Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tilbud vs kontrakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selger sa jeg skulle forholde meg til tilbudet og dette tilbudet er akseptert av meg skriftlig og muntlig, 40100 kr. Faktura 46700 kr

 

Jeg vet ikke hva som står i tilbudet dere har blitt enige om i forkant. 

 

Entreprenøren er vel ikke ansvarlig for gal oppmåling, når andre skal utføre det?,

men entreprenøren burde absolutt ha varslet deg med avviks-melding, da han ble klar over det.  

 

Om jeg har forstått rett har entreprenøren priset 147m2 asfaltlegging til kr 40 100,- en kvadratmeterpris á kr. 273,-/m2.

Han har utført 175m2 asfaltlegging, et tillegg på 28m2, til en pris á  kr. 6 600, og fakturerer bare et tillegg på kr 6600/28= 236,-/m2.

 

Det er vel heller de som har målt opp feil som bør lastes her?, forespørsels-underlaget var ikke riktig, er ganske sikker på at du ikke kommer noe vei med entreprenøren.

Endret av Billie_bad_boy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er samme firma som har målt som har utført. Det handler ikke kun om 6000 kr, like mye om kundebehandling og entreprenørene likegyldighet. Viss en entreprenør utfører eks 20 slike tjenester og alle må betale noen kroner ekstra og i tillegg gjør det fordi arbeidet var fint utført. Det er lureri og ikke greit. Saken går til Forbrukerrådets klagenemnd.

 

Takk for svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...