Lab1 Skrevet 19. august 2019 Rapporter Del Skrevet 19. august 2019 Håper det er noen som har en løsning på problemet mitt. Har satt opp en server 2016, installert AD DC, og koblet den opp mot domene. Dette har fungert fint, men problemet er når jeg prøver å legge til annen pc (win 10 pro) eller annen server til i domenet. Har også prøvd å pinge domenet, men også uten hell (har satt severens IPv4 som DNS server hos pc/server 2) Når jeg pinger selve ip-adressen får jeg opp følgende: Transmit failed. General failure. Pinger jeg selve domenet kommer følgende opp: Ping request could not find host .... Please check the name and try again. Når jeg prøver å legge til i domenet, får jeg skrevet inn brukernavn og passord, men får så opp feilmelding om "Kan ikke kontakte Active Domain -Domenekontrolleren (AD DC) for domenet ..... Kontroller om domenenavnet er riktig skrevet" Noen som vet hvorfor jeg ikke får koblet andre maskiner opp i domenet, eller har tips til løsning? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. august 2019 Rapporter Del Skrevet 19. august 2019 Har du satt opp DNS-servertjenesten på samme server? Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Har du satt opp DNS-servertjenesten på samme server? Ja, det har jeg. Trodde det var anbefalt, eller tar jeg feil nå? Endret 20. august 2019 av Vwh Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Neida, det er relativt normalt å kjøre det på samme server. Ville bare sjekke siden du skrev at du har satt opp IP til server som DNS server på PCen. Forsøkt å disable Windows Firewall på serveren med ADDC og DNS installert? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Output fra ipconfig /all fra server og pc2? Endret 20. august 2019 av bo1e Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Er serverne i samme subnet, dersom ikke, har du noe routing mellom subnettene? Kan også være noe så enkelt som at kabelen til win10 maskinen er defekt. Prøv en annen. Endret 20. august 2019 av simen929 Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Neida, det er relativt normalt å kjøre det på samme server. Ville bare sjekke siden du skrev at du har satt opp IP til server som DNS server på PCen. Forsøkt å disable Windows Firewall på serveren med ADDC og DNS installert? Prøvde å "disable" firewallen på serveren igår ja. Tenkte også at det kunne være en løsning, men det ga ingen resultat dessverre.. Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Er serverne i samme subnet, dersom ikke, har du noe routing mellom subnettene? Kan også være noe så enkelt som at kabelen til win10 maskinen er defekt. Prøv en annen. Ja, de er i samme subnet. Jeg kjører de virtuelt med VMware. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 ESXi eller Workstation? Tipper det er noe med nettverkskonfigurasjonen din på virtualiseringslaget, da. Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Workstation. Har satt alle på VMnet8 (NAT) da det er dette jeg har fått anbefalt. Noen tips til endringer jeg kan prøve? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Står VMnet8 i bridge mode? Normalt vil VMnet0 være default nettverk, så du kan jo teste det. Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Nei, ikke i bridge mode. Ja, Skal teste å se om det hjelper. Tusen takk Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Noen andre tips noen? Får det fremdeles ikke til å virke.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. august 2019 Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Sett nettverket i Bridge Mode, da skal de få IP fra DHCP server som om de var koblet til fysisk på nettet ditt. Lenke til kommentar
Lab1 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2019 Sett nettverket i Bridge Mode, da skal de få IP fra DHCP server som om de var koblet til fysisk på nettet ditt. TUSEN TAKK! Nå gikk det endelig å pinge, OG melde inn i domenet. Dagen er reddet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå