Gå til innhold

Salg av PC


Anbefalte innlegg

Hei. Har satt sammen en PC av deler til overs etter bygg av ny rigg og oppgradering av server.

 

Spesifikasjoner:

Lian Li PC71A fulltower

3x Noctua P12

Asus P6X58D Premium X58

Intel Xeon X5660

Noctua C14 kjøler

24GB Corsair DDR3 1600MHz

Evga Geforce 980 Ti SC+

Intel SSD 520 240GB

WD Raptor VR150M

Samsung Bluray

Kortleser

Soundblaster X-Fi Extreme Music

Intel PRO/1000 PCIe

860W Corsair AXi PSU

 

Har ikke behov for maskinen, så den vurderes solgt. Hva vil være en fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok heldig hvis du får 4000 kr for denne, er ute for reklamasjon og mye delene er ganske utdatert.

Selv om kabinettet er bra er resten så dårlig at jeg tror det blir vanskelig å få solg.

Selv overklokket til 4GHz henger den nok litt etter ja. Tror det blir til at jeg kvitter meg med kabinettet/kutter det til en testbenk og stapper resten av delene i en skuff.

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville heller hatt et par tusenlapper i hånden enn eldrende server grade hardware liggende og støve ned i en skuff.

 

Maskinen er ikke særlig godt egnet til å kjøre Folding@Home heller - med mindre du stapper inn to skjermkort. Hovedkortet støtter riktignok kun PCIe 2.0, men ettersom dette er highend komponenter ser det ut som du kan kjøre dem i x16x16, slik at det trolig ikke bottlenecker selv state-of-the-art Nvidia-skjermkort. Å kjøre FAH kun på en 9 år gammel CPU koster mer enn det smaker. Folding på 980en kan i noe større grad forsvares, men vi snakker fremdeles en samlet TDP på 260W kun for GPU og CPU, for relativt usle 400-500k PPD.

Lenke til kommentar

Så kan det bli kostbart, om ram\cpuen ryker, siden lga 1366 ha ingen cpu\ram som selges billig.

Strømprisene jo også stive da ryzen 7 1700 er så billig brukt. GTX 1070\1080 trenger ikke å koste mere en 3000 kr - 4000 kr brukt.

Så det må være stor etterspørsel etter pc hvis denne går særlig over pris.

Lenke til kommentar

Så kan det bli kostbart, om ram\cpuen ryker, siden lga 1366 ha ingen cpu\ram som selges billig.

Strømprisene jo også stive da ryzen 7 1700 er så billig brukt. GTX 1070\1080 trenger ikke å koste mere en 3000 kr - 4000 kr brukt.

Så det må være stor etterspørsel etter pc hvis denne går særlig over pris.

LGA1366 Xeon selges billig på ebay, kjøpte min for 300 kr i 2018. Hovedkortet bruker standard DDR3, ikke FBDIMM. Etter å ha sjekket finn, er det tvilsomt riggen er verdt mer enn ca 1500. Hovedkort for X58 derimot, kan gå for en grei sum på ebay, spesielt om kortet har 2x QPI-linker til CPU, som kreves for å kjøre Xeon X5XXX.

Lenke til kommentar

Ville lagt ut delene hver for seg på finn. Spesielt GTX 980 ti ligger ute overraskende dyrt.

Hva ting ligger ute for bytyr lite for hva det blir solgt for. ;) Iallefall på finn.no

 

Ebay er ofte bedre mal, fordi der selges ting i høyere skala.

 

980ti er fra 1500kr på ebay liksom :)

 

1660ti yter ca det samme, og 980ti er stein gammelt. 3000kr koster nytt 1660ti. Altså halv pris etter å være stein gammelt er nesten overpris.

 

Jeg hadde betalt max 1200kr for et 980ti i dag :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...