Gå til innhold

Slik bygget de det nye gigantlageret til Europris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, interessant!

Dette er nok en utvikling som har ligget i kortene lenge.

Jeg prøvde å ta patent på et "Paternoster lager" i 1974, men denne teknologien var allerede i bruk.

Tror egentlig at Paternoster er noe som vil fungere i dagens netthandel.

Lageret kan være mye høyere enn dagens butikker, og datamaskiner henter varer i rullende reoler.

Tegnet for noen år siden en variant av denne type lager, men det ble bare med tegningen.

Med Paternoster kan en lagre millioner av artikler, og pakke artiklene til kunder på nett etter ønske.

Her brukes det trucker, og paller, som betyr at det må være et lager for store partier av samme sort.

Lenke til kommentar

Sitat : Siden det bare er maskiner som skal jobbe her, har man ikke kastet bort penger på vinduer og lys. Sitat slutt.

Jeg lurer litt på hvordan folk skal reparere robotene og det tekniske systemet når dette går i stykker eller må vedlikeholdes. Pleier å funke dårlig uten lys.

 

Bærbare lyskilder. Du vet, lommelykter, hodelykter og lignende.

Lenke til kommentar

 

Sitat : Siden det bare er maskiner som skal jobbe her, har man ikke kastet bort penger på vinduer og lys. Sitat slutt.

Jeg lurer litt på hvordan folk skal reparere robotene og det tekniske systemet når dette går i stykker eller må vedlikeholdes. Pleier å funke dårlig uten lys.

 

Bærbare lyskilder. Du vet, lommelykter, hodelykter og lignende.

Joa, men kan bli tungvindt i lengden og så må du muligens i noen tilfeller ha en ekstra person til å holde lommelykt eller andre lyskilder for deg.eller eventuelt holde vakt

Ett Agregat + en lyskilde tjoret fast en plass foreksempel må passes på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...