Gå til innhold

Dysons nye støvsuger merker automatisk hvilket underlag den er på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er i bunn og grunn rimelig merkverdig i det hele tatt bruke en benevning om hvor mye strøm en enhet brukee.

 

Blir som om bilprodusenter skryter av hvor mye drivstoff de brukte per mil, for å gi inntrykk av god ytelse. I beste fall en kurositet.

 

Noe hederlige produsenter har dog i det minste oppgitt sugeeffekt. Uten at man sjeldent har hatt så stort sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Wow ? det er jo elbil krangel nivå?

 

 

Rart nok er det ganske mange som er positivt overasket når de kjøper dyson støvsugeren. Spesielt hundeeiere. Så så gærne kan de ikke være:)

Derimot er jeg litt skuffet at dyson ikke kommer med byttbart batteri slik for eks Boch sin gjør. Satser uansett på at min neste støvsuger blir en dyson ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Absolutt forbedringspotensiale der ja. Klassisk amerikansk når det kommer til å ikke kunne bytte deler og slikt selv. Les f. Eks Apple og Tesla.

 

Så tviler på at det noensinne kommer.

Nå er vel dyson britisk, men ja:)

Lenke til kommentar

Absolutt forbedringspotensiale der ja. Klassisk amerikansk når det kommer til å ikke kunne bytte deler og slikt selv. Les f. Eks Apple og Tesla.

 

Så tviler på at det noensinne kommer.

Jeg demonterte nå alle delene på min på ett par minutter med en flat skrutrekker for en skikkelig vask, utenom motor og batteri. Det meste er bare klipset sammen. Aner ikke hvordan det er med deletilgangen, men byttet er lett.

Å bytte batteri krever at man skrur ut hele 2 lett tilgjengelige skruer. Ser for meg at selve motoren er litt vanskeligere.

Lenke til kommentar

Jeg demonterte nå alle delene på min på ett par minutter med en flat skrutrekker for en skikkelig vask, utenom motor og batteri. Det meste er bare klipset sammen. Aner ikke hvordan det er med deletilgangen, men byttet er lett.

Å bytte batteri krever at man skrur ut hele 2 lett tilgjengelige skruer. Ser for meg at selve motoren er litt vanskeligere.

De fleste vil nok ikke gripe til skrutrekker for å bytte batteri. Da er det ikke spesielt enkelt. Aldri sett batteri uansett selges i norske butikker. Så da måtte set blitt jakt som om det var en resvervedel. Endret av Andrull
Lenke til kommentar

De fleste vil nok ikke gripe til skrutrekker for å bytte batteri. Da er det ikke spesielt enkelt. Aldri sett batteri uansett selges i norske butikker. Så da måtte set blitt jakt som om det var en resvervedel.

Det var som en reservedel jeg tenkte på ja, ikke for å bytte batteri når det er tomt.

Du snakket på at man ikke kan bytte deler selv og sammenlignet med Apple, der man nesten må ha vinkelsliper for å komme til. Tenkte da du mente å bytte reservedeler generellt sett, ikke batteribytte.

 

Poenget var at det er enkelt å bytte ut deler som ryker, men hvorfor de ikke har klips i stedet for skruer på batteriet har jeg aldri forstått. Måtte jo kunne gitt de greit mersalg også skulle man tro

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var som en reservedel jeg tenkte på ja, ikke for å bytte batteri når det er tomt.

Du snakket på at man ikke kan bytte deler selv og sammenlignet med Apple, der man nesten må ha vinkelsliper for å komme til. Tenkte da du mente å bytte reservedeler generellt sett, ikke batteribytte.

 

Poenget var at det er enkelt å bytte ut deler som ryker, men hvorfor de ikke har klips i stedet for skruer på batteriet har jeg aldri forstått. Måtte jo kunne gitt de greit mersalg også skulle man tro

Ja, ser missforståelsen nå. På den andre siden, så er det veldig bra om det viser seg å være greit å få tak i deler til dette. At man kan komme til er jo for så vidt også en grei indikator at det er mulig å vedlikeholde. 

 

Dog noe skuffet over at ikke dyson sin nettbutikk i Norge eller lignende selger nytt HEPA filter eller pre-filter. Begge synger på siste verset. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Men kan de støvsuge "bakover" enda, eller er det bare en ønskedrøm som utskiftbart batteri? Det og prisen er i all hovedsak det som har stoppet meg fra å kjøpe en Dyson.

Bare så det er nevnt: De støvsuger støv og lettere ting bakover også. Større objekter/tunge, not so much.

 

Bortsett fra når man støvsuger kattesand, stubber av kobberledere eller sand i gangen er det altså et minimalt problem for min del i alle fall (da jeg gladelig bruker litt mer tid i de spesifikke tilfellene).

 

Men for all del, en slik forbedring ville vært velkommen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Om de ikke hadde fungert så hadde de ikke vært så populære.

 

Håndholdte støvsugere har fungert i årevis de!

De fungerer bare ikke godt nok til å få dritten opp av gulvet og teppet, og holde ut lenge nok til å dekke et helt hus.

Men ellers så ser de jævlig bra ut, og lager akkurat så fancy lyd som på reklamen, som nok er mote-motivasjonen til de aller fleste.

 

Mange har prøvd slike! Og mange ender opp med vanlig støvsuger med ledning når hvetebrødsdagene er over...

Ikke alle som har stort hus eller huset/leiligheten full av drit. Er mange oppgaver denne støvsugeren gjør bedre enn de gode gamle med ledning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...