Gå til innhold

KOMMENTAR: Tre barrierer som holder den neste bølgen av kvinnelige digitale ledere tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den første barrieren er den manglende interessen for realfag. Forskning viser at jenter er mest interessert i framtidige realfagskarrierer på ungdomsskolen, men at interessen synker drastisk når de beveger seg over til videregående skole"

 

OBS! Sarkasme

 

Hva?! Er det slik at de forskjellige kjønn har forskjellige interesser?

Nei det kan ikke stemme, alle mennesker skal jo være helt like i følge mitt syn på livet.

Vi må gjøre alt vi kan for at disse folkene som ikke har noe interesse for faget kommer seg inn på feltet!

 

Tror noen har misforstått meningen bak likestilling..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jøss. Egen mentor-funksjon for unge kvinner? -Så unge menn skal bare seile sin egen båt? ?

 

Sjøl er jeg redusert til 25 timer i uka pga utbrenthet og stress, likevel blir jeg sittende som ansvarlig mentor for andre praktikanter/jobb-avprøvning. -Og holder forretningen åpen mens sjefen er på ferie. -Skulle jeg få inn en kvinne, gjør jeg ingen forskjell, men kommer hun pga. kvotefordeling kommer ho automatisk til å få et helvete med meg som mentor. -Just saying.

Lenke til kommentar

"Interesse: behov som søkes tilfredsstilt"

Det et altså ikke mulig å lære opp/kunstig opprettholde interesse/entusiasme. Da er det ikke lenger interesse, bare "jobb". Kan ikke alle bare få være intetessert i det de vil uten at velmenende idioter skal legge seg borti hva som er "riktige" interesser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg føler at det her blir som å tvinge unger til å leke med Barbari-dukker istedet for å bygge legoklosser. -Kom ån, mor jeg er genetisk umusikalsk, hvorfor insisterer dere på at jeg skal stå og synge... etc, etc.

Takk og lov mine foreldre var hardcore fornuftige.

De gråt en gang i mellom, og ble røde i hodet, menneh... De dyttet meg aldri i en retning.

-Det er sønnernmannen du... ...La oss krysse fingre og se om han overlever... ???

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...