Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til å "våkne" opp på jobb


Anbefalte innlegg

Foruten om kaffe..

 

Hva kan jeg prøve?

 

Er i småbarnsperiode og kommer til å våre der de neste 10 årene ++ slik jeg og samboer planlegger fremtiden ^^

 

Jeg har merket det i det siste at nå begynner energien å dra nedover på jobb.. 

Noe av det er nok pga jeg er i en jobb jeg ikke kanskje burde være i. Det er en familiebedrift og "sjefen" er avhengig av meg for at det går rundt.. Selv om det ikke er ideelt så er det hva som betaler bra og gjør at jeg og familien kan leve som vi gjør-- Så å bytte jobb er ikke akkurat noe som står på agendaen de neste 2-5 årene.

 

Det er en kontorjobb.. Så jeg sitter mye,  Har begynt å ta meg en 5 minutter med "hvilepause" der jeg bare dagdrømmer på kontoret for å "roe ned" og deretter veksle på å stå og sitte gjennom dagen.

 

kaffe for meg er helt uaktuelt på smak og det at jeg blir dårlig av det.. Så trenger tips til hva jeg kan prøve å ta ?

 

Energidrikker kanskje? Eller kan jeg prøve noe annet?

 

I studietiden tok jeg ritalin og concerta for å få hverdagen til å gå rundt med 2 jobber og utdanning, men det vet jeg bare er kortvarig og en dyr affære.  Gjør det fortsatt de 5-10 dagene i året der det krever at jeg jobber 10-15 timer hver dag.. Men der stopper det.  Så trenger ikke foreslå det her.. Er på jakt etter noe lovlig og lett å forholde seg til som gir resultater over lengre tid uten at det går utover helsa på det værste.

 

Hvis det finnes da

 

takk for tips.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 90f5c...84b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har tredemølle tilgjengelig, 10 minutter på denne med lett jogg burde få igang systemet.

Det har jeg dessverre ikke. Mulighet for å jogge ute, men tror faktisk at jeg kommer til å svette på så lite altså.. Og dusj er det ikke her

 

De 5 minutters pausene du tar, har du mulighet til å ta de ute? 

 

Hvor mye/lite søvn får du iløpet av en vanlig natt?

 

Absolutt.. tar det ute de dagene det er pent vær og bare stirrer litt tomt ut i lufta.. Det er bare synd at utsikten er noe dårlig her pga alle bygningene.

 

får faktisk 6 timer søvn.. Jeg får en rar trang av at jeg "kaster" bort dagen hvis jeg legger meg før 23:30/00:00  Alltid opp kl 06:00-06:30 pga ungen :)    Jobber litt med det å klare å legge meg kl 22:30

 

Det blir litt sånn om å men, Siden jeg bruker kveldene på å roe ned og slappe av, Gaming og serier er det å kunne slappe av for meg nemlig..   Hadde jeg ikke hatt gaming eller likt å se på dokumentarer/serier så mye hadde jeg nok fint kunne lagt meg 22:00

 

Anonymous poster hash: a73fc...ced

Lenke til kommentar

Kostholdet er viktig. En sulten person er langt mer på hugget enn en mett. At man skal spise en "stor og god" frokost er en fryktelig myte. Og som alle andre som presterer i næringslivet, adderall. Mange mener det bør være lov med prestasjonsfremmende midler i jobbsammenheng, det hadde økt produktiviteten i samfunnet.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spis en god frokost, slik at kroppen har mye energi utover dagen.

 

Ta en liten gåtur ute, uavhengig av været. Kroppen setter pris på litt frisk luft i systemet :)

 

Ha ei vannflaske som du drikker av innimellom på jobb.

 

Forsøk å hold deg opptatt hele tiden på jobb, da går tiden mye raskere. Om det er mye dødtid mellom tingene du gjør, så kan du fort bli for avslappet.



Anonymous poster hash: 19122...fba
Lenke til kommentar

Tenk på'a Valborg og framtida!! ^^

 

Det jeg mener er at du bør være bevisst ansvaret du begir deg ut på, og også sørge for å få nok søvn. Bare hold fokus. Det skader ikke å tenke litt på noen som har det verre, tenk på de som jobber i Deadliest Catch, 30-50 timer på krabbebåt sammenhengende med svært korte pauser. Sånn holder de på i månedsvis. Vi mennesker tåler utrolig mye, ikke la denne lille perioden få et snev av innpass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...