Gå til innhold

Tips til billig bulke mat i Norge


Gjest Slettet-JEm7FT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JEm7FT

Hei!

 

Sliter veldig med å kunne bulke på lavt budsjett. Hadde satt veldig pris på om noen vet om billige matvarer som ikke er ekstremt kjedelige for å legge på seg.
Ser på diverse meal preppinger på youtube og føler utvalget på krydder og saus er sinnsykt begrenset i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ca 3k å bruke på mat i mnd

 

Det burde være nok ^^ Jeg legger på meg av omtrent den samme summen.

 

Frokost: Grovbrødskive med 2 skiver hamburgerrygg og servelat, begge first price. 2 lange skiver gulost. Og meiesismør. Variér med tunfisk i olje av og til.

 

Middag: (Rent kjøtt), svin, kylling, fisk. Potet, ris eller pasta. Saus; Tomatsaus, hvit, brun (alle hjemmelaget). Grønnsaksblanding, lapskausblanding eller bare erter. En og annen Big One med ekstra ost innimellom ^^

 

Kvelds: Middagsrest eller brødskive som før.

 

Kan ikke skjønne det er nødvendig å spise noe annet for å "bulke" ^^

 

 

Hvis du snakker om å "bulke" i forhold til å handle i bulk, så må du følge med på tilbud og fryse ned. Sjekke hyllepriser i alle butikker og kjøpe det billigste og mest næringsrike. Dette krever lokalerfaring.

Lenke til kommentar

Du får en god del miljøgifter med på kjøpet med tunfisk i.o.m at fisken oppkonsentrerer det. Har du sett en del tunfisk så vet du at de kan bli temmelig store.

 

Hvordan måler man dette?

 

En av de største miljøgift-verstingene er visst skogvokst sopp, og da helst rimsopp, som visstnok samler nok becquerel uranstråling eller noe sånt, til at hvis man spiser en liten sopp, så får man dosa si for et helt år.

 

https://forskning.no/partner-sopp-ntnu/soppelskere---elsk-med-forstand/1028591?fbclid=IwAR3BztehMeWWKrrRttVQROCs7vSG9yIePyps0ZbbTmvkoAAaGbd96VdLoQk

Lenke til kommentar

Du får en god del miljøgifter med på kjøpet med tunfisk i.o.m at fisken oppkonsentrerer det. Har du sett en del tunfisk så vet du at de kan bli temmelig store.

 

Jeg har hørt at tunfisken brukt til nettopp tunfisk, er gjerne de mindre, ikke så fine tunfiskene. Disse er visstnok ikke like ille, men langt ifra optimalt. Nå har jeg ingen studier eller noe som viser dette da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...