Gå til innhold

Skrive masteroppgave om høsten


sony23

Anbefalte innlegg

Av ulike årsaker skal jeg skrive oppgaven om høsten istedenfor til våren. Hvordan er det med å søke jobb før man har skrevet ferdig oppgaven?

Er det mulighet til å få jobb samtidig som man skriver eller er all jobb utelukket til man har oppnådd graden.

 

(Innenfor byggingeniør)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av ulike årsaker skal jeg skrive oppgaven om høsten istedenfor til våren. Hvordan er det med å søke jobb før man har skrevet ferdig oppgaven?

Er det mulighet til å få jobb samtidig som man skriver eller er all jobb utelukket til man har oppnådd graden.

 

(Innenfor byggingeniør)

 

Det er litt tidlig å søke tenker jeg. Start å søke på jobber etter fellesferien, og selvfølgelig oppgi at du må skrive ferdig oppgaven først (evt. tilrettelagt). 

 

Ingenting i veien med å få jobb før man er ferdig

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er vanlig for byggingeniører eller hvor lett det er for deg å få jobb, men en del andre studenter søker og får kanskje jobb allerede på høsten sitt siste studieår, med sikte på å begynne påfølgende høst, når man har fullført masteroppgaven og resten av studiet. Når man søker jobber på høsten et år før det er aktuelt å begynne i jobb, har man som kjent i de aller fleste tilfeller ikke fullført masteroppgaven ennå og kanskje ikke begynt å jobbe med den.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er vanlig for byggingeniører eller hvor lett det er for deg å få jobb, men en del andre studenter søker og får kanskje jobb allerede på høsten sitt siste studieår, med sikte på å begynne påfølgende høst, når man har fullført masteroppgaven og resten av studiet. Når man søker jobber på høsten et år før det er aktuelt å begynne i jobb, har man som kjent i de aller fleste tilfeller ikke fullført masteroppgaven ennå og kanskje ikke begynt å jobbe med den.

 

Dette er ikke sant. Det er flere som får jobb før man er ferdig (før de har begynt på 5.året), da de selvsagt ikke levert inn masteroppgaven.

Lenke til kommentar

Det er litt tidlig å søke tenker jeg. Start å søke på jobber etter fellesferien, og selvfølgelig oppgi at du må skrive ferdig oppgaven først (evt. tilrettelagt). 

 

Ingenting i veien med å få jobb før man er ferdig

Da får jeg gjøre det. Får satse på at det går fint

Lenke til kommentar

Hvor vanlig er det? Tror jeg henger litt etter da

 

Det er nok vanlig, men jeg tror ikke du henger etter. Det er også vanlig å få jobb etter at du ble ferdig med studiet. De siste får jobb circa ett år etter endt studie. Hvis du ikke har fått jobb 6 mnd etter endt studie, da ville jeg bli bekymret.

Lenke til kommentar

Det er ikkje same etterspørselen lenger etter ingeniørar lenger, så det er mindre vanleg å få jobb før du er ferdig med studiane no.

 

Det er mogleg å få jobb før du er ferdig, men i dag er det ikkje særleg realistisk. Hovudoppgåva er ofte den viktigaste katakteren for arbeidsgiver, så det er lettare å få jobb før du er ferdig dersom det er eit mindre viktig fag som du manglar.

 

Dersom du får deg jobb før du er ferdig, så må du rekne med at du får jobben på vilkår av at du består graden.

Lenke til kommentar

Er selv utdanna siving i bygg fra de siste få årene. Det spørs litt på retningen du har valgt hvor stor etterspørselen etter nyutdanna er, men de aller fleste fra mitt kull fikk jobb før de var ferdig, mange et halvår før, en god del et helt år før også. Det er ikke for tidlig å begynne å søke allerede nå, du skriver bare at du er ferdig til høsten. De fleste firmaer har ikke noe i mot å vente et halvår ekstra for å få de riktige folkene. Evt. kan du også tilby deg å begynne før, samtidig som at du jobber med masteren, dersom du ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...