Gå til innhold

Forventet levetid på en lukket CPU vannkjøler ala


vidarkri

Anbefalte innlegg

Cooler Master Seidon 120XL

Eller tilsvarende. Min kjøler er nå over 5 år og jeg funderer å kjøpe ett nytt sett å ha i reserve, men hvis disse kjølerne holder evig er det jo liten vits å gjøre det.

 

Så hvor lenge holdt din vannkjøler?

Og hva røyk på den?

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra feedback, takk for det.

Da er det antagelig bare å begynne å se etter ett godt tilbud.

 

Det er ganske vanlig at hjullager og pumpe begynner å svikte, men jeg tror ikke det er like normalt at hele kjøleren svikter. Virker litt overkill å ha reserve, unntaket ville være om du finner et veldig godt tilbud selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg har dårlig erfaring med kjølerne fra Corsair, to stykker har sluttet å virke på tre år.

Det var H115i og H110i V2, samme symptomer på begge. Gradvis høyere temperatur, jeg åpnet pumpen på den ene og kjøleribbene på kobberplaten var fulle av gummirester og kjølevesken luktet gammel gummi.

 

Har gått over til god gammeldags luftkjøling, bruker nå en Noctua NH-D15 som bråker mindre og holder en mye lavere temperatur.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

H70 , røk etter 2 år på den måten at cpu ble varm og radiaroren var kald. 

Åpna den, stoffet inni hadde laget sirup i blokka akkuratt der slangen til radiator kom, sånn gradvis oppbygging av antialge-farge-middel. sroppet å bruke de da, siden man aldri vet hvor gode de er over tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...