både ebay og amazon, men da til ihvertfall 500kr+

 

Og da blir det billigere å bare kjøpe digitalt. Er litt sånn ocd når det kommer til filmene mine, så hadde vert greit å hatt den i hylla, men ikke til en hver pris ?

Lenke til kommentar

Du eier ikke filmen. Du bare leier den i fra tjenesten. Dersom eierne finner ut at de vil stenge ned butikken, så mister alle kundene alle filmene permanent.

 

Gjelder det når jeg kjøper filmer og? Jeg tenker å kjøpe (full pris) ikke leie?

I så fall skjønner jeg ikke hvorfor folk kjøper filmer digitalt på f.Eks amazon, når de bare kan leie de der for halve prisen..

 

Hvis jeg kjøper en sang på iTunes så kan jeg jo brenne den ut på en CD hvis jeg vil. Men hvis jeg kjøper en film der så går det ikke? Eller?

 

Mener ikke være frekk mot deg altså, så håper virkelig at det ikke det kommer ut sånn.

 

Jeg synes bare det er ganske teit at jeg kan kjøpe en film digitalt på nettet til full pris, akkurat som om jeg hadde kjøpt en dvd i butikken. Men siden den er digital så kan de bare ta den fra meg hvis de stenger butikken...

 

Det er jo som om platekompaniet skulle gått konk, for så å komme hjem til meg å hente alle filmene jeg har kjøpt hos de..

Lenke til kommentar

Har du mulighet for sonefri avspilling?

 

https://www.amazon.com/Latin-Romance-Movie-Collection/dp/B01N6NV7XT

 

Her finnes filmen i en 4 pack til en grei pris.

 

Det er faktisk ikke uvanlig å finne litt "ukurante" filmer i slike samlinger med flere filmer, ofte rimelig.

Ja har faktisk sett på den, men tror ikke jeg har mulighet for sonefri avspilling.

Ser stortsett på film gjennom ps4 eller pc. Så vet ikke om det går...?

 

Kan selfølgelig kjøpe en sonefri dvd spiller, men håpte på å slippe det for bare en film...

 

Men takk for at du gadd å lete etter den :)

Lenke til kommentar

Ja har faktisk sett på den, men tror ikke jeg har mulighet for sonefri avspilling.

Ser stortsett på film gjennom ps4 eller pc. Så vet ikke om det går...?

 

Kan selfølgelig kjøpe en sonefri dvd spiller, men håpte på å slippe det for bare en film...

 

Men takk for at du gadd å lete etter den :)

 

Veldig enkelt å rippe en dvd på pcen, slipper problem med soner.

 

Edit: Nå har ikke jeg sjekket, men det er veldig mange filmer som kun er utgitt i "feil" soner & regioner. Er ikke sikkert denne filmen finnes tilgjengelig med vår sone.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Veldig enkelt å rippe en dvd på pcen, slipper problem med soner.

 

Edit: Nå har ikke jeg sjekket, men det er veldig mange filmer som kun er utgitt i "feil" soner & regioner. Er ikke sikkert denne filmen finnes tilgjengelig med vår sone.

Så kan jeg kjøpe denne 4pk med filmer til en billig penge, å rippe den på pc og brenne den på en cd/DVD. Uavhengig av hva sone den 4 pk'n er? #MåHaAltInnMedTeskje ?

Lenke til kommentar

Fysisk sikkerheitskopi av digitale medium er vell fortsatt lovlig etter norsk lov?

Det er heilt sikkert brudd på brukarvilkåra til tenesta, men det er ikkje ulovlig å lage ein kopi til eige bruk.

Jeg mener jo at det burde vert lov ja. Men blir så usikker på alt det her. Hva er lov og hva er ikke lov.. Blir jo helt forvirra..

Lenke til kommentar

Jeg gikk over til blu ray rundt 2010 og jeg bruker blu-ray.com for å finne tilgjengelige utgivelser. Jeg gikk for sonefri/regionfri avspiller ganske raskt. Veldig mange filmer som kun er utgitt USA/Asia.

 

Men har en haug dvdfilmer også, gikk tidlig sonefri her også - av samme årsak.

 

Men jeg vet ikke om noe slikt nettsted som dekker i prinsipp alle utgivelser for dvd - slik som blu-ray.com er for blu ray.

Lenke til kommentar

Så kan jeg kjøpe denne 4pk med filmer til en billig penge, å rippe den på pc og brenne den på en cd/DVD. Uavhengig av hva sone den 4 pk'n er? #MåHaAltInnMedTeskje

 

Det mener jeg skal gå - husker jeg gjorde noe slikt for mange år siden, mente jeg kunne velge sone for den brente utgaven. Gjorde dette for datterens filmer, de ble veldig fort ripete  :D

 

Bare å google i vei om det.

 

Eller mulig bare å rippe en mkv av filmen på en usb og stappe i PS4? Har ikke testet dette selv.

 

https://kotaku.com/the-ps4-now-supports-mkv-files-1711594813

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg gikk over til blu ray rundt 2010 og jeg bruker blu-ray.com for å finne tilgjengelige utgivelser. Jeg gikk for sonefri/regionfri avspiller ganske raskt. Veldig mange filmer som kun er utgitt USA/Asia.

 

Men har en haug dvdfilmer også, gikk tidlig sonefri her også - av samme årsak.

 

Men jeg vet ikke om noe slikt nettsted som dekker i prinsipp alle utgivelser for dvd - slik som blu-ray.com er for blu ray.

Kan sjekke ut Blu-ray.com

 

Kjøper DVDer fordi jeg hater at blu-ray ikke er samme størrelse som dvd og det ser rotete ut i dvd hyllene.. (ja jeg har problemer)

Lenke til kommentar

Det mener jeg skal gå - husker jeg gjorde noe slikt for mange år siden, mente jeg kunne velge sone for den brente utgaven. Gjorde dette for datterens filmer, de ble veldig fort ripete :D

 

Bare å google i vei om det.

 

Eller mulig bare å rippe en mkv av filmen på en usb og stappe i PS4? Har ikke testet dette selv.

 

https://kotaku.com/the-ps4-now-supports-mkv-files-1711594813

Får se om jeg tester ut dette hvis jeg ikke finner noen andre måter :) takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...