AfterGlow Skrevet 31. mai 2019 Skrevet 31. mai 2019 Nå kan iPhone- og Android-eiere i Norge overføre regneark fra papir inn i Excel ved å ta et bilde av det
Kajac Skrevet 31. mai 2019 Skrevet 31. mai 2019 Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens. Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. 6
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2019 Skrevet 31. mai 2019 (endret) Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens. Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. Jepp. Kunstig er det og kunstig kommer intelligensen til å fremdeles være. Den dagen man kan ta et bilde av et regneark og AI kan finne ut hvilke formler som ligger i cellene, da snakker vi om kunstig intelligens. OCR har vært på markedet i over 20 år. Omnipage var blant de første programmene. Får håpe dette kommer inn i Office Lens. Ta et bilde og lagre det som excel-fil. Endret 31. mai 2019 av Slettet-t8fn5F 1
Syar-2003 Skrevet 31. mai 2019 Skrevet 31. mai 2019 Fin og enkel måte å generere excel lister. That’s it.
asshole Skrevet 1. juni 2019 Skrevet 1. juni 2019 tvilsomt om dette er maskinlæring per def. "gi nyttige svar i tilfeller den ikke har sett før." (wiki)
Gravitass Skrevet 1. juni 2019 Skrevet 1. juni 2019 Hvorfor skriver Digi om denne funksjonen som om at det faktisk går an å bruke den i dag? Dette er fortsatt en betafunksjon med ukjent lanseringsdato (ihvertfall på android).
Sandormen Skrevet 2. juni 2019 Skrevet 2. juni 2019 *Host* Ja, ikke et ord om formatteringen ? Dette må være kjempefint for kopipasta-generasjonen som nekter konsekvent å gjøre korrekturlesing. Å gjennomgå tallene og sikre at formler fungerer etter hensikten vil neppe føles hensiktsmessig. ?
G0RJS955 Skrevet 3. juni 2019 Skrevet 3. juni 2019 Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. Enig. Min gamle P1i fra 2007 hadde OCF for visittkort der den gjettet ganske godt på hva som var personnavn, bedriftsnavn, tittel med mer, og la det stort sett riktig inn i adresselisten. Det er 12 år siden, og den gang kalte man det ikke AI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå