Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Samboeren min sluttet å snuse når vi ble sammen, men begynte igjen etter 1,5år ca, men da bare 4-5 måneder.. jeg fikk han til å slutte igjen. Men nå i senere tid så går jeg og er så sinnsykt redd for at han skal begynne igjen. Han har sagt på sverigeturer at han skal kjøpe snus til noen andre. Og jeg fant en snusboks i bilen hans her om dagen.. han sa også da at det var noe noen hadde glemt igjen.. men jeg blir så usikker.. og jeg går å tenker på det hele tiden. Det kan ha noe med at faren min døde av en type kreft man kan få av snus. Er det noen måte jeg kan finne ut om han snuser på? Annet enn å spørre..? For jeg vet han kan finne på å juge om det. Klarer virkelig ikke å slappe av.. jeg er så imot det, og syns det er så ekkelt og unødvendig

 

Anonymous poster hash: 78b0d...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han skal slutte å snus, så må HAN ha lyst til det - ikke du. For det er som å be om at han kommer til å smug-snuse. Prøv heller en annen taktikk enn dette, en der han slutter på sine egne premisser

Han var jo villig til å slutte på grunn av meg. Jeg vet at han er veldig redd for å få sykdommer også.. som f.eks kreft.. derfor tenker jeg at han er del gode grunner der. Hva annet kan JEG gjøre da?

 

Anonymous poster hash: 78b0d...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett bort ifra den fysiske avhengigheten så fyller nikotin et psykisk behov og alt kan brytes ned til to faktorer som er frykt og kjedsomhet.

 

Når en skal slutte bør man identifisere hva faktor som trigger suget. Kjeder man seg og bør finne på noe aktivt eller bekymrer man seg og bør få tankene over på noe annet med noe mentalt oppsluke de?

 

Også bør man være innstilt på å slutte selv.

Det at "jeg fikk ham til å slutte" høres ikke bra ut. Når jeg da leser mellom linjene så antar jeg at det betyr at han trapper ned og dermed gjør at rusen oppleves ekstra behagelig og savnet blir dermed større.

 

Din strategi bør være å være positiv til slutting og ikke negativ til bruk. Dersom nikotinavhengigheten Lager surskap imellom dere så vil det muligens være vanskeligere å slutte når han i utgangspunktet ikke selv er motivert.

Lenke til kommentar

Samboeren min sluttet å snuse når vi ble sammen, men begynte igjen etter 1,5år ca, men da bare 4-5 måneder.. jeg fikk han til å slutte igjen. Men nå i senere tid så går jeg og er så sinnsykt redd for at han skal begynne igjen. Han har sagt på sverigeturer at han skal kjøpe snus til noen andre. Og jeg fant en snusboks i bilen hans her om dagen.. han sa også da at det var noe noen hadde glemt igjen.. men jeg blir så usikker.. og jeg går å tenker på det hele tiden. Det kan ha noe med at faren min døde av en type kreft man kan få av snus. Er det noen måte jeg kan finne ut om han snuser på? Annet enn å spørre..? For jeg vet han kan finne på å juge om det. Klarer virkelig ikke å slappe av.. jeg er så imot det, og syns det er så ekkelt og unødvendig

 

Anonymous poster hash: 78b0d...adc

 

Som en kristen down to earth fyr, når jeg leser historien din, så tenker jeg at det er bedre at dere er åpne om snusinga. Noen blir mer avhengig av snus enn andre og må ha tid for å slutte helt, dermed vil du nok finne snusbokser i bilen og sånt. Av alle grunner et forhold kan gå i dass er dette den mest patetiske grunnen, du vil nok bli stemplet som gærn om forholdet ender på grunn av snusing.

Endret av Fasiten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...