Gå til innhold

Hvordan få tekst som "popper" opp ved mouse-over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann hoppsann folkens, og god jul.

Hvordan får eg til at når jeg holder over et bilde, dukker det opp en sånn liten beskrivende tekst? Det skal være i en php tekst.

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener sånn som på gamer.no? Når du holder musen over et spesielt element så får du en tekst et spesielt sted på siden?

Mener å huske det var en tutorial her for en stund siden.. Er noe med onmouseover veffal :p

Skrevet

Nei. Ikke sånn. Det jeg mener er et utrolig enkelt script kan jeg tenke meg. Det er bare sånn enkel gul tekst som kommer opp når jeg holder over. Er helt vanlig på alle sider.

Skrevet
i mozilla funker ikke Alt="" i det hele tatt, så å bruke title="" er nok det beste.. :D

EDIT > trykkleif

Alt er ikke det samme som title. Alt er en alternativ tekst, som skal komme frem hvis bildet ikke eksisterer. Det vil si, Mozilla tolker det helt riktig.

Skrevet (endret)

sorry.. my bad.. glemte det der for et lite øyeblikk..

bare for å legge til..

title="" kan brukes til å få opp slik "liten beskrivende tekst" på de fleste html elementer.. (tror det var alle, men sier fleste for å være sikker...)

mens Alt="" er ment for å gi Alternative tekst i tilfelle bildet ikke eksisterer, som satyrium påpekte.. :)

Endret av cfenzo
Skrevet

Opera og IE (ikke testet mozilla) viser TITLE som en gul hintbox over img elementet, mens ALT blir da teksten for bilde om bilde mangler e.l.

Så presedens blir da title kommer frem istedet for alt som "hintbox" om jeg fortår ordet presedens riktig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...