Gå til innhold

– Nesten helt umulig å reparere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vel kanskje sammenlignet med tilsvarende produkter....

 

Hvor lette er Galaxy Buds å reparere? Jaybird? Jabra?

 

Jo mindre de er og mer fukt-/vanntette de skal være jo vanskeligere er de å reparere.

 

Les artikkelen så får du svar :)

 

"Det er i sterk kontrast til Samsungs tilsvarende øreplugger, Galaxy Buds, som nettstedet ga 6/10 til."

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er like imponert over Apple sitt design, som hvor mye jeg syns det er avskylig og forfærdelig.

 

Ganske imponerende. Er nå bra at de har dårlig lyd kvalitet også, så er det absolutt ikke noe jeg går glipp av. Koser meg med marshall headsett med/uten kabel

Jeg synes ofte Apples produkter er pene, men du kan da ikke mene at du er imponert over designet på Airpods? Det ser ut som brukerne har plukket våte, dvaske sneiper og puttet i ørene, de ser jo rett og slett helt jævlige ut. Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, hoved motivasjonen min for å kjøpe produkter er å kunne reparere det, gjerne selv. 

 

Selv er jeg ufattelig skuffet, fordi jeg har hatt 1.gen airPods siden start men det er ingen feil ved den ennå. 

 

All jokes aside, så jo nærmere null man får på testen til iFixit, desto bedre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvor mange her har noensinne reparert et sett med øreplugger forresten? Jeg har gjort det selv faktisk, men det hadde sannsynligvis vært billigere for meg å kjøpe et par nye. Med tanke på all tiden jeg brukte på det. 

 

Det skrikes høyt om at Apple er så umulige å reparere, men dette er langt ifra et Apple-fenomen. Stort sett alt idag er bygget for at man ikke skal fikse det selv. Det er festet med lim, trangt og kompakt, og dessuten omtrent umulig å oppdrive deler. Jeg sier ikke at APple er uskyldige i dette, men de er langt ifra alene om å lage det på den måten.

 

Men jeg ønsker selv at det skal bli enklere å reparere ting som laptop eller skjermbytte f.eks. Ingen snakker om at man bytter skjerm på en iPhone på 15 minutter, mens man bruker 3 timer på en Huawei eller Samsung hvor man må til med masse ekstra dilldall som hårføner og nytt lim for å få skiten på plass igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Marshall? Og så spytter du på Apple for dårlig lydkvalitet? Du er morsom du. Hadde det ikke vært 1. april i dag, skulle jeg nesten tatt deg alvorlig.

 

 

Jeg er like imponert over Apple sitt design, som hvor mye jeg syns det er avskylig og forfærdelig.

 

Ganske imponerende. Er nå bra at de har dårlig lyd kvalitet også, så er det absolutt ikke noe jeg går glipp av. Koser meg med marshall headsett med/uten kabel

Apple har dårlig lydkvalitet kontra mange andre Android telefoner der ute..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mange her har noensinne reparert et sett med øreplugger forresten?

Sikkert ikke mange, nei.

 

Det eneste jeg forventer er at en på batteridrevne produkter er rimelig lett å skifte batteri.

Håper du ikke har kjøpt nyeste Samsung S10 da.

 

-Battery replacement is possible, but still unnecessarily difficult.

 

Score 3/10 hos iFixit.

 

Vs iPhone XS.

 

+Critical display and battery repairs remain a priority in the iPhone's design.

 

Score 6/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Apple har dårlig lydkvalitet kontra mange andre Android telefoner der ute..

Tull og tøys! IPhone scorer høyt i alle tester av lydkvalitet. Det kan selvfølgelig finnes modeller der ute med bedre lyd, men å påstå at det er dårlig er bare svada.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...