Gå til innhold

The R6 Black Pearl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe for seg med en luftrenser på utside av kabinett på en lav og lite forstyrrende innstilling montro? Eller bare en bordvifte satt på gulvet eller på en halvhøy kasse?

Det som hjelper er at det ikke er støv å suge opp inn i pcen, og ha den så høyt at støvet ikke blir sugd inn fra gulvet til pcen. Da blir det kun støv fra lufta som viftene drar inn, i steden for mye av det som havner på gulvet. Sett pcen på ett lite, lavt brett, støvsug og hold det rent så er mye gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Med HDMI-kabel kommer jeg rett inn til uefi uten problemer. Lurer på om det er driverproblemer med hovedkortet eller om det ligger hos NVIDIA. Uansett så fant jeg ingen andre som rapporterte noe slikt på X570 Taichi.

Veldig merkelige greier!

Du har prøvd deg nyeste bios, chipset driver, kanskje eldre driver til skjermkortet da det er gammelt. Sjekket at alle kabler på hovedkortet står skikkelig.

Lenke til kommentar

Drivere benyttes av operativsystemet. Hvis du har problemer før OS lastes ville jeg fokusert feilsøkingen andre steder.

 

 

Veldig merkelige greier!

Du har prøvd deg nyeste bios, chipset driver, kanskje eldre driver til skjermkortet da det er gammelt. Sjekket at alle kabler på hovedkortet står skikkelig.

 

 

Etter jeg fant ut hva som var årsaken ble det litt lettere å Google seg frem til svaret. 

 

Problemet ligger hos nvidia. Kom over flere som hadde problemer med å komme inn til uefi med dp. For av en eller annen grunn prioriterer nvidiakortene utgangene slik: DVI > HDMI > DP.

 

Det er noen rekkefølger av drivere jeg kan endre i uefi for å fikse dette, men tror jeg lar det være inntil videre. 

Lenke til kommentar

Når jeg leste dypdykk på de nye hovedkorta så kom noen med 2 slike 8 pins. Men du trengte visst bare 1x8 pins :)

 

Så ikke tenk på det!

 

Var visst du trengte å svi cpuen :p blodklokka den på LN2

I så tilfelle må jeg anskaffe noe, litt brennkvikt! Går å venter på en forsendelse nitrogen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har merket at multiplier 99% av tiden ligger på 39-39,5. En sjelden gang går den opp til 40. Selv med pbo aktivert. Har jeg vært uheldig med brikken eller er det noe jeg har glemt å gjøre? 

 

CB 20 stock cpu og minne

 

AgLI6gF.png

 

PBO + minne @3600MHz, smt off

 

SHU4Yxe.png

Endret av Sydvest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til cpu er det 8+4 støpsel. Men med strømforsyningen min fulgte det bare med en 8'er. Er dette noe jeg burde gjøre noe med?

 

RULmTYv.png

Lurte også på det, men etter masse søk så sies det holder med 8p og du trenger bare å koble til 4pin tilfelle du er en ekstrem overklokker med sånn L2N " liquid cooling " og superover klokke cpun. Da blir det kjekt med litt ekstra strøm koblet til hk.

 

Har selv bare koblet til 8p på mitt asus x570-e og min 3700x går fint opp til 4.4ghz

Endret av flabben2k
Lenke til kommentar

Lurte også på det, men etter masse søk så sies det holder med 8p og du trenger bare å koble til 4pin tilfelle du er en ekstrem overklokker med sånn L2N " liquid cooling " og superover klokke cpun. Da blir det kjekt med litt ekstra strøm koblet til hk.

 

 

Bare synd at 3600brikken min klokker som søppel. x41 multiplier kræsjet med 1,37v . . . AutoOverclock i i Ryzen Master klokker til rundt 4050Mhz, og da stiger volten til over 1,4v.

Lenke til kommentar

Tror jeg husker å ha hørt at det fire pinnene var koblet rett sammen med fire av de åtte pinnene også. Synes å erindre den LN2-kommentaren jeg også om kontaktene. Har likevel koblet på alle 12-pinnene jeg da, siden jeg hadde et ordentlig kabelsett medfølgende min EVO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...