Gå til innhold

Nesten 200 elektriske lastesykler får støtte i Oslo


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin vinterstemning, men under slike forhold har også bilene problemer med fremkommeligheten. Og det er lettere å spa frem en sykkel enn en bil. Du kan også trøste deg med at klimaendringene vil gi færre slike dager i fremtiden.

Pål Jensen

Bildet er fra Collets gate i Oslo.

Dette er forøvrig bare tull. Tiltaket har kun med kåtheten til mdg om å være europamiljøby å gjøre.

Disse «lange» vare syklene er sikkert vanskelige nok å manøvrere på en tørr sommerdag på flatmark.

De kan sikkert el sykle seg frem og tilbake mellom rådhuset, stortinget og nasjonalteateret i stortingsgata.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hmm...

 

Fin vinterstemning, men under slike forhold har også bilene problemer med fremkommeligheten. Og det er lettere å spa frem en sykkel enn en bil. Du kan også trøste deg med at klimaendringene vil gi færre slike dager i fremtiden.

Pål Jensen

Synes bildet til syar2003 er helt på sin plass. Vinteren er vel (fortsatt) en vesentlig grunn til at vi ikke har nederlandske eller danske tilstander her hjemme. Jeg skulle likt å se Oslo kommune kjøre samme kampanjen i januar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes bildet til syar2003 er helt på sin plass. Vinteren er vel (fortsatt) en vesentlig grunn til at vi ikke har nederlandske eller danske tilstander her hjemme. Jeg skulle likt å se Oslo kommune kjøre samme kampanjen i januar.

Terrenget i Oslo har også mye å si. Er mye opp og ned i Oslo, i motsetning til Amsterdam og København.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes bildet til syar2003 er helt på sin plass. Vinteren er vel (fortsatt) en vesentlig grunn til at vi ikke har nederlandske eller danske tilstander her hjemme. Jeg skulle likt å se Oslo kommune kjøre samme kampanjen i januar.

Nja. Er vel mer pga at Oslo ikke er spesielt paddeflatt.

 

Kjenner stadig flere som blir helårssyklister i Oslo etter at de har kjøpt elsykkel. Og det var bare et håndfull ganger sist vinter at det ble i tyngste laget om morgenen pga snømengde. Og det var dager folk gikk på ski til jobb på gang- og sykkelveiene langs ring 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes bildet til syar2003 er helt på sin plass. Vinteren er vel (fortsatt) en vesentlig grunn til at vi ikke har nederlandske eller danske tilstander her hjemme. Jeg skulle likt å se Oslo kommune kjøre samme kampanjen i januar.

Enig med Tornerose 101 i at bildet er helt på sin plass. Det viser at bilbruk på slike dager ikke er noen dans på roser. Iallfall må bilene måkes ut først.
Pål Jensen
Lenke til kommentar

Enig med Tornerose 101 i at bildet er helt på sin plass. Det viser at bilbruk på slike dager ikke er noen dans på roser. Iallfall må bilene måkes ut først.

Pål Jensen

Nå handlet ikke dette om biler.Ei heller om helårs personlige elsykler. Men lange el(vare)sykler og hvordan de er å håndtere på ikke paddeflatt glatt snødekte og sporete veier.

Personlige elsykler er noe helt annet å håndtere enn disse.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Enig med Tornerose 101 i at bildet er helt på sin plass. Det viser at bilbruk på slike dager ikke er noen dans på roser. Iallfall må bilene måkes ut først.

Pål Jensen

Nå handlet ikke dette om biler.Ei heller om helårs personlige elsykler. Men lange el(vare)sykler og hvordan de er å håndtere på ikke paddeflatt glatt snødekte og sporete veier.

Personlige elsykler er noe helt annet å håndtere enn disse.

Hvis det ikke handler om biler, får du heller klandre ham som la ut bildet. Det viste en samling nedsnødde biler, som eierne åpenbart ikke kunne få spadd uten uten problemer. I tillegg har alle motorkjørerøy problemer med slikt føre som du beskriver. Disse problemene forplanter seg også til lastesyklenes konkurrenter, dvs. vare- og lastebiler. Derfor handlet det også om biler.

Pål Jensen

Lenke til kommentar

Hvis det ikke handler om biler, får du heller klandre ham som la ut bildet. Det viste en samling nedsnødde biler, som eierne åpenbart ikke kunne få spadd uten uten problemer. I tillegg har alle motorkjørerøy problemer med slikt føre som du beskriver. Disse problemene forplanter seg også til lastesyklenes konkurrenter, dvs. vare- og lastebiler. Derfor handlet det også om biler.

Pål Jensen

Ehh.. da har du misforstått helt.

Bildet illustrerer en nedsnødd vei i Oslo.

Syklene skal kjøre i Oslo veiene både sommer og vinter og er relevant.

Vanskelig å oppdrive et bilde av en vei i en storby uten at det er biler tilstede.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ehh.. da har du misforstått helt.

Bildet illustrerer en nedsnødd vei i Oslo.

Syklene skal kjøre i Oslo veiene både sommer og vinter og er relevant.

Vanskelig å oppdrive et bilde av en vei i en storby uten at det er biler tilstede.

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg er fullt klar over at hensikten var å vise hvor håpløst det er med lastesykler om vinteren. Men uansett hensikten med bildet, så viser det en vei med nedsnødde biler, og snøen vil gi eierne en del plunder og heft hvis de skal bruke bilene. Ellers er jeg enig i at det vanskelig å ta  bilder av en vei i en storby uten at det er biler tilstede. Men feilen i mange storbyer er nettopp at en har sluppet til bilene nærmest overalt.
Pål Jensen
Lenke til kommentar

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg er fullt klar over at hensikten var å vise hvor håpløst det er med lastesykler om vinteren. Men uansett hensikten med bildet, så viser det en vei med nedsnødde biler, og snøen vil gi eierne en del plunder og heft hvis de skal bruke bilene. Ellers er jeg enig i at det vanskelig å ta bilder av en vei i en storby uten at det er biler tilstede. Men feilen i mange storbyer er nettopp at en har sluppet til bilene nærmest overalt.

Pål Jensen

Gjett hva - artikkelen og tråden handler om lastesykler. Og det er en avsporing i denne sammenheng å henge seg opp i nedsnødde biler og dems eiere i et vinterbilde av collets gate. Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Gjett hva - artikkelen og tråden handler om lastesykler. Og det er en avsporing i denne sammenheng å henge seg opp i nedsnødde biler og dems eiere i et vinterbilde av collets gate.

Hvorfor la du ut det bildet da? Det er jo du som avsporer tråden og i tillegg er frekk i tilsvar til andre?

Biler må vekk fra gatene i Oslo (parkering/"lagring"). Men det er selvsagt utopi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette er jo «genialt»! Fyll opp trafikkbildet med veldig lange og unødvendig brede sykler. Sykler som er til en fare for fotgjengere og i veien for bilene. Fremkommelighet og effektiv trafikkavvikling er i alle fall ikke målet med disse.

200 kan neppe sies å fylle opp gatene i Oslo. Og hvor har du det fra at disse er til fare for fotgjengere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...