Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sendt noen mail til Kaj ang Angrefrister o.l. og fikk litt usaklig svar som hadde lite med dette å gjøre.

 

Han var derimot rask med å svare, noe som han faktisk bør få kreditt for :thumbup:

 

Men etter å ha sendt utklipp og henvist til "barne- og familiedepartementet" så fikk jeg plutselig ikke noe svar . Litt synd da dette hadde vært greit å få svar på.

Lenke til kommentar

Må bare si at så lenge a) Kvalito ikke svarer for seg, eller b) deres virksomhet avsløres en gang for alle, så håper jeg at brukere fortsette å poste sine efaringer med "firmaet" - både positive og negative. Kun på den måten kan de som vurderer ISP'en gjøre seg opp en mening basert på andres opplevelser. Forutsetter at vi er saklige her, og ikke går bananas OT.

Lenke til kommentar

det er ikke snakk om at de ikke for lov til å forsvare seg. Hvis de kommer med innlegg som. "Kvalito er best på support og laveste priser i landet" i en tråd der hvor kvalito ikke er nevnt. Les: Jonas ansatt i kvalito. Han kom plutselig inn på en tråd hvor de diskuterte av en ISP var dårlig, dyr osv osv. Ingen nevnte kvalito før han. Hadde en vanlig kunde, bruker på dette forumet kommet med den setningen så har det vært ok pga at han har hatt positiv erfaring med kvalito. De kan forsvare seg med å si f.eks. At trådstarter har helt feil og de følger de norske lovene som de tolker de og at de ikke vil skifte standpunkt på den saken. Eller snu helt om på saken. Hvis du har sett på FBI og/eller TV2 Hjelper deg så har du sett andre firmaer som har forsvart seg. Men du har vel aldri hørt noen der som har kommet med slagord? Du har vel ikke hørt at elkjøp plutselig sier "Løp og kjøp, vi er billigst" når de blir spurt om konkrete saker. Det er ikke _så_ vanskelig å skille mellom reklame og forsvars tale vel...

Lenke til kommentar

Et lite problem begynner å bli at enkelte stabukker messer stadig på det utslitte refrenget "Hvordan kan Kvalito forsvare seg......" fullstendig ignorante ovenfor det som blir skrevet rundt dette. Man er ikke villig til å lese at Kvalito er velkommen hit, dersom de flagger sin tilstedeværelse på en skikkelig måte. Snikposting vil vi ha frabedt, men representanter fra "firmaet" som sier de er det, og som er villige til å svare, forklare og oppklare disse sakene (dersom det er mulig) VIL vi ha hit. Så *slutt* å hevde noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å si noe mer i denne tråden, da det meste av det jeg så langt har sagt ser ut til å gjøre tråden mer "rød" enn det jeg egentlig hadde intensjoner om med mine betraktninger...

 

Som kunde (Fremdeles! :-)) av Kvalito i over et halvt år er mine erfaringer følgende:

 

+ sider

 

* Relativt rimelige priser

* Fast IP uten ekstra kostnader

* Kunne levere før Telenor her hvor jeg bor (I praksis! Kvalito bruker Telenor og Telenor kunne ha levert samtidig, men etter å stått på venteliste hos TN i åresvis

uten å få tilbakemelding valgte jeg Kvalito)

* Har aldri ventet på telefonsupport... 3-4 ring uansett når på døgnet...

* Har aldri ventet lenge en tilbakemelding på en e-post....

* Har ikke hatt noen problem så langt som Kvalito ikke har løst...

 

- sider

 

* Roting med fakturaer og prising (Har blant opplevd å få inkassokrav på fakturaer de aldri aldri har sendt ut!)

* Ikke alltid kvalifiserte svar fra support til tross for at de alltid svarer raskt... (Fikk en gang beskjed om å vente til i morgen for å prøve å koble meg opp igjen da det ikke funket!)

 

Når det gjelder hastighet på linjen varierer dette noe... Noen ganger er den mye bedre enn det jeg betaler for, noen ganger mye dårligere, men i og med at jeg ikke alltid takker for det jeg får ekstra når det skjer synes jeg ikke det er så viktig å klage på de gangene det er dårligere heller... Alt i alt synes jeg det er greit...

 

Ellers er jeg også enig i at Kvalito bør begynne å svare her, og jeg tror heller ikke det er HW som er årsaken til at de ikke har kommet så langt... Det har jeg også som kunde hos Kvalito fortalt dem hva jeg mener om...

 

Til slutt beklager jeg om jeg om noen har følt seg provosert av hva jeg har sagt tidligere i tråden, men jeg ser at noe av det jeg har skrevet tidligere kan tolkes anderledes enn hva jeg egentlig mente...

 

Avslutter den delen her og nå da det ellers kunne ha blitt en forferdelig lang (lengre! :-)) melding... Har den aller største respekt både for HW med sine admins og alle brukerene her...

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å si noe mer i denne tråden, da det meste av det jeg så langt har sagt ser ut til å gjøre tråden mer "rød" enn det jeg egentlig hadde intensjoner om med mine betraktninger...

 

Som kunde (Fremdeles! :-)) av Kvalito i over et halvt år er mine erfaringer følgende:

 

+ sider

 

* Relativt rimelige priser

* Fast IP uten ekstra kostnader

* Kunne levere før Telenor her hvor jeg bor (I praksis! Kvalito bruker Telenor og Telenor kunne ha levert samtidig, men etter å stått på venteliste hos TN i åresvis

uten å få tilbakemelding valgte jeg Kvalito)

* Har aldri ventet på telefonsupport... 3-4 ring uansett når på døgnet...

* Har aldri ventet lenge en tilbakemelding på en e-post....

* Har ikke hatt noen problem så langt som Kvalito ikke har løst...

 

- sider

 

* Roting med fakturaer og prising (Har blant opplevd å få inkassokrav på fakturaer de aldri aldri har sendt ut!)

* Ikke alltid kvalifiserte svar fra support til tross for at de alltid svarer raskt... (Fikk en gang beskjed om å vente til i morgen for å prøve å koble meg opp igjen da det ikke funket!)

 

Når det gjelder hastighet på linjen varierer dette noe... Noen ganger er den mye bedre enn det jeg betaler for, noen ganger mye dårligere, men i og med at jeg ikke alltid takker for det jeg får ekstra når det skjer synes jeg ikke det er så viktig å klage på de gangene det er dårligere heller... Alt i alt synes jeg det er greit...

 

Ellers er jeg også enig i at Kvalito bør begynne å svare her, og jeg tror heller ikke det er HW som er årsaken til at de ikke har kommet så langt... Det har jeg også som kunde hos Kvalito fortalt dem hva jeg mener om...

 

Til slutt beklager jeg om jeg om noen har følt seg provosert av hva jeg har sagt tidligere i tråden, men jeg ser at noe av det jeg har skrevet tidligere kan tolkes anderledes enn hva jeg egentlig mente...

 

Avslutter den delen her og nå da det ellers kunne ha blitt en forferdelig lang (lengre! :-)) melding... Har den aller største respekt både for HW med sine admins og alle brukerene her...

kloke ord... samme erfaring som deg :)

Lenke til kommentar

Det er sånn respons jeg liker trn100 :thumbs:

 

Konkret, saklig, straight to the point.

Som vi jo har sagt hele tiden, er du fornøyd, så si det :-) ingen her flamer deg for det. Hadde jo vært horribelt om man ikke kunne finne en eneste fornøyd kunde hos dem, så snakk ut.

 

Det som kanskje er glemt av noen i sine innlegg er at kritikk som reises ofte er ment å skulle være en oppfordring til en ISP om å bedre sine tjenester eller å gjøre noe med konkrete problem. I Kvalito's tilfelle synes jeg det er meget synd at istedet for å gjøre noe med problemene, så har de stukket hue i sanden og latt som ingenting, sånt gjør det nemlig bare verre.

 

 

Så til slutt et lite PS til trn100: Kvalito tar kroner 49 pr mnd for fast IP ref deres egne websider. Måtte selv lete litt i min regning for å finne ut at de hadde ikke spesifisert dette, men bare lagt det inn i månedsbeløpet, noe som er å gjemme kostnaden litt.

Lenke til kommentar

Ja, ja.. Så gikk tråden på ITPRO i samme fella som "apekatt" tråden her på HW.no.... Det viser vel hvor (u)saklig den tråden også var?? :yes: Holder man seg på et saklig og redlig nivå funker alt så mye bedre. :roll: I de fleste tråder så oppfordres det alltid til å ta ett oppgjør "man to man", men i de fleste tilfeller så er det vel akkurat derfor slike tråder som dette blir startet? Nettopp pga at en har tatt et "man to man" oppgjør å ikke kommet noen som helst vei med det... Da tyr man til neste steg: FORUM, for å lette litt på trykket og slippe å sitte inne med all frustrasjonen...

Lenke til kommentar
Det som kanskje er glemt av noen i sine innlegg er at kritikk som reises ofte er ment å skulle være en oppfordring til en ISP om å bedre sine tjenester eller å gjøre noe med konkrete problem. I Kvalito's tilfelle synes jeg det er meget synd at istedet for å gjøre noe med problemene, så har de stukket hue i sanden og latt som ingenting, sånt gjør det nemlig bare verre.

I min avtale med Kvalito ligger det 12 måneders bindingstid, og jeg kan love deg at jeg kan bli rimelig krevende jeg også :-)

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Edit: Skal sjekke dette med fast IP på neste regning... Hadde i utgangspunktet ikke bestilt det, men det ble foreslått som en løsning på noen av mine problemer i starten og funket/funker bra... Vet ikke om jeg betaler ekstra for det....

 

Spurte også om det å sette opp en egen Internet server, og fikk beskjed om at det brydde de seg ikke så mye om.... MAO kan jeg gjøre omtrent som jeg vil....

 

Noe bra, noe ikke fullt så bra.... :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Det som kanskje er glemt av noen i sine innlegg er at kritikk som reises ofte er ment å skulle være en oppfordring til en ISP om å bedre sine tjenester eller å gjøre noe med konkrete problem. I Kvalito's tilfelle synes jeg det er meget synd at istedet for å gjøre noe med problemene, så har de stukket hue i sanden og latt som ingenting, sånt gjør det nemlig bare verre.

I min avtale med Kvalito ligger det 12 måneders bindingstid, og jeg kan love deg at jeg kan bli rimelig krevende jeg også :-)

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Edit: Skal sjekke dette med fast IP på neste regning... Hadde i utgangspunktet ikke bestilt det, men det ble foreslått som en løsning på noen av mine problemer i starten og funket/funker bra... Vet ikke om jeg betaler ekstra for det....

 

Spurte også om det å sette opp en egen Internet server, og fikk beskjed om at det brydde de seg ikke så mye om.... MAO kan jeg gjøre omtrent som jeg vil....

 

Noe bra, noe ikke fullt så bra.... :-)

Man får fast ip ja... uansett linje om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Det som eg syns er merkelig er at de faktisk kommer ut og sier slikt om HW.no. Ingen andre seriøse firmaer (Nextgentel, Tiscali, Bluecom osv...) hadde lagt ut et slik artikkel. Ikke for å være nedlatende heller men hjemme siden deres ser ikke så profft ut heller.

 

Obs: Dette er personlige meninger om kordan eg ser på det hele.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

http://www.kvalito.no/news/news.aspx?pubid...cd-20036adff654

 

etter å ha lest det så sitter jeg igjen med en rar bismak i munnen.

 

"Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot."

 

yeah right, hw.no manipulerer kvalito it sine kunder til å legge ut kritikk mot sin egen vilje, hjernevasking i 3grad.

dette blir for dumt.

 

det neste blir vel at databutikken.com legger ut notis om at brukerne på hw.no misliker kundeservicen...

 

men angående utsagnet "Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot."

 

hva hvis det hadde vært et faktum at hw.no går ut og direkte oppfordrer brukerne til å komme med kritikk,god eller dårlig, bare man kommer med sin personlige erfaring, er det dumt ? er ikke det bare bra for brukerne ? hw.no skal jo være en side for oss brukere...det er jo noe som faktisk vil hindre i at brukerne på hw.no skal drite seg loddrett ut og velge feil adsl leverandør, noe som kan forårsake kjedelige problemer.

 

det er jo faktisk en grunn til at folk klager,det er jo ikke for moro skyld at noen retter negative øyne mot kvalito.

jeg synes hvertfall det er MYE kjekkere å komme med positive kommentarer angående noe.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Noen andre som synes det blir litt for dumt å skylde på Telenor hele tiden? Har lagt merke til at både Kvalito og Firstmile sutrer over at det er telenor sin feil hele tiden. Det er godt mulig det, men når de bruker andre bedrifter, så må jo de ta dette med i beregningen.

 

Synes det blir for dumt av "seriøse" firmaer å hele tiden skylde på andre navngitte firmaer.

Lenke til kommentar
Ja, ja.. Så gikk tråden på ITPRO i samme fella som "apekatt" tråden her på HW.no.... Det viser vel hvor (u)saklig den tråden også var?? :yes: Holder man seg på et saklig og redlig nivå funker alt så mye bedre. :roll: I de fleste tråder så oppfordres det alltid til å ta ett oppgjør "man to man", men i de fleste tilfeller så er det vel akkurat derfor slike tråder som dette blir startet? Nettopp pga at en har tatt et "man to man" oppgjør å ikke kommet noen som helst vei med det... Da tyr man til neste steg: FORUM, for å lette litt på trykket og slippe å sitte inne med all frustrasjonen...

Tror nok at du misforstår litt her. Det at jeg postet i tråden og advarte mot Kvalito har ingen ting med stengingen å gjøre. Grunnen til at de stengte var at de følte at det som kunne bli sagt rundt det trådstarter startet tråden med allerede var sagt.

 

Når det er sagt så oppfordret faktisk moderatorene på ITpro til å starte en egen tråd med kundeerfaringer der. De ville bare ikke ha utsagn som apekattfirma etc. Holder man en saklig og grei tone så kommer man nok lengre enn slike utbrudd...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ifølge mine erfaringer er Kvalito utrolig kjappe med å svare på mail. Jeg er vel kanskje en av dem som har vært heldige for jeg har ikke hatt noe rot med regninger og slik. Jeg hadde vanvittige problemer med å komme meg på nett etter at jeg hadde gått over fra Telenor til Kvalito, MEN her vær feilen Telenors feil. Jeg hadde en kar fra Telenor Networks (som styrer alt som har med ADSL å gjøre på Telenors kobbernett) og etter mye om og men, prøving å feiling i sentralen, fikk jeg kontakt. I denne tida gjorde Kvalito alt de kunne for å løse problemet, og det hele endte jo opp med at Telenor Networks kom på besøk :-)

 

Det jeg har å utsette er hastigheten. Den er utrolig dårlig. Jeg sliter maks med WinMX og mIRC, her skal jeg være heldig om jeg får 20kb/sec stabilt. (Jeg betaler for 1Mbps). Har skifta til flere typer routere, men det har ikke hjulpet på hastigheten. Det som gjenstår å teste ut er om modemet eller PC'ene mine har noe kluss i nettverksoppsettet, noe jeg ikke har tro på ettersom det er det samme som med Telenor, med den forskjellen at jeg har skifta fra PPPOE til fast IP. Får jeg rette opp i dette mp jeg si meg veldig fornøyd med Kvalito.

 

-TE-

Lenke til kommentar

Det er nok ikke hos deg at feilen ligger med tanke på hastighet, spesielt ikke hvis du har forsøkt flere ulike routere.

 

1Mbps = 125KB/s, så hvis du får rundt 20KB/s mangler du mye.

 

Har du forsøkt å laste ned noe fra Microsoft, speedometeret på ITavisen, eller andre downloads? Ville vært interessant å se hvor mye du oppnådde.

 

Hvor lenge har du vært kunde Tommy?

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...