Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har kuttet ut meieriprodukter og merket forbedring i huden?


Pame

Anbefalte innlegg

Vet at det med meieriprodukter og effekten det har på hud er kontroversielt, men det er en del hudleger og andre som forteller at når klientene deres kutter ut meiereprodukter så fører det veldig ofte til en forbedring av huden.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har merket en bedring i huden etter å ha kuttet ut meieriprodukter? I så fall hvilke bedringer har du merket, og hvilke spesifike produkter har du kuttet ut?

Endret av Pame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vann og meierprodukter - dette er individuelle ting altså. Mange drikker nok vann allerede og da er det ingen vits i å helle i seg mer, du får ikke renere hud av å drikke deg halvt ihjel, du må spise riktig, fikse det fra innsiden og ut. Samme med meieri, noen har godt av \å prøve å kutte det ut men ikke bli skuffa når det ikke funker for deg. Du er unik og må finne ut av hva som funker for deg og din kropp. 

Lenke til kommentar

Jeg bruker lite melkeprodukter nå, og huden er ganske bra bortsett at myggen har totalangrepet meg, men huden er ganske bra når jeg bruker melkeprodukter også. 

 

Det aller beste hudtipset jeg kan gi deg, spesielt om du tenker på huden i ansiktet, er å ikke ta for mye på ansiktet, i alle fall ikke med skitne fingre. Ikke overdriv vasking av ansiktet, men husk å vask vekk sminke hvis du bruker det. Om du klarer å ikke bruke sminke, så er det mest gunstig for huden, men hvis du føler du må, så sjekk i alle fall at sminken ikke er gammel (sminke blir etterhvert bakteriebomber). 

Og hvis du er jente, så kan jo evt. hormonell prevensjon både trigge eller behandle kviser. Juster det evt. da i samråd med lege, f.eks. å gå over til et merke, et annen type, eller rett og slett begynne på det. 

Lenke til kommentar

Vet at det med meieriprodukter og effekten det har på hud er kontroversielt, men det er en del hudleger og andre som forteller at når klientene deres kutter ut meiereprodukter så fører det veldig ofte til en forbedring av huden.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har merket en bedring i huden etter å ha kuttet ut meieriprodukter? I så fall hvilke bedringer har du merket, og hvilke spesifike produkter har du kuttet ut?

 

Nei, men merket relativt stor forskjell når jeg kuttet drastisk ned på sukker for 15 år siden.

 

Å drikke mer vann og mindre andre ting vil nok også utgjøre en forskjell. Det kan inkludere melk som også inneholder noe naturlig sukker.

 

Så snakker noen over her om den onde sirkelen med sminke som fører til dårligere hud som igjen fører til mer sminke. Dropp denne prosessen, bruk minimalt med sminke og vask ansiktet med vann istedenfor sterke og potensielt farlige kjemikalier. Er huden for feit og "våt" kan du vaske ansiktet med såpe(en sjelden gang), så blir ting litt tørrere/mer inntørket.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såpe mot fet hud? Da ber du om at huden skal produsere enda mer. Vi burde egentlig ikke bruke shampoo engang, det forstyrrer den naturlige oljeproduksjonen i håret vårt. Stripper du kroppen din for olje med harde kjemikalier så gir den ikke bare opp, produksjonen går i høygir.

Fet hud er faktisk ganske fett. Moren min har så fet hud hun kunne fint stekt egg med det, dama er nettopp fylt 50 og har såvidt rynker. 

Lenke til kommentar

Nei, men merket relativt stor forskjell når jeg kuttet drastisk ned på sukker for 15 år siden.

 

Å drikke mer vann og mindre andre ting vil nok også utgjøre en forskjell. Det kan inkludere melk som også inneholder noe naturlig sukker.

 

Tror dette er tilfeldig, verken sukker eller meieriprodukter har innvirkning på talgproduksjon. Jeg har sliti mye med akne, og det å kutte ut sukker eller melk gjorde jeg i perioder, uten noe forskjell.

 

I dag er huden helt fin, og jeg drikker melk som en ku og stapper nedpå med sukker. At du merket bedring tror jeg var tilfeldig, og at du sannsynligvis kuttet ut sukker i perioden hvor du var på vei til å bli ferdig med akne

 

Anonymous poster hash: 386f7...1ec

Lenke til kommentar

I dag er huden helt fin, og jeg drikker melk som en ku og stapper nedpå med sukker. At du merket bedring tror jeg var tilfeldig, og at du sannsynligvis kuttet ut sukker i perioden hvor du var på vei til å bli ferdig med akne

Det kan være, men jeg merker per idag at hvis jeg spiser svært mye sukkert over si et par uker så har jeg tendenser til å få ei kvise eller to, som jeg vanligvis ikke får.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Såpe mot fet hud? Da ber du om at huden skal produsere enda mer. Vi burde egentlig ikke bruke shampoo engang, det forstyrrer den naturlige oljeproduksjonen i håret vårt. Stripper du kroppen din for olje med harde kjemikalier så gir den ikke bare opp, produksjonen går i høygir.

 

Fet hud er faktisk ganske fett. Moren min har så fet hud hun kunne fint stekt egg med det, dama er nettopp fylt 50 og har såvidt rynker.

Jeg er mann forresten. Men jeg har merket at hvis jeg bruker (hånd)såpe(bar) i ansiktet har det en tendens til å tørke ut huden. Men, vel, jeg kan ikke si at det gjelder for alle, for jeg har jo også flere ganger smurt olje i ansiktet uten å få hudresultat, mens jeg samtidig har hørt andre er livredde for å smøre olje i ansiktet (grunnet hudutslag).

 

Men det med sukker har jeg hørt mange si, og rent erfaringsmessig uten å kunne være sikker så "føler" jeg det hadde en betydning for huden.

Lenke til kommentar

Jeg er mann forresten. Men jeg har merket at hvis jeg bruker (hånd)såpe(bar) i ansiktet har det en tendens til å tørke ut huden. Men, vel, jeg kan ikke si at det gjelder for alle, for jeg har jo også flere ganger smurt olje i ansiktet uten å få hudresultat, mens jeg samtidig har hørt andre er livredde for å smøre olje i ansiktet (grunnet hudutslag).

 

Men det med sukker har jeg hørt mange si, og rent erfaringsmessig uten å kunne være sikker så "føler" jeg det hadde en betydning for huden.

Ting som ikke er beregnet for fjeset ditt kan gi folk utslett ja for huden i fjeset ditt ikke er lik huden på resten av kroppen din. Jeg har solkrem for kropp, fjes og lepper. Alle verdt hver eneste øre. 

 

Jeg hadde fått masse sånne dyrere kremer i gave. En var sånn almond milk greier, var deilig, så tok det i trynet, står jo for kroppen og trynet er jo en del av kroppen tenkte jeg.. hooooly shit fikk kjapt respekt for å ikke ta ting i trynet som ikke burde brukes der! En gang gikk jeg tom for håndsåpe og brukte kroppssåpe fra kiwi eller noe sånt som gjorde så hendene mine ble tørre og begynte å sprekke, den gikk også i søpla for å si det sånn... 

 

Det spørs på person, jeg tror noen har godt av å kutte ut sukker men ikke alle. Man må finne ut av hva som funker for deg, for du er ikke lik alle andre og det er jo helt ok, finn din greie. Min hud gir faen i hvor mye sukker jeg spiser, men spiser jeg ikke nok grønnsaker og sånt så kan den bli litt sint og gi meg en kvise eller to. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mye studier på at reduksjon av laktose og andre høyglykemiske matvarer gir lindring av acne. For personer med mye acne og dårlig kost vil det være gunstig å være klar over dette.

 

Feil hudpleie og manipulering er som beskrevet over er vel så viktig.

 

 

Mvh en hudlege

 

Er det noen andre kostholdsendringer man kan gjøre som vil forbedre huden generelt? Gi glattere hud og mer glød f.eks?

 

Har du merket på kunder som har kuttet ut eller implementert enkelte matvarer at dette har gjort betydelig endring for huden deres?

Endret av Pame
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...