Gå til innhold

Nå kommer de elektriske motorsyklene


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på om noen tror de er alene i verden. Eller bare tror at deres behov er viktigere enn andres. Til info: vi andre som bor i dette landet har behov for å være ute uten å bli forstyrret, å kunne bruke byens fortauer og uteområder. Det passer egentlig ganske dårlig med ditt behov for å bli hørt.

Du har behov for å være ute i en lydløs by?

Har du sett på muligheten for å være ute i stillhet utenfor byen? Det kan anbefales, jeg har selv god erfaring med nettopp det.

Så sent som sist helg hadde jeg noen dager ute i naturen uten forstyrrende elementer, kun meg og turfølget, yatzy, hytta og litt lyd fra vedovnen innimellom. Mobildekning og slikt slipper man også unna.

 

Litt av greia med en by er at det skjer ting der, når det skjer ting blir det pussig nok som regel lyd av det..

 

Edit: Vi kjørte forresten (belte)motorsykkel dit, disse går på bensin og elektrisitet er rett og slett ikke noe alternativ før rekkevidden blir minst 100 mil.

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid lurt på om noen tror de er alene i verden. Eller bare tror at deres behov er viktigere enn andres. Til info: vi andre som bor i dette landet har behov for å være ute uten å bli forstyrret, å kunne bruke byens fortauer og uteområder. Det passer egentlig ganske dårlig med ditt behov for å bli hørt.

Vi har forskjellige ønsker og behov alle sammen. Noen vil gå gatelangs i storbyen uten å bli forstyrret, mens andre ønsker lyd på motorsykkelen sin for å bli hørt. Min ønsket løsning løser MITT problem. Dine ønsker løser DITT problem. hvorfor nettopp ditt behov er viktigere enn mitt vet jeg dog ikke. Hvorfor tror du ditt behov løser alle problemer? Det gjør jo åpenbart ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt forslag: Folk som ønsker å bråke mest mulig kan gjøre dette andre steder enn der andre mennesker og dyr oppholder seg.

Helt greit hvis du kjører med forbrenningsmotor. Både bil, båt og MC.

Men å aktivt endre avgassrørene på en Harley, for at den skal bråke enda mer?

Da får du holde deg langt unna byer, offentlige veier og bygder der det bor folk.

 

Jeg kan gå i gatene i min hjemby, og akseptere støyen fra kjøretøy med forbrenningsmotor.

Plutselig:

WROOOM!!!

 

Jeg tenker som Cartman om han idioten som valgte å kjøre gjennom byen.

 

 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men å aktivt endre avgassrørene på en Harley, for at den skal bråke enda mer?

 

 

Du vet at de fleste cruisere og motorsykler generelt vil få deg til å sette kaffekoppen i vrangstrupen med helt orginalt annlegg også? Forran kommer en Nissan Leaf og rett etter kommer dte en HD som gir på litt. Kontrastene er ganske store. Forskjellen er at motorsykkelen hører du komme. Det gjør du ikke alltid med en el-bil. 

 

Ta en titt på denne artikkelen:

https://www.side3.no/motor/innforer-eu-krav-om-lyd-fra-elbil-6695944

 

Nå er det selvsagt forskjell på lyden av motorsykkel og lyden av et pressluft bor, men når jeg ser hver eneste dag hvor mye lyden fra motorsykkelen har å si i et trafikkbilde med tanke på sikkerhet og bli sett/hørt av andre traffikanter, så gir jeg litt blanke i om en eller annen byfant ikke liker støyen.

 

Lyd kan være en god ting, men alt med måte. Jeg er dog enig med deg at noen enkelte (kanskje spoesielt harleyer) har en hinnsides lyd i sykkelen. Ja, jeg har hørt det selv. Lyden er så ekstrem at glassruter nesten kan knuses av den. Det er unødvendig ja. 

 

Noen velger også og bytte potte for å endre lydbildet. Når man kjører mye sykkel så blir motorlyden fort slitsom hvis den har feil frekvens. I høy fart er det uansett vindsus som er verst for ørene, men når man kjører sagte i byer etc. så er det lyden fra motor og eksos som høres. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...