Gå til innhold

Samsung Tab A 2019 eller Huawei M5 Lite?


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det at Samsung har 2 GB RAM? Da er den uaktuell, Android må ha minst 3 GB, helst 4 eller mer, for å gå rundt.

 

Uansett hva du velger med Android, kan du ikke regne med å få oppdateringer (hverken OS eller sikkerhetsoppdateringer) mer enn noen måneder etter kjøpet. De alle fleste produsentene er elendige på oppfølging av sine nettbrett.

 

Beste nettbrett er iPad, men du har sikkert gode grunner for at du ser på Android.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi 2019 32 GB 2 GB RAM. 1790,-
Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi 2019 64 GB 3 GB RAM. 2190,-

 

Samsung Galaxy Tab A 10.5 WiFi 2018 32 GB 3 GB RAM. 2990,- (2490,- fra Samsung)
Samsung Galaxy Tab A 10,5 WiFi 2018 64 GB 4 GB RAM  3490,- 

2019 modellen frister på pris og lagringsplass (men høyttaler bare på én side?).

10.5 2018 modellen frister litt. Større skjerm, batteri og tror lyden er bedre. Synd 4 GB/64 varianten var så stivt priset. Kan ikke finne LTE modell med 4 GB/64 GB internminne heller.

64 GB Tab A 10.5 modellen er bare 500 kr unna Tab S5e

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det at Samsung har 2 GB RAM? Da er den uaktuell, Android må ha minst 3 GB, helst 4 eller mer, for å gå rundt.

 

Uansett hva du velger med Android, kan du ikke regne med å få oppdateringer (hverken OS eller sikkerhetsoppdateringer) mer enn noen måneder etter kjøpet. De alle fleste produsentene er elendige på oppfølging av sine nettbrett.

 

Beste nettbrett er iPad, men du har sikkert gode grunner for at du ser på Android.

Hovedgrunnen er prisen. Ellers er jeg vel ikke helt enig. Min fars Tab A 10.1 (2016) er nå på Oreo 8.1, det er ikke så verst syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Mener min Note 10.1 (2013?) fikk sikkerhetsoppdateringer ganske lenge, selvom OSet ikke ble nyere enn 4.4.2 eller noe.

 

Mulig Samsung er best (= minst verst) i klassen. Min Lenovo får hverken nytt OS, eller sikkerhetspatcher av det OSet jeg har. Jeg bryr meg ikke så mye om OS-versjonen, men synes det er dumt at ikke produsentene tar tak i sikkerhetsoppdateringene av et produkt som fortsatt er salg.

Lenke til kommentar

Foreløpig er det sikkerhetsoppdateringer fra januar 2019 på Tab A (2016), kommer kanskje ikke mer da? Kunne gjerne ønsket meg lengre, ingen tvil om at Apple er bedre på det området. På den annen side om jeg hadde kjøpt Tab A 2019 med Pie i dag ville de to brettene kostet stort sett det samme som en iPad.

 

Jeg er helt enig i at diverse produsenter er altfor dårlig til å oppdatere sine enheter, Android One er et godt tiltak. Xiaomi som er blant de billigste har også innfridd på den ene enheten jeg har, gått fra 6.0 til 8.0.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Foreløpig er det sikkerhetsoppdateringer fra januar 2019 på Tab A (2016), kommer kanskje ikke mer da?

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

 

Introduction to Samsung Android Security Updates

At Samsung, we take security and privacy issues very seriously and we are doing our best to respond as quickly as possible.

Securing your device and maintaining the trust you place in us is our top priority.

Samsung releases monthly and quarterly security updates on selected Samsung devices listed below.

Monthly and quarterly security updates will include patches for Android OS related security issues released by Google, as well as, patches for Samsung-specific security issues.

Current Models for Other Regular Security Updates²

Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy A3 (2016), Galaxy A3 (2017), Galaxy A7 (2017)

Galaxy J3 Pop, Galaxy J5 (2016), Galaxy J5 Prime, Galaxy J7 (2016), Galaxy J7 Prime, Galaxy J7 Pop

Galaxy Tab A 10.1 (2016), Galaxy Tab S2 L Refresh, Galaxy Tab S2 S Refresh, Galaxy Tab S3

Kommer mer, men ikke like ofte som nyere enheter.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Zanta. Lenovo er dårlig ja. Mitt er ikke ett år gammelt og apper slår seg av.

Jeg har ikke sagt at min Tab 4 10 Plus er dårlig, men at den er treg, får ikke ny versjon av OS, og det er lenge siden den fikk sikkerhetsoppdateringer. Hvis apper stopper, kan du starte med er full reset til fabrikkinnstillinger. Hvis det ikke hjelper, lever den inn på garanti/reklamasjon.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Det høres jo fint ut, håper det stemmer.

 

Gikk for Tab A 2019, tror det vil fungere fint til surfing.

Mulig du får med et ladestativ på kjøpet.

https://www.samsung.com/no/support/offer/

 

 

 

*Gjelder ved kjøp av Samsung Galaxy Tab S4 eller Tab A 10.5 i Norge, Sverige, Danmark og Finland (Nordic Approved). Verdi 599,-.

Tilbudet gjelder kjøp til og med 30.06.2019 (datoen på kvitteringen gjelder) og kan ikke kombineres med andre tilbud.

For å kunne benytte tilbudet må registrering på angitt hjemmeside skje senest 14.07.2019. Levering bare innen Norden.

Hvis du returnerer Galaxy Tab S4 eller Tab A 10.5, må også Pogo Charging Dock (ladestasjon) returneres til Samsung.

Ble et Tab A 10.5 4G (32GB) på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...