Gå til innhold

Stor oversikt: Elbilene med kortest leveringstid


Anbefalte innlegg

Personlig smak, men det er nok en bil som vokser på en etterhvert. Tesla Model S er jo en ganske pen bil, men det ødelegger litt at det er ekstremt mange av de på veien og at den har sett lik ut i 6 år nå.

 

Model S er like kjedelig som å se en Passat. Dog er Model S med 21" turbinhjul og "senk" grei nok å se på.

 

Model 3 kommer neppe til å vokse på meg værtfall, ser ut som en lekebil.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til referanse, hvilken bil kjører du?

 

En slik: i Svart.

https://www.carsinvasion.com/gallery/2009-honda-accord-tourer/2009-honda-accord-tourer-01.jpg

 

Snart 160.000 på telleren med kun bremseskift og service på utgiftposten.

 

I det minste en bil man ikke ser mange av på veien, og kvalitetsmessig sju mil over passat, mondeo, tesla osv.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Til referanse, hvilken bil kjører du?

 

En slik: i Svart.

https://www.carsinvasion.com/gallery/2009-honda-accord-tourer/2009-honda-accord-tourer-01.jpg

 

Snart 160.000 på telleren med kun bremseskift og service på utgiftposten.

 

I det minste en bil man ikke ser mange av på veien, og kvalitetsmessig sju mil over passat, mondeo, tesla osv.

Hva, for deg, er en spennende bil? Jeg skal ikke gjøre narr av deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan hende han har et poeng. Hvis fossildrevne og el-drevne biler hadde like konkurransevilkår, altså uten alle fordelene en el-bil har i dag ville salgstallene sett totalt annerledes ut. Det er et faktum at en el-bil ikke er like praktisk på alle områder. Rekkevidde, ladetid, vinterbruk, hengerlast, etc. Jeg sier jatakk, begge deler, for begge typer biler har en misjon og en kundegruppe. Var nettopp en tur i Europas bilhovedstad Tyskland, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke så en ENESTE el-bil. Det er et Norsk fenomen som er drevet fram av goder som jeg finner urimelige. (iallefall en del av dem) Dessuten, å kalle folk tullinger og dra fram Reset, VG-forum etc. er nok bare med på å stadfeste hvem/hva du er og hva du står for. Like mye forsøpling av TEK/TU det.

Men hvorfor hver gang. For det er jo det det er snakk om når sånne inlegg kommer. Denne artikkelen handler ikke om det.

Lenke til kommentar

Hva, for deg, er en spennende bil? Jeg skal ikke gjøre narr av deg ;)

Trenger ingen spennende bil. Men hadde jeg hatt økonomi så hadde jeg kjøpt en Nissan GT-R. En legende med sjel. Evt Supra eller NSX. Med veldig solid økonomi så hadde jeg sniffa på Porsche eller Lambo.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

Kan ikke tullinger som deg som bare er ute etter å trolle holde dere på Reset, Vgs forum eller hvor nå dette måtte være istedenfor å forsøple TEK/TU?

Tullinger er de som tror at lille fjærten Norge, kan redde hele planeten med elbiler.

Hvis dere tror Norge er uten fossilbil innen 2025, blir som at alle slutter å røyke.

Noen ganger lurer jeg på om dere har noe mellom ørene i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snitt kjørelengde er mindre enn 4 mil pr dag. Men dette er over hele året.

 

Folk flest klarer seg med de elbilene som er i salg nå til daglig bruk. Når man kommer opp rundt 50 mil på en ladning, vil jeg tro 99 % av den norske befolkning klarer seg i dagliglivet. Om man noen få ganger i løpet av året må lade litt underveis, så overlever man vel det. Bilen står jo stille de fleste timer i døgnet, så ikke noe problem å lade da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1-2, eller 5 ganger for den saks skyld, i løpet av året skulle det ikke være noe problem å ta en ladepause vel?

Hvorfor ta en ladepause, når jeg kan kjøre t/r uten å lade/tanke med min nåværende dieselbil?

Usikker på hvor lenge bilen må stå og lade, men jeg tipper det er mer enn en halvtime..

 

Flere kommer til å bytte til elbil når de får lengre rekkevidde, altså like lang rekkevidde som dagens fossilbiler

Lenke til kommentar

 

Model 3 og Smart er 2 biler jeg aldri ville ha kjøpt, bare på grunn av utseende

 

Går endel Model 3 her jeg bor, må si jeg dette er en bil jeg aldri kunne eid. Faen så stygg :ninja:

Ikke noe bedre på innsiden heller.

Nå er jo dette snakk om el biler og ikke Tesla, men er det virkelig så merkelig at utseene og design varierer for folk? Har vi (mennesker) noen gang vært enige om at en bil er verdens fineste/beste?

 

Takk for deres mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...