Gå til innhold

Samsung (QE65Q8FNAT) - informasjon om bilde og lydkvalitet?


Anbefalte innlegg

Min min gamle Panasonic plasma tv var det en "i" knapp på fjernkontrollen som ga informasjon om gjeldende bilde.

Jeg skulle gjerne hatt det samme eller bedre på Samsung Q8F. Dvs en funksjon som gir meg informasjon om bitstream, oppløsning 1080p/4K? og lydoutput (stereo/DD 5.1 osv), både fra apper, også gjerne inn (dvs. hva f.eks Get-boks leverer inn)

Noen som vet om det?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en Samsung 2017-modell (kjøpt i 2018) mine foreldre har så trykker jeg på knappen med de fire fargene eller "123"-knappen. Da kommer det opp en Info-knapp. Det skal sies at jeg har ikke fått opp noe info på TV-apper, men har fått på for eksempel ekstern blu-ray spiller etc. Det kan jo være noe å prøve.

Lenke til kommentar

Slik info var vanlig fra mange produsenter før, men virker som det har blitt borte.

Hva slags oppløsning du har fra Get-boksen vet du vel. Det har du stilt inn i oppsettet på boksen.

Ja det var ment som eksempel. Men jeg ser nå at det ble et dårlig et, det er jo selvsagt 1080i, men lyd er ikke så gitt der. Selvom boksen kan settes på Dolby digital er det ikke gitt at alle kanaler leverer surround, kan være stereo f.eks.

Samme med NUC.

 

Har man f.eks Netflix med 4K ab. er det jo ikke gitt at TV spiller av i alt i 4K. Jeg holder her kompresjonen uten om.

Lenke til kommentar

På en Samsung 2017-modell (kjøpt i 2018) mine foreldre har så trykker jeg på knappen med de fire fargene eller "123"-knappen. Da kommer det opp en Info-knapp. Det skal sies at jeg har ikke fått opp noe info på TV-apper, men har fått på for eksempel ekstern blu-ray spiller etc. Det kan jo være noe å prøve.

Takk for tipset! Jeg prøvde dette for testens skyld mens signalet var fra Get-boksen. Mulig det ikke er info-valg på fargene123 på min Q8F.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...