Gå til innhold

Eventurlige destinasjoner?


  

6 stemmer

  1. 1. Hvor mange av de 12 destinasjonene har du besøkt?

    • 0
      4
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      0
    • 8
      0
    • 9
      1
    • 10
      0
    • 11
      0
    • 12
      0


Anbefalte innlegg

Kom over denne greie listen av 12 destinasjoner som kan se ut som om de kommer fra et eventyr.
https://www.tripadvisor.com/blog/real-places-that-look-like-they-belong-in-fairy-tales/

-Lille Venezia i Colmar, Frankrike.
-Ta Prohm I Siem Reap, Kombodsja
-Hoh regnskog i staten Washington, USA
-Neuschwanstein slott ved Fussen Tyskland
-The Dark Hedges i Nord-irland
-Carmel i USA
-Chateau de Chenonceau, Frankrike
-Cesky Krumlov, Tsjekkia
-Waitomo Caves, New Zealand
-Quinta Da Regaleira i Sintra, Portugal
-Mont-Saint-Michel, Frankrike
-Hallstatt, Østerrike

Har sett mange eventyrlige steder, men mangler 3 på denne listen. Skal innom én av dem i sommer.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk som mål å dra til Mont Saint Michel denne sommer, men når jeg skulle undersøke og planlegge reisen, fant jeg ble mye styr å bestemme hvilken by jeg skulle ha base i, hotell, gruppetur, fly. Er fortsatt et sted jeg vil gjerne besøke, men for øyeblikket er det ikke prioritert. Kanskje ved senere anledning når jeg gir nytt forsøk på planleggingen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk som mål å dra til Mont Saint Michel denne sommer, men når jeg skulle undersøke og planlegge reisen, fant jeg ble mye styr å bestemme hvilken by jeg skulle ha base i, hotell, gruppetur, fly.

Man kan jo ta en dagstur helt fra Paris, men nærmest ligger småbyen St Malo med festningsverk ved sjøen og strender eller større Rennes i innlandet med litt mere institusjoner og ting å gjøre.

 

Har vært i München flere ganger, men aldri tatt meg "bryet" med å besøke Neuschwanstein.

Det er verdt å sett av en halv dag til.

Lenke til kommentar

Hvilke da?

Tok med ikke tid til å dra på skogstur da jeg var i Seattle. Har sett endel slott i området, men har ikke vært innom Chenonceau. Hallstatt tenkte jeg meg innom i sommer.

 

Jeg har vært på det tyske slottet, vært i Sintra i dette "tårnet" og Ta Prohm regner jeg med ligger i Angkor Wat? Har hvertfall vært i Angkor Wat.

Det er mange templer der og man må velger hvilke man får meg seg. Ta Prohm settes ned på listen av mange pga. tilstand. Mener det er av de meste spennende å se og ikke miss stenfiguren av en stegosaur som er 800 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...