Gå til innhold

Power avslører Huaweis nye toppmodell


Anbefalte innlegg

Er det noen som liker den buede skjermen til P30 Pro, Mate 20 og 9, og Galaxy? Kan noen forklare meg hvorfor dere liker denne fremfor en flat skjerm som gir mer skjerm areal? Og gjerne noe mer enn at det ser bedre ut. Jeg forstår det ikke. Og alle jeg har pratet med som har en sånn telefon syntes dette skjermdesignet er tullete. Folk maser om at busslommen skal bli borte, men hva med at 10% (?) av skjermen blir flyttet til siden av telefonen? Dette designet er grunnen til at jeg ikke har kjøpt/kjøper en av disse modellene.

Så hjertens enig. Disse buede skjermene er noe skikkelig møkk. De fleste beskyttere sitter ikke skikkelig på dem heller. Bare så synd at om man skal ha en android toppmodell så kommer man ikke utenom :(

 

Gi meg en telefon med 4-5000mAh batteri, 6” flat skjerm, 3D face unlock, 128-256gb,8gb ram og den hadde garantert solgt som bare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Oled skjerm, som er større.

kraftigere prosessor som også sparer strøm.

Dobbelt med lagring og mere ram.

3 kamera istedenfor 2. Med høyere mp og bedre objektiv.

Mye bedre selfie kamera.

Mye større batteri.

Og sånt...

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

Har du hørt om inflasjon?

Lenke til kommentar

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Oled skjerm, som er større.

kraftigere prosessor som også sparer strøm.

Dobbelt med lagring og mere ram.

3 kamera istedenfor 2. Med høyere mp og bedre objektiv.

Mye bedre selfie kamera.

Mye større batteri.

Og sånt...

Oled skjerm, snapdragon 845, 4 , 6, 8 gb ram, utvidet minne med sd kort opptil 512 gb, større batteri alt det finner man på en langt billigere telefon og det er mer enn nok å få en lynkjap oplevelse. Gjennomsnittlig bruker vet uansett ikke hvilken prossesor telefonen kjører på. Kamera er det sjelden noen ser noe forskjell på uansett. Da må du virkelig ta seg god tid å analysere bilder om du skal se forskjellen og de fleste gjør ikke det. Tre kameraer betyr ikke automatisk bedre bilder. Software har mer å si om bildene blir bra eller ikke og telefoner langt under 10 000 klarer krystal klare bilder også.
Lenke til kommentar

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

Har du hørt om inflasjon?

Folk er naive og betaler disse summer fordi de ønsker seg det nyeste og det vet disse store produsentene og det går mer ut på status enn kvalitet hos de fleste gjennomsnittlige brukere. De skal ha det nyeste men om det er det beste driter de fleste i.

Lenke til kommentar

 

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Oled skjerm, som er større.

kraftigere prosessor som også sparer strøm.

Dobbelt med lagring og mere ram.

3 kamera istedenfor 2. Med høyere mp og bedre objektiv.

Mye bedre selfie kamera.

Mye større batteri.

Og sånt...

Oled skjerm, snapdragon 845, 4 , 6, 8 gb ram, utvidet minne med sd kort opptil 512 gb, større batteri alt det finner man på en langt billigere telefon og det er mer enn nok å få en lynkjap oplevelse. Gjennomsnittlig bruker vet uansett ikke hvilken prossesor telefonen kjører på. Kamera er det sjelden noen ser noe forskjell på uansett. Da må du virkelig ta seg god tid å analysere bilder om du skal se forskjellen og de fleste gjør ikke det. Tre kameraer betyr ikke automatisk bedre bilder. Software har mer å si om bildene blir bra eller ikke og telefoner langt under 10 000 klarer krystal klare bilder også.

Du ser en god del forskjell på kamera når du plutselig går fra en 28mm til en 16, 27 og 135mm.

Huawei sine kamera gir også bilder som man helt klart ser forskjellen på.

 

Hvilken telefon får man tak i som har både oled skjerm i stor størrelse, snapdragon 845, 8gb ram, sd kort støtte og over 4200mah batteri? Hvor mye koster denne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Jeg har tilgang på både Mate 20 pro og LG G7 Thinq.

Det er stor forskjell i bildekvalitet og kamerafunksjoner på disse to.

 

I tillegg til veldig mange flere funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og linser med forskjellig brennvidde ser man helt klart forskjell på. Det er som med kamera objektiv ellers egentlig. En ser stor forskjell på en 16mm og en 200mm. Prisen på de to kan være like, men man får ikke det samme for penga. Tar man f.eks et 200mm F5.6 objektiv til 1000kr og sammenligner med et 200mm f2.0 til 40-50000kr+ så gir ikke begge deg det samme.

 

Slike diskusjoner er bare teite. Du kan dra paralleller til det meste. Mange kjøper seg f.eks en billig Peugeot bil fordi man kommer seg fra A til B med den også. Jeg fikk en sånn som lånebil når min var inne på service, men da takket jeg nei. Bedre å gå :)

Endret av minim
Lenke til kommentar

Og linser med forskjellig brennvidde ser man helt klart forskjell på. Det er som med kamera objektiv ellers egentlig. En ser stor forskjell på en 16mm og en 200mm. Prisen på de to kan være like, men man får ikke det samme for penga. Tar man f.eks et 200mm F5.6 objektiv til 1000kr og sammenligner med et 200mm f2.0 til 40-50000kr+ så gir ikke begge deg det samme.

 

Slike diskusjoner er bare teite. Du kan dra paralleller til det meste. Mange kjøper seg f.eks en billig Peugeot bil fordi man kommer seg fra A til B med den også. Jeg fikk en sånn som lånebil når min var inne på service, men da takket jeg nei. Bedre å gå :)

 

Det er rett og slett bullshit. Har eid både dyre telefoner og billigere telefoner og det er knapt noen forskjell å spore. Har vært over gjennomsnittlig interessert i mobiler i mange år og bytter telefoner veldig ofte og det eneste konklusjonen jeg har er at folk er dumme å betaler overpris for mobiler som skulle kostet halvparten av det de koster og spesielt iphone, samsung og huawei. Det er rett og slett dritt telefoner som stjeler det meste fra mindre produsenter. Linse meg her og optisk zoom der. Bare bullshit. Det er som å kjøpe en jaguar bare fordi det er en premium bil men at den er alltid på toppen av dårligste biler angående driften er det ingen som bryr seg om.

Lenke til kommentar

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Jeg har tilgang på både Mate 20 pro og LG G7 Thinq.

Det er stor forskjell i bildekvalitet og kamerafunksjoner på disse to.

 

I tillegg til veldig mange flere funksjoner.

Samme her og forskjellen på bildene er minimal og nesten usynlig i tillegg er emui i huawei rett og slett noe av det dårligste jeg har sett. For øyeblikket har jeg lg g7 thinq men dette er langt ifra en telefon jeg skal ha lenge ettersom jeg bytter minst tre telefoner i månedenen jeg bare påpeker at forskjellene på en 10 000 telefon og en 5000 telefon er minimal og på ingen måte verdt det dobbelte. Det er ren lureri og folk er naive og lettlurte.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett bullshit. Har eid både dyre telefoner og billigere telefoner og det er knapt noen forskjell å spore. Har vært over gjennomsnittlig interessert i mobiler i mange år og bytter telefoner veldig ofte og det eneste konklusjonen jeg har er at folk er dumme å betaler overpris for mobiler som skulle kostet halvparten av det de koster og spesielt iphone, samsung og huawei. Det er rett og slett dritt telefoner som stjeler det meste fra mindre produsenter. Linse meg her og optisk zoom der. Bare bullshit. Det er som å kjøpe en jaguar bare fordi det er en premium bil men at den er alltid på toppen av dårligste biler angående driften er det ingen som bryr seg om.

Du må være et geni. Med din analogi så skulle Porsche solgt null biler og billigste Kia dritten på markedet solgt alt. Begge tar deg jo fra A til B og om man driter i hvordan man kommer dit så er det jo ingen poeng i å kjøpe noe som er dyrere enn det billigste.

 

Så klart er det forskjell på brennvidde. Du trenger ikke å være professor for å skjønne dette og det er ei heller subjektivt. 16mm og 135mm er og vil være to vidt forskjellige ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Jeg har tilgang på både Mate 20 pro og LG G7 Thinq.

Det er stor forskjell i bildekvalitet og kamerafunksjoner på disse to.

 

I tillegg til veldig mange flere funksjoner.

Samme her og forskjellen på bildene er minimal og nesten usynlig i tillegg er emui i huawei rett og slett noe av det dårligste jeg har sett. For øyeblikket har jeg lg g7 thinq men dette er langt ifra en telefon jeg skal ha lenge ettersom jeg bytter minst tre telefoner i månedenen jeg bare påpeker at forskjellene på en 10 000 telefon og en 5000 telefon er minimal og på ingen måte verdt det dobbelte. Det er ren lureri og folk er naive og lettlurte.

Lg g7 gir deg en 30mm brennvidde. P20 pro en 80mm.

Om du ikke ser forskjellen mellom de to, så er du blind.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er rett og slett bullshit. Har eid både dyre telefoner og billigere telefoner og det er knapt noen forskjell å spore. Har vært over gjennomsnittlig interessert i mobiler i mange år og bytter telefoner veldig ofte og det eneste konklusjonen jeg har er at folk er dumme å betaler overpris for mobiler som skulle kostet halvparten av det de koster og spesielt iphone, samsung og huawei. Det er rett og slett dritt telefoner som stjeler det meste fra mindre produsenter. Linse meg her og optisk zoom der. Bare bullshit. Det er som å kjøpe en jaguar bare fordi det er en premium bil men at den er alltid på toppen av dårligste biler angående driften er det ingen som bryr seg om.

Du må være et geni. Med din analogi så skulle Porsche solgt null biler og billigste Kia dritten på markedet solgt alt. Begge tar deg jo fra A til B og om man driter i hvordan man kommer dit så er det jo ingen poeng i å kjøpe noe som er dyrere enn det billigste.

 

Så klart er det forskjell på brennvidde. Du trenger ikke å være professor for å skjønne dette og det er ei heller subjektivt. 16mm og 135mm er og vil være to vidt forskjellige ting.

Kanskje for deg men for de fleste som er gjennomsnitlige brukere som ikke vet hva en prossesor er engang og her snakker vi om 95% av mobil kjøpere spiller det veldig lite rolle. De ser ikke noe forskjell uansett. De kjøper fordi det er det nyeste og hvis du spør om specs spør de hva er det ? At noe er dyrere betyr ikke automatisk at det er det beste.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kommer aldri til å betale 5 siffret beløp for en telefon uansett hvor god den er, det er rett og slett galskap. Min lg g7 thinq er lynrask og tar bilder nesten like bra som mate 20 pro og koster 4000 hvorfor trenger jeg da denne feks huawei for 10 000 kr, hva gjør den bedre enn min telefon, hva er det som gjør at huaweien koster 6000 ekstra? Ingenting. Det er galskap.

 

Oled skjerm, som er større.

kraftigere prosessor som også sparer strøm.

Dobbelt med lagring og mere ram.

3 kamera istedenfor 2. Med høyere mp og bedre objektiv.

Mye bedre selfie kamera.

Mye større batteri.

Og sånt...

Oled skjerm, snapdragon 845, 4 , 6, 8 gb ram, utvidet minne med sd kort opptil 512 gb, større batteri alt det finner man på en langt billigere telefon og det er mer enn nok å få en lynkjap oplevelse. Gjennomsnittlig bruker vet uansett ikke hvilken prossesor telefonen kjører på. Kamera er det sjelden noen ser noe forskjell på uansett. Da må du virkelig ta seg god tid å analysere bilder om du skal se forskjellen og de fleste gjør ikke det. Tre kameraer betyr ikke automatisk bedre bilder. Software har mer å si om bildene blir bra eller ikke og telefoner langt under 10 000 klarer krystal klare bilder også.

Du ser en god del forskjell på kamera når du plutselig går fra en 28mm til en 16, 27 og 135mm.

Huawei sine kamera gir også bilder som man helt klart ser forskjellen på.

 

Hvilken telefon får man tak i som har både oled skjerm i stor størrelse, snapdragon 845, 8gb ram, sd kort støtte og over 4200mah batteri? Hvor mye koster denne?

Du finner mange hvis du bare gidder å lette men om jeg skal gi deg en sånn i farta så er det vivo nex s jeg tenker først på akkurat nå. Tror det er den som kommer nærmest det du spør om, kanskje ikke alt men ganske close og den koster 5000.

Lenke til kommentar

 

Har akkurat kjøpt meg en Huawei P20 Pro til 5 tusen, veldig fornøyd med den. Flaggskipene synker ofte drastisk i pris på 6-12 måneder etter de er lansert, her er det penger å spare.

 

smart gjort ?

Den prisen de synker til er faktisk den prisen den telefonen egentlig er verdt. Ingen telefon er verdt 5 sifret beløp, det er ren galskap og rett og slett ran og lureri

Lenke til kommentar

Vivo nex s.

Litt dårlig skjerm, som ikke er i noe ordentlig forhold.

Ikke plass for sd kort.

Mildt sagt dårlig kamera, og kun et enkelt objektiv.

Prosessoren er grei, men den er nedklokket.

Mindre batteri.

 

Den ligger også på rundt 5700,- når du får den til Norge... (dette for utgaven med 128 gb lagring)

Om du i det hele tatt får tak i telefonen.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Vivo nex s.

Litt dårlig skjerm, som ikke er i noe ordentlig forhold.

Ikke plass for sd kort.

Mildt sagt dårlig kamera, og kun et enkelt objektiv.

Prosessoren er grei, men den er nedklokket.

Mindre batteri.

 

Den ligger også på rundt 5700,- når du får den til Norge... (dette for utgaven med 128 gb lagring)

Om du i det hele tatt får tak i telefonen.

 

Vivo nex s slår ihvertfall iphone xs max ned i støvlene i absolutt alt og det er det som er poenget mitt. Ingen telefon er verdt 5 sifret beløp og når det gjelder din subjektiv mening om vivo nex s så er den akkurat det, subjektiv mening. Har eid vivo nex s i en periode og det er en av de beste telefonene jeg har vært bort i og jeg har vært borti det meste. Legger ut link til vivo nex s mot iphone xs max. Ha en god vikend. https://m.youtube.com/watch?v=raLfSwpXLfY&t=11s

Lenke til kommentar

Vanskelig å ta deg seriøst Boltic når det er så mye fjas. Du fremlegger det jo som sannheter også og ikke din mening. Så klart er det forskjeller. Drar du den lenger kan du si at det ikke er forskjell på Nokia 5110 og dagens telefoner. Små forskjeller over mange år blir store til slutt.

 

Verdien av en telefon tipper jeg de som selger dem er bedre enn deg til å fastslå. Man kan ikke se på verdiene av komponentene og så fastslå at det er verdien på telefonen. Man må de på utviklingskostnad og engineering som ofte er de høyeste kostnadene. Mye av disse blir nok dekt inn via at folk kjøper dyre toppmodeller når de er nye. Om ingen kjøper dem så må prisene opp på de eldre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...