Gå til innhold

Fortelle rekrutterer hva slags lønn de må konkurrere mot?


Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med å søke jobb for 2020. Får en del henvendelser fra rekrutterere på LinkedIn. En samtale gikk akkurat slik:

 

Rekrutterer: [Hei på deg, søke jobb oss hos?]

Meg: [Ja takk, og la meg nevne diskret at jeg har andre tilbud]

Rekrutterer: Hei nyansattnr5, Så bra, har snakket med teamet her i dag og en av lederne tar kontakt med deg for en prat. Mulig det ikke blir før neste uke sier han, men da vet du i hvertfall at det kommer. Ha en super uke videre! RekruttererNavn :)

 

Det har seg dog slik at jeg akkurat fikk inn tilbud på 650 000 NOK i Oslo. Jeg har litt lyst å bare spørre rekruttereren om selskapet hennes har vilje til å konkurrere mot et slikt tilbud, før jeg drar det videre. Har jeg noe å tape på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at du har et konkret tilbud på 650k og at du ikke ønsker å kaste bort tiden hvis de ikke har mulighet til å komme med et konkurrerende tilbud. Rekrutterere har full forståelse for det. De ønsker tross alt ikke å kaste bort sin egen tid heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ingenting å tape på det.

 

Det einaste du må være oppmerksom på er at rekrutteraren nok ikkje har denne informasjonen tilgjengeleg, og selskapet som treng ein tilsett må nok ha meir informasjon om deg før dei kan konkludere med kva dei kan tilby i lønn.

 

Men du vil i alle fall raskt få avklart om selskapet du blir rekrutert til har satt ei maksgrense for lønn på 600k og ikkje er villige til å gå over dette uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...