Gå til innhold

Ice sikret seg 450 MHz-spektrum i tjue nye år. Var eneste søker


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra for ice! Selv om trafikkmengden ikke blir all verden via 450MHZ båndet, blir dekningsgraden suveren for de som bor griselendt til, eller driver bedrift og har masse IoT på gang. Oppdrettsnæringen, oljeinstallasjoner, oppbevaring av bagasje på terminaler osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stund siden jeg var borti ICE men den gangen var det stor variasjon på hastigheten. skulle man gjøre litt tung datatrafikk måtte det gjøres i perioder hvor det var lite med andre brukere på nett, har det blitt bedre med årene ?

Har ikke hatt problemer med ICE mht hastighet hverken på deres eget nett (som har god dekning i dette området), eller i "leienettet". Har heller ikke hatt noen problemer med de på andre områder. Har vært i kontakt med kundesenteret deres et par ganger, og det har også vært 100% ryddig og helt smertefritt. Har vel brukt de i rundt 2 år og er godt fornøyd med alt.

Lenke til kommentar

En stund siden jeg var borti ICE men den gangen var det stor variasjon på hastigheten. skulle man gjøre litt tung datatrafikk måtte det gjøres i perioder hvor det var lite med andre brukere på nett, har det blitt bedre med årene ?

 

 

Mitt inntrykk er at ICE hadde mange kundeklager da de tviholdt på CDMA, som hadde datahastighet som sirup.

De hadde altfor mange kunder i forhold til tilgjengelig hastighet, så det virket knapt for noen.

Kunder som klaget på at det ikke virket ble avspist med påstander om at du hadde lastet ned 20 kilobytes i forrige uke, så det virker, og du har ingenting å klage på.

Ja, du hadde åpnet www.google.com, men det var tregt og du klarte ikke å laste noe mer etter det.

Ikke godt nok etter min fornuft, men nok til å bevise at det "virker", så du har ingen klagerett.

 

 

Etter at ICE byttet til 4G, og alle kundene fikk ny router, ble ICE plutselig brukbart.

Jeg er fremdeles skeptisk til et kundesenter som forsvarte hastighetene en fikk tidligere, men det fungerer bra nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...