Gå til innhold

[Løst] Server 2016 - Domene


Lab1

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som har en løsning på problemet mitt. 

Har satt opp en server 2016, installert AD DC, og koblet den opp mot domene. Dette har fungert fint, men problemet er når jeg prøver å legge til annen pc (win 10 pro) eller annen server til i domenet. 

 

Har også prøvd å pinge domenet, men også uten hell (har satt severens IPv4 som DNS server hos pc/server 2) Når jeg pinger selve ip-adressen får jeg opp følgende: 

Transmit failed. General failure. 

 

Pinger jeg selve domenet kommer følgende opp: Ping request could not find host .... Please check the name and try again.

 

Når jeg prøver å legge til i domenet, får jeg skrevet inn brukernavn og passord, men får så opp feilmelding om "Kan ikke kontakte Active Domain -Domenekontrolleren (AD DC) for domenet ..... 

Kontroller om domenenavnet er riktig skrevet"

 

Noen som vet hvorfor jeg ikke får koblet andre maskiner opp i domenet, eller har tips til løsning? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, det er relativt normalt å kjøre det på samme server. Ville bare sjekke siden du skrev at du har satt opp IP til server som DNS server på PCen. Forsøkt å disable Windows Firewall på serveren med ADDC og DNS installert?

Prøvde å "disable" firewallen på serveren igår ja. Tenkte også at det kunne være en løsning, men det ga ingen resultat dessverre.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...