Gå til innhold

Israel forhindret dataangrep ved å bombe bygg med hackere


Anbefalte innlegg

Israel er under angrep fra nettopp.. Hamas. Israel melder som eneste forsvarsmakt også ifra hvor de skal bombe, slik at minst mulig sivile blir skadet. Et hacket angrep er også krigføring, og når Israel først er på vingene for å forsvare seg, hvorfor ikke også ta ut hackere?

Å tro at Israel utelukkende er "good guys" i konflikten er naivt, det er uansett ikke poenget.

 

Helt greit at cyberangrep er krigføring også, problemet ligger i at det er utallige måter å skjule sin faktiske lokasjon på. Hvis du sitter med en rykende pistol er det utvilsomt du som har skutt, mens selv om du taster som en gal på maskinen, er det ikke nødvendigvis du som hacker. Da er det veldig problematisk å bombe bygningen maskinen befinner seg i...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nope, dem har jeg lite til overs. Men vi må snakke om maktforhold her. Bare se på dødsstatistikkene så vil du se hvor fucked det er.

 

Men i ren teknologisk debatt er jo dette også en fallitterklæring for nevnte part. Hvordan kan dem med 100 prosent sikkerhet vite at ugjerningen stammet fra den bygningen? Og, det var ingen muligheter til å stoppe dette uten å bombe hele dritten sønder og sammen? Og igjen, uskyldige til motsatte er bevist gjelder tydeligvis ikke, så da er det bare å kjøre på og drepe i lovens navn.

 

Nå må du huske på at det er Hamas som angriper Israel, Når Israel forsvarer seg kan de bombe de målene de ønsker, og de har nok visst ganske godt hvor de bombet hackere og terroristene. Det er Hamas som sender raketter vilkårlig, ikke Israel.

 

Og nei en må ikke snakke om "maktforhold", når et land forsvarer seg så er de ikke forpliktet til å bruke samme antall våpen som angriper bruker, de er forpliktet av sin egen befolkning til å få slutt på angrepet så snart som mulig.

Ok, så si jeg kaster en stein på deg i forsøk på drepe deg, så gir det deg rett til å slakte hele slekta mi med kanoner?

Ja

Lenke til kommentar

Hamas er en palestinsk islamistisk paramilitær og politisk organisasjon som ble opprettet for or utslette isreal og opprette en islamsk stat for palestinere, så det er forståelig at isreal reagerer med fysisk militær makt når ett islamistisk parti som ønsker deres undergang angriper systemene deres. Selv om det normalt sett ikke hadde vært en grunn for og bombe individene som utførte cyber angrepet, så handler nok dette mer om at det var Hamas medlemmer enn det handler om cyber angrepet.

 

Jeg bryr meg ikke om hvor trangsynte Israel eller Hamas er, jeg prøver bare generelt diskutere grunnen til at Israel gjorde som de gjorde.

Endret av eivindl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Til helvete med "uskyldig inntil motsatt bevist", bomb jævlene av kartet og finn ut hva som skjedde etterpå!

Fy faen så jævelige Israel er.

 

Og med dagens teknologi, så kan man aldri vært sikker på at noe stammer fra en lokasjon.

 

Jeg har vært i samme spor som deg hva angår Israel-Palestina-konflikten, men det er dessverre ikke så svart og hvitt som det man skal ha det til. 

 

Jeg forstår faktisk hvorfor Israel angriper Hamas når de skyter raketter inn mot Israel.. Denne gangen dødde 3 (?) Israelere som følge av disse rakkettene, er dette noe som ganger det palestinske folk på noen måte? Nei, faktisk er det tvert imot bare en eskalering av konflikten som gjør at enda flere palestinere blir drept. Jeg vet at fredelige prostester har vært vanskelig å få til på en måte som gjør det sikkert for de som demonstrerer men det er faktisk den beste måten å vise sin avskyd mot Israel. De må faktisk prøve å få til samtaler istedenfor å eskalere yteligere. Om de gjør det så får de langt flere land på sin side, og de har allerede flere land på sin side, men de fleste gir ikke sin støtte til raketter og bomber, det er terror på lik linje som en selvmordsbomber, og dreper som regel kun sivile, noe disse rakettene gjorde. 

 

Vi må tørre å innse når vi tar feil, og i denne sammenheng mener jeg de som sier at det å skyte raketter er en legetim måte på å protestere må gå litt i seg selv å tenke: om Sverige hadde skutt raketter mot Norge dersom de var uenige med noe vi gjorde, ville ikke det skapt en større konflikt enn dersom man tok en mer diplomatisk tone? Absolutt ville det det. 

 

Vil også presissere at jeg har vært den som også sier skyt raketter mot Israel, det hjelper jo, men nei, det er mer destruktivt enn å være diplomatisk!!!

 

Dett er jo den ultimate løsningen og fungerte svfært så utmerket!

Problemet hittil er at ingen har gjor tdet før.

 
Hacking fører ihvertfall forhåpentligvis ikke til døde palestinere eller israelere, så ja, jeg er faktisk enig. 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...