Gå til innhold

Huawei kan ikke lenger samarbeide om mobilprosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke fan av kina og mye som kommer derfra, men vi trenger en aktør som Huawei. Apple var på god vei til å nå 20 000 kr grensen for sin mobil, men huawei kom i tide å satte en stopper for det.

 

Det skal da vel ikke Huawei ha æren for? Den må deles mellom alle som lager gode Androidtelefoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjokkerende å se noen av disse svarene. 

 

Kina har stjålet teknologi fra vestlige selskaper som outsourcet til Kina med deres fabrikker. Hvordan ellers tror dere kina gikk fra å plukke ris til teknologi gigant de siste 10-15 årene. 

 

Jeg er flau over hvor mange bare ønsker at Kina skal vinne handels krigen over USA. Kina hvor de sensurerer ting. Hvor mennesker blir fengslet eller forsvinner om de offentlig uttaler seg mot regimet. 

 

Kina har laget kunstige lave priser hvor de har kontrollert markedet for produksjon. Dette har påvirket arbeidsmarkedet i Europa og Nord-Amerika. Vi må slutte å outsource, kvaliteten er ikke blitt særlig mye bedre. Samt at dette møkka selskapet kalt Huawei har også hatt flere former for spionering i deres hardware. 

 

Våkn Opp. 

Alle stjeler teknologi. Apple gjør også det. De begynner med å bruke andre sine prosessorer, så skal de spare penger å tar heller å lager de selv, uten at produktet blir billigere. 

Lenke til kommentar

Sjokkerende å se noen av disse svarene. 

 

Kina har stjålet teknologi fra vestlige selskaper som outsourcet til Kina med deres fabrikker. Hvordan ellers tror dere kina gikk fra å plukke ris til teknologi gigant de siste 10-15 årene. 

 

Jeg er flau over hvor mange bare ønsker at Kina skal vinne handels krigen over USA. Kina hvor de sensurerer ting. Hvor mennesker blir fengslet eller forsvinner om de offentlig uttaler seg mot regimet. 

 

Kina har laget kunstige lave priser hvor de har kontrollert markedet for produksjon. Dette har påvirket arbeidsmarkedet i Europa og Nord-Amerika. Vi må slutte å outsource, kvaliteten er ikke blitt særlig mye bedre. Samt at dette møkka selskapet kalt Huawei har også hatt flere former for spionering i deres hardware. 

 

Våkn Opp. 

 

Angående fengslede mennesker så har USA flest av de i forhold til antallet borgere som ikke er i fengsel, angående menneskerettigheter vel de kan du fortelle om til alle fra Vietnam til Panama til Irak og Syria og mange flere, ang outsourcingen kan du også fortelle litt mer om da USA selv på høyest nivå gikk inn for de historiske handelsavtalene med Kina på eget inisjativ for å svekke Kinas samarbeid med Sovietunionen, og angående spionering vel der får du bare (endelig nå kanskje) komme med helt konkrete bevis mot Huawei, annet enn de ryktene sim mediene runker på dag og natt.

 

Ikke at jeg på noe vis støtter hverken Kinas ulovlige teknologikopiering, triste arbeidsforhold og tvilsomme lønnsnivåer, innskrenking av ytringsfrihet eller politisk motiverte fengslinger, men å sidestille en type stat med svin på skogen med en annen med minst like mange svin på skogen for å så plukke ut ting du ikke liker om den ene uten å gå like dypt i sømmene på den andre er misvisende propaganda og som amerikanere kaller det "deception by omission".

 

Våkne opp ja, heller sov av bakrusen hadde jeg sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette håper jeg Huawei takler, det er snakk om utfordringer, noe kineserne er godt vant til fra før. Men hvilke krefter er det som står bak dette??

USA hevder at Huawei har spionutstyr plantet i sine produkter, det eneste jeg har hørt om dette i ettertid er et utsagn om at det er noe der som virker mistenkelig, men ingen av de amerikanske hel og halv statlige etterretnings organisasjonene kan finne noe konkret. Dette lukter det svidd av.

Men som så mange ganger før må dette kunne sees i en større og mer helhetlig sammenheng. Økonomi. Hele verdenshistorien har fra tidens morgen blitt styrt av økonomi og maktbegjær og dette er nok helt sikkert ikke noe annet, Verdenshistorien er full av eksempler som ikke kan være motivert av annet, en historie som verden aldri vil slippe ut, derfor har våre ledere, helt fra politokkere til foreldre foret oss opp med propaganda og løgn helt fra morsmelk stadiet.

Kina har vokst mye de seneste 10 årene og ønsker all handel i sin egen valuta, mindre tallet i verden ønsker dollar, pund eller euro og da må veksten i Kina bremses, ellers mister de store bankene i vesten kontrollen. Verdens største betalings system er allerede kinesisk, større enn visa, mastercard og diners club tilsammen, og storfinansene i vesten liker det helt sikkert dårlig. Dette er det vanskelig å få gjort noe med, men Huawei kan angripes.

Lenke til kommentar

 

Jeg er flau over hvor mange bare ønsker at Kina skal vinne handels krigen over USA. Kina hvor de sensurerer ting. Hvor mennesker blir fengslet eller forsvinner om de offentlig uttaler seg mot regimet.

 

Satan så ensporet tanke du har da. USA som har fengsler hvor folk kan sitte i en ren evighet uten å få kommet foran rettsapparatet.

 

USA som har en stygg fortid i Sør-Amerika og Midt-Østen, hvor de får "fungerende" land til å knele.

 

I tillegg så har de hatt ganske stygg innvirkning på jordbruket rundt om i verden med sitt Mosanto-såkorn med tilhørende sprøytemiddelsalg. Og rettslige trussler basert på genpatentering.

 

USA gjør denne handelskrigen fordi de er i ferd med å tape nr 1 posisjon i verden. Kina kommer til å bli størst, det er uunngåelig, men USA forsøker å klamre seg fast med tenner og klør.

 

Man kan sikkert regne med at Kina forsøker å gi Huawei økonomiske subsidier så de overlever. Omtrent slik Norge-Sverige-Danmark hele tiden likevel må gjøre med SAS.

Endret av G
Lenke til kommentar

Herregud... :wallbash:

 

Trump: Alt dette med Huawei går over hvis vi får en god handelsavtale. 

 

Altså, ingen sikkerhets trussel, kun ut etter en god avtale.

 

Huawei har 34% av alle registrerte patenter på 5G. De er år forran alle andre. Vil dere ha fungerende 5G? Da blir det Huawei.

Huawei er faktisk et kinesisk selskap som har patenter i et land som ikke trur på patenter. Patent greia er en mur som hindrer inovasjon. Opensource og Creative Commons er bedre.

 

Jeg kjøper gjerne Huawei hvis de starter åpne bootloaderen på telefonene sine. Er villig å prøve Hong Meng OS.

Lenke til kommentar

Supert.

At noen snørr unger støtter kommunist/diktatur staten Kina er ikke uventet. Det neste jeg håper er at Apple flytter produksjonen til India, som de har snakket om tidligere.

Og at andre vestlige land følger etter, da er det spikeren i kista for landet Kina som har drept over 100 millioner av sine egne innbyggere.

 

Kommunisme er ikke noe bedre enn nazisme, når man ser antall drepte.

Gammel nyhet, men kunne ikke dy meg.

 

Nå støtter jeg ikke noen bestemt stat, men jeg synes det er artig at du mener det er positivt at produksjonen flyttes til India. Du skjønner det at Apple har vel store planer for å masseprodusere der i år, med en fabrikk laget av taiwanske Foxconn! Styrt av taiwanske folk (underlagt Kina), med kinesiske metaller og teknologi for produksjon som India rett og slett ikke har. Dette er samme leverandør MANGE amerikanske selskaper har brukt i en årrekke, inkludert Apple, HP, Microsoft. Ja, jeg kan nevne at jeg har Xbox 360 og HP Proliant jeg har skrudd på, begge hadde Foxconn klart og tydelig markert innvendig, nettop fordi de kan stor skala - effektivt og billig.

 

Jeg har selv snakket med noen som jeg kjenner fra India, og han synes det er en latterlig tanke at folk skal klare å produsere teknologi slik som kinesere gjør nå og med like høy effektivitet. Det sier noe når store menger av befolkningen kjøper billige kinesiske mobiler, og ikke har noe ambisjoner om å lage de selv. De sitter hverken på metaller eller teknologi, så dette går jo veldig dårlig.

 

Men du, jeg tror mer på at Apple bare gjør dette i håp om at en telefon merket med "Made in India" faller bedre i smak hos Kina-fiendtlige USA. Se for deg hvis Kina bestemte seg for å svarteliste alle kinesiske selskaper fra å samarbeide og produsere for Apple (slik som USA nå gjør mot Huawei) og ikke produsere deres telefoner som et motsvar, det hadde de dog aldri gjort med tanke på hva de tjener på dem, men jeg lurer nå virkelig på hvilket hysteri dette hadde skapt!

 

Som en digresjon vil jeg også si at jeg er naiiv of godtroende. En gang møtte jeg på en utvekslingselev fra Hong Kong som ble veldig sur på meg når jeg kalte Hong Kong for Kina, fordi det mente hun ikke var faktum. Foxconn hører jo til i Taiwan, som er en del av kina under deres styre og politikk, men definitivt er av de mye bedre delene av Kina.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Sjokkerende å se noen av disse svarene. 

 

Kina har stjålet teknologi fra vestlige selskaper som outsourcet til Kina med deres fabrikker. Hvordan ellers tror dere kina gikk fra å plukke ris til teknologi gigant de siste 10-15 årene. 

 

 

usa ble verdensmester i stjeling da de stjålet masse technologier etter 2 verdenskrigen.ellers har risplukkede landene kompetanse, mannskap og asian touch tekknikken til billig penge som vesten, eu, og usa aldri ville ha klart å matche til samme pris, fordi techno er ikke billig å produsere selv i asia lander som kina. 

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...