Gå til innhold

Digg rock


Taurean

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Dette er låta for meg nå, trenger motivasjon, inspirasjon, livsvisdom, sjeledisiplin, sjelepisking, livet er ikke rettferdig, dra til helvete.............

 

Jeg er villig til å si at dette er minst nummer 1 av 3 av mine Motörhead låter, om ikke Nummer 1 låt. Han må ha vært i en annen dimensjon når han skrev denne teksta................

 

Where are we to go from here in time?
Do you see the future, do you know?
What can you expect from years to come?
And what can you do now to make it so?


All of history is there for you,
All the deeds done in the world are mad
If you don't know what has gone before
You'll just make the same mistake again & again & again


Soldier, soldier, see where we were,
You have to know the story
Older or colder, life isn't fair
Got to grab the sword of glory


If you can't see what bloody fools we were
Then you were also born a bloody fool
Listen to the hundred million dead
They didn't know it, but they died for you


All you know is that you're young & tough
Don't you think those millions thought the same
If you don't know where it all went wrong
You'll just make the same mistake again & again & again


Soldier, soldier, see where we were
You have to know the story
Older or colder, life isn't fair,
Got to grab the sword of glory


Head out!!!


Read the books, learn to save your life
How can you find the knowledge if you don't???
All the brave men died before their time
You'll either be a hero, or you won't


Don't you realize the ony way
Is see why all those brave men died in vain
If all that slaughter doesn't make you sad
You'll just make the same mistake again & again & again


Soldier, soldier, see where we were,
You have to know the story
Older or colder, life ain't fair
Got to grab the sword of glory


What do you want??? What do you want???
You wanna be a soldier??? AAAA You wanna be a soldier???
You want things turn right???  You want things turn right???
You'll just make the same mistakes!!! ............................ AGAIN!!!!!!!!!!!!!

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DUM DUM BOYS :green: :green: :green: :green:

 

Hei, hvor enn du er i verden
Det er deilig å sløve i skyggen
Hold deg våken, nå skjerpes greiene
Store høvding skvise litt hardere
Mas, mas, mas over hele linja
Mandag hele året,
det er ingenting å le av
Men jeg kan ikke la være
Splitter pi - ine, Splitter pine
Splitter pi - ine, Splitter pine
Jeg har fått nokk av rush trafikk
og sure passasjerer med vassent blikk
å, Vi lever alle under pisken
noe sier meg at jeg er helt klar for paradis
som ligger på ryggen å velter meg å gliser
mens jeg synger på en salme
mens alle mann
Mas, mas, mas over hele linja
Mandag hele året,
det er ingenting å le av
Men jeg kan ikke la våre
Splitter pi - ine, Splitter pine
Splitter pi – ine, Splitter pine
Hei, hvor enn du er i verden
Det er deilig å sløve i skyggen
Hold deg våken, nå skjerpes greiene
Store høvding skvise litt hardere
Skjønner ikke vitsen med det
Mas, mas, mas over hele linja
Mandag hele året,
det er ingenting å le av
Men jeg kan ikke la våre
Splitter pi - ine, Splitter pine
Splitter pi - ine, Splitter pine
Splitter pi - ine, Splitter pine
Splitter pi - ine, Splitter pine
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
Omnia vincit amor skrev (På 15.5.2019 den 1.53):

Litt usikker på om dette regnes som rock, men her er ihvertfall mitt bidrag (en skikkelig klassiker): 

Heftig og oppløftende pop-rock, det der.

Falt pladask for soundtracket til GTA: Vice City (2002) og kjøpte inn ei svær CD-boks med alle albumene fra de forskjellige radiokanalene i tv-spillet, og står fortsatt høyt i musikksamlingen, men innså jo kjapt at mange av de med flotte og minneverdige bidrag der, dessverre ikke hadde all verdens studioalbum å by opp med, foruten da den ene svære hiten. 

Heldigvis, når det gjaldt The Outfield, så syntes jeg at skiva Play Deep (1985) var en av disse som bydde opp til langt mer enn kun den ene svære 80-talls hiten, og hvor særlig låter som 61 SecondsAll the Love (in the World)Taking My Chances og Nervous Alibi alle holdt høy kvalitet. 

Har liksom alltid tenkt å sjekke ut de senere skivene deres, men ble aldri noe mer av. Men Play Deep er en som ofte spilles, særlig på sommeren. Får litt av samme stemningen som hva Bryan Adams gjorde i Reckless perioden, fengende og melodiøs 80-talls musikk.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke "rock" men det er likevel hva jeg vil kategorisere som meget digg musikk, der visstnok har ei hyggelig forbindelse med Pink Floyd (en del som mener at Floyd gutta bisto med sin ekspertise under innspillingen) for skiva Elizium innehar så absolutt ei Floyd innflytelse, og der de tidligere platen til Fields of the Nepihilim var mer i goth-rock retningen, så er det jo nesten goth-prog å spore her.

Uansett, av de mange vakre, drømmeaktige og ikke minst stemningsfulle bidragene fra det albumet, så er nok Sumerland den store favoritten.

 

Lenke til kommentar

Ei herlig og meget positiv overraskelse, fra ei skive man kun nylig hørte for første gang. Mye tøffe låter å hente der, men Coast To Coast er bare i ei helt annen klasse enn "røkla" og egner seg etter mine ører, greit i kategorien "digg rock", da type cruise om nettene på endeløse motorveier, i ei rask sportsbil og spille låta på full guffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nesten litt sjokkert, for hvor kom plutselig alle disse King Crimson videoene fra? Har Robert Fripp blitt oppdatert? Uansett, moro at de endelig er blitt lastet opp på ny, da enkelte har jo vært nede for telling i ei årrekke, og her er da så tilbake i meget god lydkvalitet og attpåtil fra King Crimson sin egne kanal.

Det interessante blir jo nå, hvor lenge vil de "overleve"?

Mulig at betegnelsen "digg rock" kanskje ikke er helt passende beskrivelse på hva Fripp og co gjorde i perioden 1972-1974, da de sto for ei trio av album med mildt sagt barsk og meget voldsom heavy musikk, der føltes nesten mer i "slekt" med støy-rocken fra 80-tallet enn prog-rocken fra tidlig 70-tallet.

Men, de evnet likevel, gang på gang i å kombinere det "stygge" og det vakre i hverandre, og få låter oppsummerer vel lyden av denne Crimson perioden med Fripp, Wetton og Bruford enn det "monstrøse" avslutningsnummeret fra Larks' Tongues In Aspic.

Elsker hvordan de bare øyeblikkelig hamrer løs, roer ting ned, bygger det hele opp igjen, og pang rett tilbake og før det hele så leder an til en av mest deilig ondskapsfulle riffene til Fripp der finner sted ut i rundt 03:41 og var vel også ei grei indikator på at ting ikke ville bli noe særlig "roligere" på de to neste utgivelsene deres.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke like energisk og tempofylt som musikken de gjorde på debuten, men denne oppfølgeren har så absolutt mange nydelige og deilig drivende pop/rock låter, der i stedet fokuserer på et noe mer tilbakelent lydbilde, og er glad de gikk i den retningen, fremfor å forsøke å gjør den samme plata gang nummer 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...