Gå til innhold

Begynner seriøst å tro at stemmerett for kvinner er en gigantisk tabbe


Anbefalte innlegg

Jeg mener... hva er det de setter på dagsordenen, om ikke polering av fitta si av gull som gjør dem til hellige kuer?

 

Gutter godtar grovt fortegnede fremstillinger av seg selv som kjønn

 

Vi KUNNE brukt tiden på å snakke om at vi er iferd med å ødelegge jordens evne til å opprettholde flercellede organismer, men nei, vi må snakke om #metoo i skolegården.

 

Jaja. I det minste er det ikke noe tap at menneskeheten dør ut, når langt over 90 prosent er søppelhjerner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At noen vil ha disse kvinnfolka er for meg et mysterium.

Som er EN av flere grunner til at jeg er i Spanjakkia, og lærer meg spansk.

 

Kan man først snakke spansk (og flytende engelsk), og kan man vaske og rydde, har man en grei inntekt og er et oppegående og praktisk menneske, så er det bare å vise fingene til de forstyrra norske hønsa som ikke vet opp og ned på hvordan man koker spagetti engang.

 

Du trenger ikke mer enn å lese forum.kvinneguiden.no i noen dager for å finne ut av at det kan være en fordel å enten røyme landet, eller om du har barn, sørge for at sønnene dine lærer seg spansk og eventuelt kan vinkle seg inn mot litt mer praktiske yrker enn eksempelvis sosiognom-yrket.

Lenke til kommentar

Dette handler slik jeg ser det primært om en umoden offentlighet og en uvilje mot å ta tak i problemstillingen på en voksen måte, enn at kvinner generelt er noe problem. Politiske aktører, medier og institusjoner var ekstremt raske til å løfte frem en fremstilling som fremstod unyansert, og kanskje overdrevet, og det handler nok primært om at disse er raske til å løfte frem budskap som støtter egen verdensanskuelse og livsgrunnlag. På motsatt side har en sett en sterk uvilje mot å stille kritiske spørsmål eller nyansere bildet, og jeg tror det er i skjæringen mellom en sides omfavnelse av det som gavner dem, og den andres uvilje mot å nyansere bildet, mye av problemet ligger. Det er rett og slett så lite, personlig og politisk, å hente på å prøve å nyansere bildet og risikere å bli stemplet som "kvinnehater", en som ikke tar problemene på alvor osv. slik at det rett og slett i liten grad gjøres. 

 

Ellers er det interessant å lese i kommentaren om unge gutter som er så vant til negativ og upresis omtale at de ikke bryr seg eller føler seg truffet, fordi jeg tror det er noe mange kan kjenne seg igjen i. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg mener... hva er det de setter på dagsordenen, om ikke polering av fitta si av gull som gjør dem til hellige kuer?

 

Gutter godtar grovt fortegnede fremstillinger av seg selv som kjønn

 

Vi KUNNE brukt tiden på å snakke om at vi er iferd med å ødelegge jordens evne til å opprettholde flercellede organismer, men nei, vi må snakke om #metoo i skolegården.

 

Jaja. I det minste er det ikke noe tap at menneskeheten dør ut, når langt over 90 prosent er søppelhjerner.

 

Jeg begynner  å lure på om man skal inndra stemmeretten til norske menn hvis de så lett generaliserer fra et par avisoverskrifter. 

 

Kanskje du burde se på statistikk istedenfor, og ikke cherry picke et par avisartikler? 

Lenke til kommentar

Slutt å ta barna fra pappa så får man nok se at de vokser opp som menn. Store mengder gutter vokser opp uten noen farsfigur fordi, du vet, enhver sjanse man har til å skille fedre fra barn må utnyttes. Dette er barna som vokser opp og ikke vet hvordan manndommen fungerer. Dette blir svina vi hører om.

 

Ingen får kjøre bil uten førerkort.

Ingen får skyte med våpen uten grundig opplæring.

Ingen får operere på andre uten tilstrekkelig skolering.

 

Men menn forventes å være menn uten opplæring fra andre menn. Ikke nok med det - man spør sågar kvinner hvordan menn skal være, som om menn ikke kan være menn uten at kvinnen har fortalt hvordan det fungerer.

 

Selv har jeg datet noen alenemødre og sett noen sønner uten fedre. Det er ikke et pent syn.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvilken statistikk mener du?

 

Trådstarter nevner "Vi KUNNE brukt tiden på å snakke om at vi er iferd med å ødelegge jordens evne til å opprettholde flercellede organismer, men nei, vi må snakke om #metoo i skolegården.", men ser du på statistikk er ofte kvinner mer opptatt av klimaendringer enn menn, og det er vel ingen statistikk som sier at kvinner synes at #metoo er viktigere enn alle andre problemer der ute.

 

Det går an å mene at flere ting er problematisk samtidig.

Lenke til kommentar

Trådstarter nevner "Vi KUNNE brukt tiden på å snakke om at vi er iferd med å ødelegge jordens evne til å opprettholde flercellede organismer, men nei, vi må snakke om #metoo i skolegården.", men ser du på statistikk er ofte kvinner mer opptatt av klimaendringer enn menn, og det er vel ingen statistikk som sier at kvinner synes at #metoo er viktigere enn alle andre problemer der ute.

 

Det går an å mene at flere ting er problematisk samtidig.

Enig i det, men jeg tror kanskje dette bare var et språklig verktøy fra trådstarter for å peke på at man blåser et ikke-problem ut av proporsjoner.
Lenke til kommentar

Diskusjon om det var en tabbe, eller ikke, å gi generell stemmerett er mer interessant.

Enig. For som det sies over her, det var ikke menn som sådan som hadde stemmerett. Det var landeiere - noe de fleste menn ikke var. Noen steder fulgte man vel opp med å gi stemmerett til alle i militäret. En stemme i landet fordi man har oftret for landet.

 

Men gitt at feminister virker til å tro at alle menn sitter i et styre eller eier et firma hvor kvinner nektes arbeid og lønn så skjønner man jo at de har et forvridd syn på virkeligheten.

Lenke til kommentar

Slutt å ta barna fra pappa så får man nok se at de vokser opp som menn. Store mengder gutter vokser opp uten noen farsfigur fordi, du vet, enhver sjanse man har til å skille fedre fra barn må utnyttes. Dette er barna som vokser opp og ikke vet hvordan manndommen fungerer. Dette blir svina vi hører om.

 

Ingen får kjøre bil uten førerkort.

Ingen får skyte med våpen uten grundig opplæring.

Ingen får operere på andre uten tilstrekkelig skolering.

 

Men menn forventes å være menn uten opplæring fra andre menn. Ikke nok med det - man spør sågar kvinner hvordan menn skal være, som om menn ikke kan være menn uten at kvinnen har fortalt hvordan det fungerer.

 

Selv har jeg datet noen alenemødre og sett noen sønner uten fedre. Det er ikke et pent syn.

Veldig enig i dette.

Kvinner er generelt gode omsorgspersoner men menn må finne seg i veldig mye mer direkte aggresjon enn kvinner så jeg mener også at det er veldig viktig at gutter får installert en ryggrad og selvtillit. I min mening er en far det beste verktøyet til dette.

 

Begge to er viktige, men far har lenge blitt undervurdert.

 

Faren er (pun intended) at mannen ofte ikke er nok investert i barna så mange godtar nok den skjeve fordelingen mer enn mann (hå hå) burde.

 

Begge kjønn har sine utfordringer og jeg mener det er svært uheldig å skape kunstig motvekt for å fremme hunnkjønnet fordi pendelet vil enda alt for langt over på andre siden når "holdningsendringen" er gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig enig i dette.

Kvinner er generelt gode omsorgspersoner men menn må finne seg i veldig mye mer direkte aggresjon enn kvinner så jeg mener også at det er veldig viktig at gutter får installert en ryggrad og selvtillit. I min mening er en far det beste verktøyet til dette.

 

Begge to er viktige, men far har lenge blitt undervurdert.

 

Faren er (pun intended) at mannen ofte ikke er nok investert i barna så mange godtar nok den skjeve fordelingen mer enn mann (hå hå) burde.

 

Begge kjønn har sine utfordringer og jeg mener det er svært uheldig å skape kunstig motvekt for å fremme hunnkjønnet fordi pendelet vil enda alt for langt over på andre siden når "holdningsendringen" er gjort.

Uten en pappa tror jeg nok mange sønner står i fare for å lære en falsk holdning til kvinner som for dem nok vil fremstå som "oss og dem". Altså en annen gruppe folk man skal ha en eller annen uforklarlig respekt for. En respekt de ikke er dummere enn at de ser de selv ikke har rett på.

 

Når man da kommer i puberteten og de etterfølgende år hvor løsrivelse fra familien og det å ta egne valg og teste grenser blir fremtredende så er jeg ikke veldig overrasket om det for mange av disse kan skinne igjennom som "se hva jeg turte gjøre med 'dem'" - altså de fra den andre gruppa. Jentene.

 

Hva med å la menn få lære gutter til å bli menn i stedet for å la kvinner lære gutter (og menn) hvordan de syntes menn burde være?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg datet noen alenemødre og sett noen sønner uten fedre. Det er ikke et pent syn.

*rekker opp hånda*

 

Støttes.

 

Jeg begynner å lure på om man skal inndra stemmeretten til norske menn hvis de så lett generaliserer fra et par avisoverskrifter.

Jeg har fulgt med på problemstillinger rundt atmosfære og klimaet (foruten vannmangel og isbre-vitenskap og havstrømmer og grunnvanns-reservoarer) i en sånn over tyve år, og jeg tror jeg har satt meg *litt* mer inn i ting enn kun å lese 'avisoverskrifter'.

 

Men, på seg selv kjenner man andre så jeg foreslår at du bare fortsetter å stemme du, for i et representativt demokrati har stemmen din empirisk påviselig bevisbart rent statistisk sett INGEN. TING. Å. SI.

 

Som du hadde visst om du hadde lest bøker. Kan jeg foreslå at du begynner med Dmitry Orlov sin 'Societies that Collapse'? Det er en artig liten utredning i den (blant mange andre betraktninger) som påviser nettopp dette.

På under ti sider; sikkert perfekt for ditt intellekt og oppmerksomhetsperiode.

 

Jeg ville si at det gikk galt da stemmeretten ikke lenger var forbeholdt landeiere og kjøpstadborgere men dere snakker om noe annet.

Tja, ser man statistisk på det, så er retten til å stemme ganske så uten korrelasjon med effekten av den innflytelsen som ligger i å være i besittelse av maktpåvirkende kraft - eksempelvis eiendom, penger, og annet.

 

Selv vet jeg ikke hvem som har buksene i forholdet mellom LO & Ap for eksempel, men det virker som om de er veldig glade i å jukke på hverandre.

Og Høyre? Need I say more.

 

Litt i korthet kan man si at for rene representative demokratier med sterk sentralstyring, fungerer stemmeretten... tja... litt på samme måte som politiet: Du kan alltids late som at de 'bekjemper kriminalitet', men innerst inne vet du at de er den mest kriminelle organisasjonen i Norge som gjør akkurat som det passer dem.

Med mindre, selvsagt, du er født rik og / eller priviligert (eller har andre mentale utviklingshemminger).

 

Da kan vi vel heller kjapt ramse opp mer fungerende demokratier hvor sterke regioner (eller demokratiske tradisjoner) sikrer at innbyggernes stemmer fungerer - såsom Island (hovedsakelig grunnet lang tradisjon og få innbyggere), Sveits (grunnet balanse i makt mellom kantonene) og Spania (fordi, de er jævla sta og finner seg ikke i faenskap av pappa stat).

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...