Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

LØST! Kloakklukt på badet


Anbefalte innlegg

Har det siste året hatt kloakklukt på badet til tider. Kloakken er koblet til privat septiktank og det er lufting på systemet. Alle sluk på badet blir brukt daglig, så det er ikke noen sjanse for at vannlåsene tørker ut. Har prøvd å fylle opp vannlåsene rett før jeg har lagt meg i tilfelle det oppstår ett vacuum i systemet som tømmer vannlåsene. Ingenting funker. Det kommer å går sporadisk. Det er ingen gammle rør, da alt ble byttet i 2015

Endret av Postkassestativ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har montert vannlås på utløpet til vaskemaskinen.

 

Lukten er for tiden borte, så skal undersøke det nærmere når den kommer tilbake

 

Selv med vannlås kan det lukte hvis avløpsrøret fra maskinen ligger for dypt nede, og går forbi vannlåsen. Har selv opplevd dette, og eneste var å feste røret lengre oppe slik at det ikke lå nede i vannlåsen.

Lenke til kommentar

Problemet er løst. Fant ut at det ene taknedløpet var koblet på kloakken. Røret var helt inne ved veggen, så gassen har kommet inn under bordkledningen og inn i huset. Dette var noe fra før jeg kjøpte huset. Forlengte røret helt opp til raftkassen og satte på en durgo der. Skal dekke til røret med blikk for å skjule det litt

 

Kan skyte inn at den eigendlege løysninga er å passe på at overvatnet frå taket ikkje går i kloakken. Regnvatnet bør ledast vekk på andre måtar, dersom vatnet går i kloakken så må renseanlegget rense vatn saman med kloakken som det ikkje er nødvendig å bruke ressursar på å rense.

Mange kommunar gir pålegg om å separere overvatn frå kloakken (eller aukar VA-gebyret for å dekke inn meirkostnaden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...