Gå til innhold

Huaweis usikre fremtid slår ut på salgstallene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir for usikkert å kjøpe Huawei nå. Vet ikke om oppdateringer kommer eller om en mister Google funksjoner i fremtiden.

Ja selv om jeg selv har Huawei og strålende fornøyd så kan jeg egentlig ikke forsvare å anbefale kjøp av Huawei nå. Er da alltids måter å komme unna ting på, jeg mener i Kina er jo Google blokkert og de har når fortsatt nyeste Android med sikkerhet og appbutikk osv der.

 

Derimot så er jo alt her basert på Google så det å miste slike funksjoner vil uansett være negativt. Og for mye usikkerhet rundt hva som vil skje.. Bedre å enten vente 3 mnd og se eller bare kjøpe noen andre denne gang og så kan en vurdere Huawei igjen neste gang når dette er over.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt mange P30 Pro ute på finn. Håper prisene synker en del framover. En ny Huawei P30 Pro til 5 laken hadde vært morro.

 

Kanskje Huawei åpner opp bootloaderen igjen? 

 

 

Hva er folk redd for egentlig? Tror de at telefon plutselig skal slutte å virke? Skal Google legge inn en sperre slik at Gapps ikke fungerer på Huawei telefoner? Hvis Huawei P40 Pro kommer uten Gapps og play store skal Google sperre brukere fra å bruke nedlastede Gapps på en huawei? Det er vell samarbeid mellom amerikanske selskaper og huawei som er satt på is, ikke mellom amerikanske selskaper og sluttbrukere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde faktisk at Huawei skulle bli min neste mobil. Blir nok Sony som vanlig.

 

Tenkte det samme at det ble Huawei neste gang (om noen uker). Sony styrer jeg unna pga. at mobilavdelingen taper penger hvert år, redd de kan finne på å stenge hele sjappa på et tidspunkt.

Lenke til kommentar

Trodde faktisk at Huawei skulle bli min neste mobil. Blir nok Sony som vanlig.

Ha litt is i magen og se hvor dette går så skal du nå se at det kanskje ordner seg. Mobilene som allerede er produsert vil heller ikke miste oppdateringer har jeg lært fra en som jobber på elkjøp. Derimot nyere mobiler som ikke er laget kan det bli verre med.

Lenke til kommentar

Ja, hvem vil ha solide produkter i god kvalitet til fornuftige priser. Nå er vi stuck med dårlige billig varianter fra Samsung og iPhone. Det som er digg med Huawei er at selvom telefonen bare koster 4k er den en råtass.

 

Dette er dårlige nyheter for oss som ikke har lyst å blåse 10 løk på en mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis dette er et forsøk på å sabotere Huawei fra USA, så ser vi at det virker... er veldig fornøyd med min Huawei telefon og kommer til å beholde den nesten uansett hva som skjer.

 

Selv om den slutter å fungere også?

Det er iallfall ikke Huawei sin skyld men skittent amerikansk spill av Donald Dust og hans minions.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir for usikkert å kjøpe Huawei nå. Vet ikke om oppdateringer kommer eller om en mister Google funksjoner i fremtiden. Dessuten er der flere andre merker som er omtrent like gode.

De er anklaget for spionasje, mens du er bekymret for hvorvidt spionasje forsvinner.

Nei, telefonene har vei aldri blitt mistenkt for spionasje? Er vel kun basestasjonene?

 

Men, videre: Inntil amerikanerne makter å legge frem noe som i det minste kan minne om et bevis, er dette ikke å anse som noen spionsak. Uten bevis - ja tilogmed uten sterke indisium - er påstanden som falsk å regne.

 

USA har for lenge siden startet en handelskrig mot Kina, og trengte noen konkrete eksempler på å vise hva de er i stand til. Denne gang ble det Huawei som stoppes - neste gang kanskje et annet selskap?

Lenke til kommentar

Selv om den slutter å fungere også?

Etter ryktene å dømme vil Google fortsatt støtte Huawei telefoner som allerede er laget.

Hvis det ikke stemmer, så sier andre rykter at Huawei har i flere år utviklet et eget operativsystem som en nødløsning.

Jeg vil i alle fall prøve det ut før jeg eventuelt kvitter meg med telefonen.

 

Hvis den faktisk slutter å fungere helt, så får jeg bare innse nederlaget og motvillig finne meg et alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte P30 Pro en uke før denne nyheten sprakk. Usikker på om jeg ville gjort det samme i dag, selv om jeg kjøpte den pga kameraet.

 

Er uansett strålende fornøyd med telefonen og satser på at dette løser seg slik at jeg ikke blir foruten oppdateringer.

 

Jeg har en Mate 20 X jeg importerte fra Kina, den kom uten google play osv. De sendte jeg som APKer fra Samsung S8, installert dem.

 

Mate 20 X har fått veldig mange android oppdateringer og jeg får alle app-oppdateringer via Google play selv om Google play ikke kom på telefonen.

 

Alt virker ellers, det er jo en veldig kjapp telefon også, Huawei sine prosessorer er ekstremt gode, samt det er ikke mye bloat, veldig lang batterilevetid og nattmodus på kamera er helt insane!

 

Så jeg tror nok P30Pro skal fungere fint og få androiduppdates fremover også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...