Gå til innhold

Det aller første geværet man får i Anthem er faktisk spillets beste våpen


Anbefalte innlegg

Edit. Nei. Jeg spurte. Det jeg så som det mest sannsynlige alternativet.

Det jeg mente er at EA istedenfor å tvinge studioer som er gode på en type spill (historiedrevne rollespill i dette tilfellet) til å lage tullete lootershooters og halveis forseggjorte multiplayerspill, så kan de jo heller bare la de fortsette å lage de spillene de er gode til å lage.

 

Sony har vel bevist at singleplayer-spiller lever i beste velgående med studioene de støtter. EA henger igjen i fortiden og tror at det bare er multiplayerspill som selger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mente er at EA istedenfor å tvinge studioer som er gode på en type spill (historiedrevne rollespill i dette tilfellet) til å lage tullete lootershooters og halveis forseggjorte multiplayerspill, så kan de jo heller bare la de fortsette å lage de spillene de er gode til å lage.

 

Sony har vel bevist at singleplayer-spiller lever i beste velgående med studioene de støtter. EA henger igjen i fortiden og tror at det bare er multiplayerspill som selger.

 

jajaja, helt enig! if it aint broke osv. 

 

Men det har gått såpass mange år at man begynner bli skeptisk. Flere utviklere som man forventet kvalitet av hver gang svikter en etter en. Trur en del av de gamle store har nådd toppen og hvem vet hvor mye av de originale folka som faktisk fortsatt jobber i f.eks bioware

Lenke til kommentar

Det var ikke så rent lite kritikk av ME3 og Andromeda heller. 

 

 

ME3 er et veldig bra spill - greit, mange likte ikke slutten men jeg synes den var grei: Konsekvensen av valgene var synlig lenge før slutten og påvirket spillet underveis.

 

ME:A var nettopp det jeg siktet til med "ofret" - istedenfor å bruke A-teamet lage spillet, brukte de et uerfarent B-team mens det beste teamet laget Anthem. Ikke det de kan, pluss at "loot shooter" er en genre jeg ønsker dit pepperen gror ("grind for lottery ticket", micro transactions if you're bored - so it can't be too much fun).

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere at klassisk bioware spill ville vært noe bedre, nå er ikke som looter shooters er så fantastisk mye mer komplekse enn si ME3.

De hadde 6 år på dette og fikk det ikke i boks. Jeg tviler på et ME spill hadde hvert mye bedre, bioware som lagde kotor og det første Dragon har og det første ME, eksisterer ikke lenger.

 

 

Fordi genren er bedre, og mer tunet mot hva Bioware er gode på.

 

Looter shooter har den generelle svakheten/egenskapen at ting gjøres om og om og om og om igjen, i håp om at lotteriet gir deg deg tingene du vil ha denne gangen.  Siden det er delt verden vil det heller ikke være en verden bygget opp rundt deg og der dine valg kan ha faktiske konsekvenser.  Gitt ønsket om at folk skal spille lengst mulig, blir man heller ikke "ferdig" - og det må sikres at det store flertallet ikke får tingene de vil ha, for da kan de slutte å spille og fristes heller ikke til å kjøpe tingene via mikrotransaksjoner. 

Lenke til kommentar

Fordi genren er bedre, og mer tunet mot hva Bioware er gode på.

 

Looter shooter har den generelle svakheten/egenskapen at ting gjøres om og om og om og om igjen, i håp om at lotteriet gir deg deg tingene du vil ha denne gangen.  Siden det er delt verden vil det heller ikke være en verden bygget opp rundt deg og der dine valg kan ha faktiske konsekvenser.  Gitt ønsket om at folk skal spille lengst mulig, blir man heller ikke "ferdig" - og det må sikres at det store flertallet ikke får tingene de vil ha, for da kan de slutte å spille og fristes heller ikke til å kjøpe tingene via mikrotransaksjoner.

 

Jo da, jeg hadde likt et nytt ME bedre enn Anthem, men folk ser ut som de ville fått en kjempe bra ME når vi mest sannsynlig ville fått et ME på nivå med Andromeda, det er ikke nok kvalitets folk igjen til å forvente noe bedre av Bioware nå, og folk var ikke fornøyde med Andromeda.

Lenke til kommentar

 

For å sittere Jim Sterling: Det er ikke nok å tjene mye penger, de ville ha alle pengene.

Tviler på at de får alle pengene med Anthem :p men ser poenget. 

Problemet er at de ønsker å merke av alle markeringene som investorer liker, ikke å lage et spill som selger godt.

Du kan tjene idiotisk mye på å treffe akkurat, men du må treffe innertier eller se ut som en idiot.

Og du må trekke av 3 år siden på et bevegelig mål.

Eller du kan lage et spill du vet vil selge veldig godt men vil kun gi 500% tilbake på investeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...