Gå til innhold

Faktisk.no: Forskere mener tysk elbil-rapport er uvitenskapelig og grovt villedende


jannicken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sånt småtteri en kan klage over mange år etter at diesel/bensinbilene har blitt byttet ut.

Om bilens energiforbruk ikke er viktig kan vi like godt kjøre på hydrogen. Utslipp fra bilen blir jo null. At vi må ha hundrevis av ekstra vindmøller som raserer uberørt natur fugler,biebestand og tonnevis med insekter gjør vel ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kritiserer ikke el bilen. Jeg kritiserer norsk avgiftssystem som ikke tar hensyn til at noen el biler er dobbelt så klimavennlige som andre.

Vel, *jeg* kritiserer *deg* for å dra tall ut av ræva for å underbygge din elbilkritikk. Har du tenkt å slutte med å bruke tulletall når du snakker om elbiler? Eller dieselbiler for den sakens skyld. Du har en lei uvane med å bruke pessimistiske tall for elbiler og optimistiske tall for dieselbiler, en argumentasjonsteknikk som tyder på alt annet enn at du bryr deg om klimaet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, *jeg* kritiserer *deg* for å dra tall ut av ræva for å underbygge din elbilkritikk. Har du tenkt å slutte med å bruke tulletall når du snakker om elbiler? Eller dieselbiler for den sakens skyld. Du har en lei uvane med å bruke pessimistiske tall for elbiler og optimistiske tall for dieselbiler, en argumentasjonsteknikk som tyder på alt annet enn at du bryr deg om klimaet.

Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig?

*Din* argumentasjon baserer seg på å finne de verste tallene du kan for elbiler og sammenlikne det med de mest optimistiske tallene du kan finne for dieselbiler. Kan man trekke andre slutninger ut av dette enn at du gir faen i klimaet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig?

Virkelig? Har jeg ikke gang på gang understreket at elbiler bruker en tredel av energien per kilometer i forhold til biler med forbrenningsmotor? Hvordan får du det til å bli 'bruke så mye energi den vil'?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Din* argumentasjon baserer seg på å finne de verste tallene du kan for elbiler og sammenlikne det med de mest optimistiske tallene du kan finne for dieselbiler. Kan man trekke andre slutninger ut av dette enn at du gir faen i klimaet?

Er ikke det beste for klimaet den løsningen som i en gitt situasjon gir lavest klimagassutslipp?

 

Når jeg forsvarte diesel motoren var det med tanke på den strømproduksjonen elbilen får strøm i fra.

 

En diesel motor som driver en bil i 130km PR time er mye høyere belastet enn en dieselbil i Norge. Det betyr at SCR system fungerer og st virkningsgrad er høy. El bilen vil få strøm fra et kraft system der mye av strømmen kommer fra kullkraft.

 

Jeg er rett og slett tilhenger av den løsningen som gir lavest utslipp. Noen steder er det via dieselmotor.

 

Eller som dette

 

https://www.dagbladet.no/video/her-lades-elbussen-av-et-dieselaggregat/gAYkDjI6

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virkelig? Har jeg ikke gang på gang understreket at elbiler bruker en tredel av energien per kilometer i forhold til biler med forbrenningsmotor? Hvordan får du det til å bli 'bruke så mye energi den vil'?

Du påstår at el biler som bruker mye strøm er greit. Jeg påstår st biler som bruker lite energi er best og at avgiftssystem bør stimulere til lavt energiforbruk. Derfor er jeg mot store SUV biler, hydrogen biler og tunge el biler. Det beste for kloden er at bilfabrikantene tvinges til å lage effektive biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK så du vil ha avgifter på el biler som bruker mye strøm? Da har jeg misforstått deg.

Du har mye å svare for i denne tråden, blant annet at du hele tiden unnlater å svare direkte på spørsmål og i stedet kontrer med en fri tolkning hentet fra tralala-land. Kan du ikke heller fortelle meg hvor jeg sa at "el biler som bruker mye strøm er greit."?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...