Gå til innhold

Lastet opp 300.000 filer til nettskyen: Tidligere ansatt skal ha stukket av med kildekoden til autopiloten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teksten under bildet referer til en helt annen sak.

Kanskje oppdatere?

 

Teksten:

«Tesla tilbyr strømmetjenesten Spotify gratis med alle sine biler. Det har fått en dansk konsulent til å forfatte et klagebrev til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet der han ber det statlige organet om å vurdere om strømmingen bryter med prinsippene om nettnøytralitet. (Bilde: Scanpix)»

Lenke til kommentar

Det er vel bare å innse at de på en eller annen måte får tak i det aller meste av bedriftshemmeligheter og kode uansett. Ser ikke mange tegn til at de ønsker å følge reglene, selv om de kanskje vil gi visse innrømmelser for å unngå handelskrig, og deretter fortsette som før.

Lenke til kommentar

I følge definisjonslisten er Tesla minimum på Nivå 3. Helautomatisk forbikjøring, blinklys og lignende er allerede på plass i AP2.5 og høyere i USA. Det er regulatoriske grunner til at det ikke er skrudd på i Europa.

 

Det er feil. For å nå nivå 3 må bilen gå helautomatisk og si i fra hvis den trenger assistanse. Fører er ikke påkrevd å holde i rattet eller å følge med på veien på nivå 3. Bilen må derfor i alle tilfeller kunne se selv når den har rotet det til og varsle om at fører må gripe inn. På nivå 3 skal fører kunne f.eks se på film under kjøring. Nivå 2 er hvis bilen går automatisk i visse tilfeller (eller alltid), men fører er påkrevd å kontinuerlig monitorere og gripe inn hvis bilen gjør feil selv om det ikke gis noe varsel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...