Gå til innhold

The R6 Black Pearl


Anbefalte innlegg

Kommer du til å pimpe riggen din med noe stash når du er helt i mål og fornøyd? Noe eyecandy du har i tankene til den? Kanskje det kan bli den nye Ken og Barbie lekeparken, men fargepaletten svart passer vel neppe til det. Må bli noe mer dystert. Hva med zombie-apokalypsen. Mange mørke avkroker å gjemme en zombie eller førti?  :lol:

Eller "Star Was" (Star Wars)..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du til å pimpe riggen din med noe stash når du er helt i mål og fornøyd? Noe eyecandy du har i tankene til den? Kanskje det kan bli den nye Ken og Barbie lekeparken, men fargepaletten svart passer vel neppe til det. Må bli noe mer dystert. Hva med zombie-apokalypsen. Mange mørke avkroker å gjemme en zombie eller førti?  :lol:

Eller "Star Was" (Star Wars)..

Nja. Hadde tenkt å kjøpe kabler fra cablemod. Men slik pcen er plassert nå så ser jeg den ikke, så tror jeg sparer de pengene inntil videre. 

 

Så nettopp på muligheten for å sette POPfigurer inni. Men de koster jo faen 200kr/stk.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Nja. Hadde tenkt å kjøpe kabler fra cablemod. Men slik pcen er plassert nå så ser jeg den ikke, så tror jeg sparer de pengene inntil videre. 

 

Så nettopp på muligheten for å sette POPfigurer inni. Men de koster jo faen 200kr/stk.

 

Ca. halve prisen på Ebay

https://www.ebay.co.uk/itm/Sesame-Street-Grover-Pop-Vinyl-Figure/312652886506?epid=11011034737

 

Her et annet tema om det faller i smak (heroes)  :wee:

https://www.ebay.co.uk/itm/New-Hot-Wonder-Woman-Justice-League-Movie-Art-Statue-Action-Figure-Toys-Presents/312724921616

 

s-l1600.jpg

 

 

 

Eller anime?  :wee:

 

 

 

s-l1600.jpg

 

 

 

 

s-l1600.jpg

 

 

 

s-l1600.jpg

 

Endret av Uderzo
La bilde inn i spoiler
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se bygget ferdig! Kanskje du kan klistre på noe vinyl-dekorasjon som matcher for eksempel tannhjulet på hovedkortet? Mye man kan gjøre, for eksempel bokstaver (jeg har tatt over uthevet metallbokstaver). Eller bare noen striper osv, kan gjøre mye med en skalpell.

https://www.ebay.com/itm/A4-Vinyl-Sheets-Oracal-651-Self-Adhesive-Matte-Polymeric-Cricut-Cameo/143217648001?var=442145012446&hash=item21586fe181:m:mD7PNt9rE7RbxIy17dKvnJQ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det stemte at det var en rød djevel som kom. Må bare si at den var beefy! Var ikke noe problem å fylle kabinettet. Gamle 780en ble bare en flis i sammenligning :p Litt usikker på hva jeg syntes om lysene. Stor sannsynlighet for at de blir slukket ved første anledning. 

 

Blir dessverre ingen tester før i kveld.

 

W1xP63H.jpg

 

at3HtSj.jpg

 

GfQ4vKt.jpg

Endret av Sydvest
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var nå ikke det verste lyset då, så lenge det ikke driver å blinker som et diskotek.

 

Men gu kor stort det er :O

 

 

Husk å last ned nyeste chipset driver å oppdater bios viss det er kommet noen før du begynner med det kjekke!

 

 

Å PCen ser strøken ut!

Takk for det! :) Var en del diskolys på hovedkortet. Dette skrudde jeg av så fort jeg hadde sjangsen!! Her er det "no rgb, no nonsense".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan er BIOSen å navigere og bruke på X570 Taichi-hovedkortet?

 

Jeg vurderer Asrock Taichi Z390 selv. "No RGB nonsense" er min egen filosofi på min nye PC jeg holder på med i disse dager. Og en be quiet-kjøler (Dark Rock 4). I et Fractal Design Define R6 også. USB-C. Med glass. ^^

 

Men i hvitt. Min skal bli "Ghost". :)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hvordan er BIOSen å navigere og bruke på X570 Taichi-hovedkortet?

 

Jeg vurderer Asrock Taichi Z390 selv. "No RGB nonsense" er min egen filosofi på min nye PC jeg holder på med i disse dager. Og en be quiet-kjøler (Dark Rock 4). I et Fractal Design Define R6 også. USB-C. Med glass. ^^

 

Men i hvitt. Min skal bli "Ghost". :)

Hei Paladin! Beklager for seint svar :o

 

Har ikke så mange referansepunkter, men jeg syntes at BIOSen er lett å tråle seg gjennom. No RGB nonsense syntes jeg er det fineste. Trenger ikke å se ut som en parade på gulvet. 

 

Del gjerne bilder av bygget ditt når du er ferdig :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem. Det var på ingen måte et hastespørsmål. :)
 

Jeg sjekket faktisk aldri opp X570 designet, men jeg ser jo nå at det er ganske forskjellig fra Z390 Taichi, som såvidt jeg kan se ikke har RGB i det hele tatt.

 

Nuvel, min nye PC er så godt som ferdig...manger bare hovedkort, CPU og 3 uker med kabelføring, da jeg skal ha glassdører på begge sider. ^^

Jeg har noen tidlige bilder av kabinettet (kun utpakking og grovt kabinettdesign egentlig):

https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2kX1Lw23xJOqtzc54?e=QU3eOx

 

Spesifikasjoner sålangt i Profilen. Mulig jeg lager en byggetråd denne gangen da jeg aldri har gjort det før (følte jeg var for ny her da jeg bygget nåværende PC i 2013). Men tenkte jeg skulle vente til jeg faktisk har noe å ta bilde av, og det er MYE arbeid som gjenstår. Nevnte kabelføring, LED lys (kun hvitt lys), har kjøpt et par ruller med fancy folie/wrap fra Ebay. Noen decals. "Some bits and bobs".

 

Jeg kan si er jeg er så godt som ferdig, men er i praksis omtrent halvveis. :wee:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 4.11.2019 den 23.12):

Det virker jo greit så langt. Har du valgt ut skjermkort enda?

Skal føre over skjermkort (EVGA GTX 1080 FTW), harddisker og I/O kort (lydkort, diskkontroller og WiFi-kort) fra den nåværende PCen.

Og hvis det ikke skjer noe radikalt, så regner jeg med det blir i7 9700K + Gigabyte Z390 Designare eller nevnte Asrock Z90 Taichi. Har 8 harddisker + minst 2 SSDer som skal få plass. Og da kabinettet tar 11x harddisker + 4x SSDer pr. nå, så vil jeg ikke gå tom for SATA-porter noe sted på et senere tidspunkt.

Designare har 6x SATA-porter, Taichi har 8x. Diskkontrolleren har 4x. Klarer ikke bestemme meg her.

Men HVIS jeg får solgt nåværende PC (med OS, SATA-SSD, PSU, hovedkort, CPU, CPU-kjøler, RAM og kabinett) og kjøper er interessert, så er jeg villig til å la GTX 1080-kortet bli med mot passende tillegg. I såfall så ser jeg på et 2080 Super. Men jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å selge med skjermkort.

Selv om jeg merker at 1080-kortet sliter litt i Crysis 1 @ 7680x1440 uten grafikkjusteringer (~15 FPS med alt på maks, hvilket ikke er spillbart). ^^

Er også fortsatt alt for mye svart på kabinettet, så jeg skal / vil få byttet ut de svarte harddiskbrakettene med hvite, enten bytte med noen eller kjøpe nye. SSD-brakettene kan jeg klare meg fullstendig uten, og bare fortsette med min "tried-and-true"-borrelåsløsning.

Vil gjerne ha mer "hvitt" enn "sjakkbrett" som kabinettet ser ut som nå også. Og dette, en del av det ihvertfall, må såklart løses før ting kan monteres på plass.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...