Gå til innhold

Netflix tester egen «pop-out player»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne funksjonen har jeg hatt en stund nå. Veldig kjekt. Men hva er det med denne trangen tek.no har for å finne opp nye ord på alt og ingenting? Hvorfor ikke bruke navnet denne funksjonen har i Netflix allerede? Der heter funksjonen "Avspillervindu" på norsk! Sprettopp-vindu høres ut som om man kun har kopiert artikkelen fra kilden og ikke har snakket med den ene i staben hos dere spm har denne funksjonen. Vedkommende kunne veldig lett ha fortalt at funksjonen heter "Avspillervindu". Må jo være lettere for hvermannsen å bruke og forstå et uttrykk som brukes av innholdsleverandøren, i denne sammenhengen Netflix.

 

Uansett når det er sagt så er denne funksjonen veldig hendig. Når jeg for eksempel sitter med arbeidsoppgaver som ikke kan fremskyndes. Og venting er umulig å unngå. Da er denne funksjonen blant annet veldig nyttig :-) Så får vi håpe undertekster følger med også etterhvert, selv om jeg mener at jeg har undertekster når jeg bruker "Avspillervinduet".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... som sikkert har lånt den fra betalversjonen av YouTube. :) Kunne ikke klart meg uten!

 

Det stemmer at dette er en ny funksjon i web-versjonen til Netflix, men det er ikke en ny Netflix-funksjon. Windows 10 appen har hatt denne funksjonen i kanskje rundt ett år nå, eller mer, som er lenge før YouTube fikk denne funksjonen. Forøvrig er ikke pop-out vindu noe nytt. Det er video-apps og tjenester som har hatt dette i mangfoldige år. 

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen som helst fordel med dette skal jeg drive med noe annet samtidig så pauser jeg bare filmen. Og dette bilde i bilde greiene har vært en tileggs funksjon på tv i årevis i hverfall på Philips tv'n jeg hadde.

 

Funksjonen er berekna for "Netflix & chill" på eigahand når du også treng å ha andre bilete på skjermen  :innocent:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...